computer spørgsmål

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

computer spørgsmål

Indlæg af claus olieklud »

hej... tit når jeg skriver en e-mail adresse skal jeg trykke 2 gange på tegnet efter @, ikke altid, men ofte... forleden havde jeg min computer med ud i byen for at få hjælp til installation af nogle ting, derfor gjorde jeg hende der hjalp mig klar over fænomenet, men hun sagde bare det var fordi der er snavs i tasteturet ! dette er dog ikke tilfældet...

hvordan kan det være at @ æder det efterfølgende tegn ? som sagt ikke altid, men tit... er der andre der oplever det samme ?

grunden til jeg lige får lyst til at spørge om det nu, skyldes at jeg igår skulle sende en meget vigtig e-mail, men netop har konstateret den ikke er kommet frem rettidigt pga. manglende bogstav... jeg kender jo min computer og efterkontrolere altid, men igår svipsede det alså

hvad siger panelet til mit spørgsmål ???

hilsen olieklud
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af Lars J »

Det lyder mystisk - har jeg aldrig oplevet i min 15 årige pc karriere :)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

det fis laver min også tit efter at man har brugt @ i en email adr ,,, også selv om jeg fik et nyt tastetur lavede den det med det samme :roll: ,,, så fabrikken har nok kommet skidt i tasteturet så at første bogstav forsvinder :lol: ,,, nej det har den nok ikke men træls er det når den gør det og man glemmer at tjekke :( ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af claus olieklud »

jammen jeg syntes også det er mærkeligt... det er alene tegnet @ der æder det efterfølgende tegn uanset om det er i en tekst som her, eller i en mail adresse...
jeg ved der er noget der spøger i min computer - bare der ikke er andre der har kontrol over den !
af samme årsag har jeg et bestemt kreditkort som jeg kun bruger til computeren, så kan de vel ikke stjæle mere end der står på kortet ?
jeg modtager også ca. 5 uønskede e-mails i gennemsnit pr. døgn - dem åbner jeg aldrig... tro mig, jeg har vundet millioner milliarder dollas, samtlige banker i danmark ønsker mit kontonummer, og jeg får penge tilbage i skat flere gange hver måned osv...
nogle gange har jeg lyst til at skrive til dem at de ikke er for kloge, men jeg er blevet fortalt at det bedste er at lade som ingenting... hmmm

hilsen olieklud
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

ja Claus ,,, sært at vi er sådan nogen fattigrøve med alle de penge vi har vundet osv. :whew ,,, de mails kommer dog kun sjældent hos mig og altid er de røget i spambakken inden de kommer til mig :(y) ,,, jeg havde en til at slette alt på min pc ,,, også geninstallere den helt fra bunden af ,,, og den lavede det samme med @ lige bagefter ,,, jeg ved at fruens bærebar også kan finde på det ind imellem,,, hun bruger Hotmail og jeg bruger Yahoo mail,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS fre 15. nov 2013 22:15, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af 12V »

Jeg har aldrig oplevet dette, men spekuleret over det den sidste time. Jeg kan ikke komme på nogen software mæssig forklaring, men tror jeg har en ide til årsagen.

1. Du skriver for hurtig, så du har ikke sluppet Alt Gr knappen helt endnu, de fleste bogstaver har ingen alternative tegn ved brug af Alt Gr. Så derfor ser du det som et slettet bogstav.

2. Din Alt Gr knap er lidt træg og det behøves ikke at kunne mærkes. Det kunne være selve kontaktpuden der lige tager en smule for lang tid til at slippe. Så vil det samme ske som i nr. 1.

Jeg har set lign. problemer med andre knapper der hænger lidt på arbejdet, det kan give meget sjove forstyrrelser som kan være svære at gennemskue i starten.

Har også googlet problemet i alle tænkelige formuleringer og på tre sprog, finder intet! Så jeg tror ikke du skal være bange for virus/spyware. Men det er altid godt at være obs på det.

Prøv en overgang at trykke Ctrl+Alt i stedet for Alt Gr, det giver det samme, så du kan lave dit @ på den måde (Ctrl+Alt+2). Så kan du da efter et stykke tid finde ud af om der er noget galt med din Alt Gr tast, hvis de andre da er ok :wink:
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af Lars J »

Hvis ikke Carstens forslag virker: Har du prøvet at lave en rensning af din harddisk eller kørt et virus program ?

Du kan rense din disk ved at klikke på windovs flaget/symbolet i venstre nedereste hjørne > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Disk rens.

Her efter kalkulerer systemet hvor mange små og ikke brugbare fil rester der kan slettes fra disken, her i blandt uønskede programmer.

Her efter kommer der en dialog boks op hvor der er sat flueben i nogle af felterne. Du skal yderligere sætte flueben i: midlertidige internet filer, system fejl memory dump files, debug dump files og offline web sider.

Her efter klikker du ok nederst og siger ja i næste dialog boks - og din disk renses for overflødige filrester og uønskede programmer. Det kan tage lang tid hvis den aldrig er blevet renset før.

Re-start her efter pcén og se om det har hjulpet. Hvis ikke det har hjulpet vil jeg anbefale at du downloader og kører et gratis virus program som f.eks. http://www.avast.com/da-dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

(p.s. en dag opdagede jeg, at der er en der for nylig har været inde på min private Hotmail/Outlook email og sendt en mail fra den. Jeg har endda firma fire wall og virus program/automatisk scanning og alligevel er det lykkedes nogen at komme ind på min pc....)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: computer spørgsmål

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jeg prøver de forskellige råd og vender tilbage
fedt at i kommer med gode råd
hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"