Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Mist ikke din maskine uden du ved hvor den befinder sig!
Denne DIIMS kan monteres meget diskret i stellet, i sædet, i lygtehuset eller i luftfilterkassen. Den kan også spændes fast på din dyre trailer, havetraktoren eller racercyklen, hvor den ligger løst i stellet!!

Den modtager signal alle steder hvor post DK's biler kører, det vil sige den registrerer sig via deres net. Sporbarhed indenfor ca. 200m og mindre.

Når du først har tilmeldt dig på hjemmesiden Diims.dk og betalt 12.-kr pr.mdr. er du igang. Hvis du betaler for 2 år ad gangen er prisen kun 10.-kr pr.mdr. Du modtager en mail eller sms om positionen, hvis du ønsker dette..

Kan købes hos Yamahafs1.dk!!

Julegaven til manden der har lækre ting i garagen. som han gerne vil beholde :wink:
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -1083.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Benny
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Kai »

Lyder smart, og prisen ser ok ud. Men inden jeg vil kaste penge efter en vil jeg gerne spørge:

Den er ikke realtime, og spores kun når den selv er i nærheden af en postbil eller andet sted hvor en sporingsenhed findes..eller en postbil kommer tæt nok på den = det kan tage dage/uger inden man får en enkelt position på hvor diimsen er set sidst indenfor 0-200m ? i vilkårlig retning indtil man forhåbentlig har krydspejlet den mange gange nok.

Virker sikkert ok hvis knallert/mc/cykel eller hvad man har puttet den i, kører rundt i byen og bliver sporet med jævne mellemrum, men hvad er chancen for man genfinder sin Diims hvis fx ens stjålne knallert står i en aflåst kælder i et boligkompleks ?
Eller andetsteds med dårlig signalforhold, jeg tænker her på kældre/betonbyggeri med armeringsnet, eller bag i en varebil ?
Kan den "nå ud derfra" med signalet ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Hej Kai

Nej, post dk dækker jo hele landet - og det er ikke mange steder de ikke kommer hver dag! De har satelitsporing i alle deres biler. Så det er på den måde den registreres!!

Der er på den måde ikke noget dårligt signal, den har været testet i TV hvor den blev fulgt fra København over Fyn op gennem Jylland, til Lemvig og videre til Randers og til sidst sporet til havnen i Århus. Der stod den i en lukket trailer på vej til Polen !!

En kunde har prøvet og gemme den alle mulige steder, sendt den med sin fars skraldebil og modtaget signal hver gang, han søgte efter den.

Så - Jo de virker og kan spores!! Ellers gad jeg ikke sælge dem!

Mvh
Benny
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Kai »

Der er nu ikke noget satellitsporing i dimsen, desværre, det ville være noget mere betryggende at den var "live" på kortet indtil nogen slukkede for den.

Jeg synes ikke det er særlig betryggende ud fra deres egen beskrivelse om at der kan gå timer eller dage inden postvæslerne har været i nærheden af den og den bliver synlig på kortet. Bor man i en større by hvor der er lytteposter på posthuse osv, så kan jeg godt se ideen i at man tilnærmelsesvis kan se hvor dimsen HAR været..men man ved stadig ikke hvor den er NU indtil den (måske) igen bliver opdaget af systemet..
Til cykler der bare bliver "smidt" når idioten der har neglet den er færdig med den, så kan jeg godt se chancen for at finde den inden for dage/uger er rimelig.

Men hvad med vores veteran knallerter ? Mange af dem bliver jo skrællet og forsvinder stel-løs som reservedele, det tar ikke mange minutter før den er reduceret til en bunke reservedele og opdager man diimsen ser det ifølge videoen ret let ud at poppe batteriet ud af den.

Er der nogen her på forum der har nogen gode erfaringer med tingesten i vil dele ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af trs »

Kai

Det er Flemmings bror Mikael der har udtænkt og lavet systemet. (Dantrack -nu Defa)

Jeg tror ikke du behøver at være bange, det er ganske god ide og ikke mindst billigt.

Det er heller ikke problemfrit med gps /gsm tracker de billige bruger som regel meget strøm.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Hej Kai

Nu er det jo ganske frivilligt om du vil købe den eller ej!

Hvis ikke du tror på konceptet kan du bare lade den ligge!

F.eks. I Poul - Erik Astrups tilfælde ville den formentlig ha været sporet, da hans 74'er blev stjålet og bare " smidt" i en have fordi de ikke kunne starte den.

Det er jo ikke kun tænkt til veteran knallerter, men til alle andre værdifulde ting som man ønsker og finde igen, hvis uheldet er ude.

Mvh
Benny
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Kai »

Hej Benny.

Det er da heldigvis frivilligt, men jeg tillader mig at stille spørgsmål til produktet om hvad det kan, eller ikke kan !
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Allan M »

Ideen er jo genial nok.

Jeg har læst brugerdebatter/erfaringer omkring netop det produkt på motorcykelforum og motorcykelgalleri, http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/G ... aalne_m___" onclick="window.open(this.href);return false;

og her:
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/spor ... lid.25868/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Hej Martin

Ja, det har du ret i.

Har kigget på begge links, jeg syntes nr. 2 link et mest sigende og konstruktivt kritisk.

Endnu engang er det op til en selv om det er noget man vil prøve.

Mvh
Benny
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg vil bare sige tillykke til benny - du var den der lavede indlæg nr 100000 med dit sidste indlæg...

jeg var selv lige ved at ramme indlæg nr 50000, men blev snydt af en anden der var hurtigere end mig...

imorges stod den på 99997 og jeg tænkte på om jeg lige skulle skrive 3 indlæg i træk, men det ville næsten være snyd...

ihvertfald pænt tillykke, jeg ved ikke om du har vundet noget, men måske kommer morten og pudser din knallert samling - he he
hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af juhl-drengen »

Olieklud: Juhl-drengen synes godt om :(y) xD
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Henrik Buresø »

Hvad så når genstanden er sporet,skal det anmeldes til politiet eller køre man selv ud og henter med et kraks kort
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Henrik Buresø skrev:Hvad så når genstanden er sporet,skal det anmeldes til politiet eller køre man selv ud og henter med et kraks kort
Tænker det er bedst og involvere politiet i sådan en sag! Du har jo alle beviserne på det er din ejendom...

Mvh
Benny
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Twinsport »

Guess who skrev:Tænker det er bedst og involvere politiet i sådan en sag! Du har jo alle beviserne på det er din ejendom...
Jeg tror ikke at i skal forvente for meget fra Politiet. For det første rykker de ALDRIG ud, med mindre at du kan fortælle præcist hvor køretøjet er. Med en usikkerhed på 200 meter kan det være meget svært. For det andet kan tyven fjerne stel- og motornummer. Så har man INGEN beviser for at det er dit køretøj.

/Steen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Twinsport skrev:
Guess who skrev:Tænker det er bedst og involvere politiet i sådan en sag! Du har jo alle beviserne på det er din ejendom...
Jeg tror ikke at i skal forvente for meget fra Politiet. For det første rykker de ALDRIG ud, med mindre at du kan fortælle præcist hvor køretøjet er. Med en usikkerhed på 200 meter kan det være meget svært. For det andet kan tyven fjerne stel- og motornummer. Så har man INGEN beviser for at det er dit køretøj.

/Steen
Ja, det kan man ikke forvente de rykker ud til som det første - men det må altid være bedst og involvere dem i sådan en given situation. Ellers er det jo selvtægt, hvilket som bekendt er strafbart her i landet!

Jo, du har beviser, enten via din dokumentation fra mail og sms fra din diims, for at finde din stjålne genstand - eller ved din anmeldelse og eventuel billeddokumentation af det stjålne..
Kunne jo også være din havetraktor eller trailer der blev stjålet - eller sportsvogn for den sags skyld...

Benny
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Twinsport »

Guess who skrev:Jo, du har beviser, enten via din dokumentation fra mail og sms fra din diims, for at finde din stjålne genstand - eller ved din anmeldelse og eventuel billeddokumentation af det stjålne..
Jamen, det er præcis problemet!
En usikkerhed på op til 200 meter er IKKE bevis i juridisk forstand. Billeddokumentation er, i sig selv, heller ikke bevis i juridisk forstand. Hvis ikke genstandene er ENTYDIGT mærket, så har du, med dagens retspraksis, ikke en chance for at bevise at genstanden er din. Og entydigt mærket, er ikke særlige detaljer, svejste beslag, eller andet som du har lavet - som i praksis vil være meget svære at eftergøre.

Jeg er ikke ude på at smide grus i maskinen, men jeg har meget svært ved at se hvad Diims kan gøre, i forhold til dansk retspraksis.

/Steen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Guess who »

Twinsport skrev:
Guess who skrev:Jo, du har beviser, enten via din dokumentation fra mail og sms fra din diims, for at finde din stjålne genstand - eller ved din anmeldelse og eventuel billeddokumentation af det stjålne..
Jamen, det er præcis problemet!
En usikkerhed på op til 200 meter er IKKE bevis i juridisk forstand. Billeddokumentation er, i sig selv, heller ikke bevis i juridisk forstand. Hvis ikke genstandene er ENTYDIGT mærket, så har du, med dagens retspraksis, ikke en chance for at bevise at genstanden er din. Og entydigt mærket, er ikke særlige detaljer, svejste beslag, eller andet som du har lavet - som i praksis vil være meget svære at eftergøre.

Jeg er ikke ude på at smide grus i maskinen, men jeg har meget svært ved at se hvad Diims kan gøre, i forhold til dansk retspraksis.

/Steen
Det virker ellers sådan :hihi

Men fair nok - alle har ret til og ha' deres mening om sagerne, der er på markedet.

Benny
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Guess who skrev:Hej Kai

Nu er det jo ganske frivilligt om du vil købe den eller ej!

Hvis ikke du tror på konceptet kan du bare lade den ligge!

F.eks. I Poul - Erik Astrups tilfælde ville den formentlig ha været sporet, da hans 74'er blev stjålet og bare " smidt" i en have fordi de ikke kunne starte den.

Det er jo ikke kun tænkt til veteran knallerter, men til alle andre værdifulde ting som man ønsker og finde igen, hvis uheldet er ude.

Mvh
Benny
Ja, jeg kan roligt bekræfte ovenstående og investerede bagefter i en GPS tracker - men foreløbig har jeg den 4'de i brug og fælles for dem er, at ingen af har været/er stabile. Faktisk i skrivende fik jeg en melding om 0 % batteri, hvor den ellers plejer at melde når der er 12 % batt. tilbage.
Den første fra Elektroniklageret vidste hverken forhandler eller support'en (Max Nordic i Vejle) noget teknisk om og nummer 2 var MEGET dyr i drift og nummer 3 fra Harald Nyborg kortsluttede lige før Odder på Tartelet-turen.
Nummer 4 (nuværende) havde forresten en form for "delay" upload på hjemturen fra Lundø Classic Motorshow. Så jeg tror på, at Diims'en er mere - eller lige så stabil end de SIM-kort baserede... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af Twinsport »

Guess who skrev:Det virker ellers sådan :hihi
Men fair nok - alle har ret til og ha' deres mening om sagerne, der er på markedet.
Ja, jeg ved godt at det hurtigt bliver meget negativt! Jeg frygter bare, at det er en form for falsk tryghed. Hvis ikke der er rygdækning fra retsvæsenet, så hjælper det ikke meget.

Man kan selv vurdere om man synes, at det er pengene værd. Hvis man imidlertid tror, at det er en juridisk holdbar hjælp i tilfælde af tyveri, så tror jeg at man stoler for meget på, hvad Politi og retssystem kan stille op i praksis.

/Steen
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Giv dig selv eller en anden en DIIMS i julegave!

Indlæg af dalgaard »

Hvad med at anskue det som det bedste alternativ til en relativ strømsvag gammel 6 volt knallert fra 70'erne !!!! Tror da godt nok der er er nogen der kan se flere huller i osten end osten sig selv ! Jeg må da næsten undre mig om nogen af jer rent faktisk har formået at få børn, der er jo mange risici og og andre ulykkelige ting der kan ske ved samvær med konen, for ikke at snakke om at hun kan da være faldet i søvn inden i, ironisk nok er færdig med at kigge efter "huller" i osten. Benny jeg syntes det er fedt at du tilbyder et sådan produkt til dem der kunne se ide i denne lille diims ! Undskyld mit bøvs der er sikkert nogen der føler sig truffet
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"