Facebook

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af trs »

Vil lige gøre opmærksom på en funktion i Portal >> Boardindeks.

Funktionen hedder venner og ignorerede brugere.

Hvis man tilføjer en bruger til ignorerede, vises indlæg ikke længere fra denne bruger.

Blot til info. :wink:

Mvh

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af juhl-drengen »

Arh lige drastisk nok :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:20, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Knud

der vil altid være en som skal renoveres af den ene eller anden grund og der står rigtigt mange gemt rundt omkring i div udhuse,,, men en stor del af forumet handler også om fællesskab,,, snakken om detaljer,,, nogen kan svejse alu,,, nogen kan bruge en drejebænk osv. osv. man hjælper hianden,,, nogen steder har de en skrue aften engang om ugen andre har de det vær 14 dag ,,, de mødes ,,, skruer en smule men 90% af tiden går med snak og hygge og drille hinanden med at nu har man lige fundet den sjældne godbid til et stumpemarked,,, det drejer sig også om at mødes til fælles ture,,, nogen har en lille fælles tur engang om ugen hvis det ikke regner og andre engang om måneden og nogen er gode til at lave en spontan tur en weekend,,, og på Strynø og her har vi holdt weekend træf fra fredag til søndag en gang om året for at dem som har langt at køre også kan få en god lørdags tur og dermed følger en masse hygge snak og sparken dæk og småskruen hele weekenden,,,,,, så er vi ved at være ved støjsenderne de vil fandens gerne være med men de kommer ikke til fælles turene osv. og deltager der og får nye venner og føler sammenholdet og hyggen ved det,,, men råbe og skrige op om at der ikke sker en skid inden for deres egen mærke kan de,,, foreks her til sidste træf var der 40 tilmeldte der kom 40 stk Yamaha,,, men hvor fanden var Puch Kreidtler Honda Suzuki osv. de piver over der ikke sker noget,,, men de møder ikke op og der stod dælme ingen steder i invitasionen om at de ikke måtte deltage,,, men pive og hyle kan de,,,, så det kalder jeg unødigt støj,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:21, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

er helt enig Knud,,, jeg syntes jo lige præcis at de mærker som føler sig uden for skulle komme og deltage i træffene,,, for det første lære de vi andre at kende og se at der er mennesker bag ved skærmen ,,, de får nye venner og dermed også en bedre chance for at få hjælp til deres renoveringer og nogen at mødes med osv. osv. ,,, det vil da have været fedt at se 40 stk Yamaha flankeret af bare nogen få andre gl. mærker,,, så havde vi måske kunnet nå op på 50 kørende i stedet for,,,, og jo vi har da også et par gange udlånt en af vores,,, så at en som ellers ikke kunne deltage også kom ud at køre og få den oplevelse med,,,, der er også nogen som har skullet noget andet når der køres tur,,, som er kommet og været med om aftenen også andre som ikke har haft en færdig selv og har der ved fået sat ansigt på andre af forums brugere og dermed fået endnu mere motivation for at lave deres egne knallert færdig og alle er blevet taget godt imod,,, det drejer sig om en hobby der giver et fællesskab på kryds og tværs af alle generationer og sociale lag,,, erfaringen er også at uanset om man er direktør for et stort selskab / firma eller bare er lokums renser på et offentligt banegårds toilet så er alle lige når de er til træf,,,, så der er ingen undskyldning for ikke at deltage,,, og altid har der været en god stemning ,,,
der skal være plads til at vise hint og dint frem og dele sin glæde med vi andre og debattere andre ting end lige knallert,,, men den hårde tone fra scottergalleriet og fjæsen lad den endeligt blive de 2 steder,,,

glæder mig da til at hilse på dig heroppe når vi holder træf igen Knud :P ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har været for arbejdsramt (selvforskyldt, endda) til at deltage i andet end Mini MC-turen... men det skal der nok blive rettet op på!
De to forgangne års eksperimenter har i høj grad givet mig en idé om, hvordan motoren skal opføre sig, samt hvilken opsætning, der passer til mig. Desuden er jeg blevet tilpas meget klogere (læs: Metodisk, grundig og tålmodig) på at trimme karburator og tænding ind. Disse elementer har kostet mig dyrt nok, til jeg har lært noget.
Squishband-forståelsen kom også (nogenlunde) på plads.

Næste skridt er så at strikke en motor sammen, jeg stoler helt på. :hihi Dermed har jeg bedre mulighed for at deltage i det rent sociale, fremfor kun at nulre rundt i min egen, lille, teoretiske og tekstbaserede verden! :lol:

Der er indkøbt stumper til ombygning af 'den gule fare', så den kan kaldes 'komfort-racer' til næste år.


Til emnet/væk med Jespers ego-Kreidler-trip...:

Jeg synes ærligt talt, dette forum fungerer fint. Generelt er tonen fin, hjælpen lige ved hånden, og der er som regel plads til at dumme sig.

Al mit tuningspjat og i særdeleshed mine beregninger af topstykker havde jeg ikke klaret uden Knud's hjælp med matematikken, de tre forsøgskaniner (Jan, Henrik og Frandsen) som har udvist mig den fornødne tillid, tålmodighed og tilgivelse for mine regne-bommerter... Kai har desuden lagt øre (øje?) til jeg-ved-ikke-hvad.
Bl.a. Jens Mc-mere-øl og Oliekluden klarer de skæve indspark, som nogle gange får vendt tingene nok på hovedet til, jeg i højere grad forstår, hvad jeg taler om.
Julle skal bare ha' besked på at arbejde, og så går det som regel fremad, uagtet han hellere vil stille spørgsmål i stedet for at lave noget... :P


Set fra min side har jeg intet at klage over - tværtimod skal hele flokken herinde have tak for samtlige indlæg og ytringer! :)

De, for mig, 'ligegyldige' emner og kommentarer bliver højst skimmet og i værste fald hoppet over. Enhver indirekte, nedladende kommentar i min retning preller af som vand på en gås, og snakken bagom ryggen forekommer alligevel alle steder...
Faktum er, vi ikke behøver være enige. Søde og rare, men ikke nødvendigvis enige!

Keep calm and carry on! (Tarvelig reference, egentlig... men så skæld mig ud! :))
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:21, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af strynboen »

har sgu aldrig haft problemer med at køre honda til "yamaha"træf.
..det er bare sjovt at studere sammenfaldene detaljer..og forskelle mellem mærkerne...især de japanske..de tidelige årgange er utrolig ens fremstillet..derefter moderniserede yamaha sig,,honda blev bare ved med den samme model..uden de store ændringer..suzuki var lidt bagefter..men var foran i de sidste år..

puch og kreidler kørte med samme motore..men med smarte stelændringer

de er fede alle knallerter...nogle holdbare..andre smarte...nogle få begge dele samtidig

fedt at johnny & co vidreføre træffene..
folk som har været til træf sammen..er sjældent dem som brokker sig..
syntes entelig at forum fungere godt nu..selv om det ikke er helt som dengang det hele voksede hver uge..der er en solid kerne..og hele tiden nye på vej..og nogle fader ud...sådan er det jo alle steder..hvor mange forums har ikke lidt døden....det sker ikke på knallert forum
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af serenade1 »

trs skrev:Vil lige gøre opmærksom på en funktion i Portal >> Boardindeks.

Funktionen hedder venner og ignorerede brugere.

Hvis man tilføjer en bruger til ignorerede, vises indlæg ikke længere fra denne bruger.

Blot til info. :wink:

Mvh

TRS
Kan man heller ikke se indlæg fra den der har blokeret en ? Tror der er en tøsesur der har blokket mig nemlig :thunge
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af juhl-drengen »

Julle skal bare ha' besked på at arbejde, og så går det som regel fremad, uagtet han hellere vil stille spørgsmål i stedet for at lave noget... :P
Jeg er da igang med at tømme min kobling og rense min motor ligenu! har da ikke fået nogle ordre (endnu) :thunge

sorry for offtopic...


Men godt sagt de herrer.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:...kreidler kørte med samme motore..men med smarte stelændringer...
En ny konsol til sædet og lidt ekstra plade i stellet = smart? Der skal ikke meget til at imponere dig, hva'?
:hihi :thunge

Det nærmeste, man kom noget 'smart' var valget af alu-cylinder m/hårdkrom og senere nikasil, en overdimensioneret kobling og så krumtappen. Ja, ok... Den stivere forgaffel i 1973/'74 var tiltrængt, men det er groft set den samme som fra 1967, blot med længere rør.

Var Kreidler og Puch i virkeligheden ikke for længe om at forny sig ift. prisen og resten af konkurrenterne? Kreidler krakkede pga. kobbervirksomheden ikke kunne løbe rundt - MC-/knallert-afdelingen løb fint rundt... men hvorfor døde Puch, egentlig?

Jaja, off-topic som bare pokker, men det er kun for at understrege, at selv en facebook-orienteret diskussion ganske let bliver drejet over mod knallerter = forummet fungerer fiiint!!! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

For at vende tilbage til emnet fjæsbook,,, det der skrives der er vel i og for sig kun for at holde tale strømmen i gang og holde sig vågen fordi man keder sig og det koster ikke noget i forhold til en tlf... at der pladres løs ,,, om hint og dint der,,, fjæsen er vel mest for dem som vil dele vær eneste sekund af deres liv med resten af verden,,, uanset om de skifter underbukser eller maler negle osv. osv. det er vel et udstillings vindue for hvad du laver lige nu,,, og jo selvfølgeligt foregår der også seriøse ting derinde selv om det kan være svært at finde,,, og hvad angår forumet her,,, ja så kan jeg da godt se at en ny hundehvalp eller bil osv.,,, der ikke drejer sig om knallerter,,, kan virke forstyrrende for nogen,,, men jeg vil så også mene at det er lige præcis den slags små indlæg med en ny hund osv. hvor man deler sin glæde med vi andre og hvor at man kan spørge om dit og dat man har et problem med er med til at holde forummet her i live ,,, hvis det kun skal dreje sig om knallerter så går det helt sikkert død lige som mange andre knallert forum har gjort det,,, men derfor skal det vel ikke være nogen hindring for at folk taler og skriver pænt til hinanden herinde,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Christian M »

Jeg kan reklamere med at der snart kommer et motor renovering projekt fra mig :) :teeth2

Bliver spændene tror jeg selv, da jeg kun har skilt motorer af og ikke samlet :) :hihi
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af strynboen »

hej johnny...fjæsen ,,er vel et blære sted..for de overfladiske...som ikke har nogen rigtige levende venner tilbage

...jeg bruger det som" oplysnings sted.".hvor min norske del af familien..kan se de seneste opdateringer i haven/værkstedet..og køretøjer...har vel 20 venner..og siger jævnligt nej tak til folk som jeg ellers ikke har omgang med...i virkeligheden....
jeg har nok misforstået face...da jeg bruger det "forkert"...
mine ægte internet venner er jer herinde..som man kan være uenige og noglegange urimelige ved...uden at venskabet går fløjten...vi skal jo se hinanden i øjenene til træf
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af strynboen »

hej jesper..lige for aty fortsætte :offtopic om puch/kreidler...ved ikke rigtig om den danske historie...er en del af puch"s skæbne...vi købte vel 25% af produktionen de bedste år..men mon ikke knallert marked skrumpede..pga lovgiveningen om 16 år...så var det et år mindre at være knallert bølle i....inden bil/mc..som 18 årig..
at køre knallert i kun 2 år..så kunne man ligesågodt ,,springe over..og droppe det helt..og bruge pengene på bil..når den tid kom..

de voksne som kørte knallerter..fik en bil i stedet..folk gad ikke at være våde..så ingen arbejdere købte knallerter da 1980erne kom

vi andre ude på landet..kørte knallert i 4-5 år..det var rimelig lang tid..som sled flere brugte /endda nye knallerter op.. det gav omsætning i puch fabrikken

det må være økonomi som lukkede fabrikkerne..de lukkede vel ikke pga overskud :hihi

puch havde da fine modeller til slut..især i udlandet...men en monza fra 1982 var da stadig guf..selv med 2 gear..og maxi 2 gear baghjul..sølle besparelser..som ramte alle 2 gear af alle mærker..få få eger i baghjulet..og sløve nav..med små bremser
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:21, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af strynboen »

godt du kan scanne en tekst...og forstå den :hihi

jeg deler faktisk mit internet liv op..i rigtige venner..som jeg gider at diskitere..og nogle gange blive klogere af..at tale med..og så den mere tomme underholding..på face..hvor man ikke viser hvem man er..og ens skarpere hjørner
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:21, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Facebook

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det her bøvl skal til for.

Man vælger vel selv hvad man vil læse og deltage i. Jeg synes der er lidt snævertsynethed hist og pist på forum.

Jeg bruger ikke meget tid på forum for tiden, jeg bruger mere tid på facebook i nogle fællesskab som bl. a. omhandler motion og planlægning af dette i virkelighed.

Må indrømme at jeg som nogen andre er blevet træt af brok, pladder og ligegyldige diskutioner om alt og intet.

Kom nu ind i kampen, kig ud over din egen næsetip, respektér andre, accepter forskelligheder og deltag i de tråde der interesserer dig. De andre kan du vælge at springe hen over, man må gå ud fra at andre har interesse i dem.

God aften til alle :tuba
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"