Phbg og andet godt fra tyskland

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Phbg og andet godt fra tyskland

Indlæg af juhl-drengen »

Fik igår aftes handlet lidt ind ved jmpbparts

Liiiidt historie:

Har haft indkøbt en brugt bing 15mm firkantet karburator, men den manglede nylon stykket,
chokeren, en af skruerne osv.. og den er desværre svær at skaffe dele til selv i det store udland
Så har i over en uge kigget efter et bedre alternativ, men har umiddelbart kun kunne finde et alternativ herhjemme
en mikuni vm12 ss (den model dm50 kører med) men brugt priserne ligger på 350-450 kr
og har ikke gode erfaringer med dem der er en grund til jeg har solgt alle 5 jeg havde liggende..

Men så sad jeg og læste forum lidt igennem igår og faldt over tråden hvor kreidlerhansen skiftede fra bing til dellorto phbg
erindrede han i flere tilfælde har talt god for dellorto fremfor bing/mikuni
kiggede så på markedet for reservedele dertil og der er rig mulighed for at få alle typer af dele til den lille italienske foderautomat!

Jeg ledte så løs herhjemme og eneste sted jeg fandt as modellen var hos mopedspeed med deres "Black edition" (eller noget..) replica
men 350 kr i ny pris for en karburator i DK er ikke overbevisende ift. kvalitet og 21mm er for stort til lovlig/næsten lovlig kørsel

Nå undersøgte så i udlandet og fandt den perfekte karburator dellorto phbg 16 as (bare for dyr når jeg skal have andre ting også)
Nå lede videre.. WEEEE!!! fandt en phbg 17 as replica til 40 euro måske ikke dellorto kvalitet men næsten helt sikkert bedre end mopedspeeds og det perfekte kompromis

Bestilte diverse indsugnings gummier mm.

og nu sidder jeg med forbunden tå og venter på 4 pakker fra forskellige steder nu jeg intet kan udrette i værkstedet :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Phbg og andet godt fra tyskland

Indlæg af 12V »

Ellers er denne er rigtig fin karburator, simpel og billig, original Dellorto:

http://www.jmpbparts.com/puch/engine-pa ... o-sha.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Findes også i andre størrelser.

Eneste minus er at man kun kan skifte hoveddysen, andre ting kan ikke indstilles. Men den virker fantastisk på ubegrænsede 50 cc'er :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Phbg og andet godt fra tyskland

Indlæg af juhl-drengen »

Jo den er meget god.. men skulle bruge en jeg kunne bruge sammen med standard filtret/gummistudsen :wink:

Der er vel ikke for resten nogen der snart skal have noget fra jmpb, kan se jeg har glemt en 19/25 studs
den der er på nu er 20mm yderdiameter.. og porto via brev er billigere end en ny sending fra Tyskland :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Phbg og andet godt fra tyskland

Indlæg af kreidlerhansen »

Køb SHA'en og brug det medfølgende luftfilter... den er ulovlig, uanset hvad. :whew

Jeg kunne aldrig drømme om at købe en replica. Det fine ved netop Dellorto er, at de ikke koster alverden fra ny, og de kan rent faktisk justeres... kopierne koster altså ikke væsentligt mindre, men de er langt oftere fejlbehæftet.
Men ok, 'alverden' ift. penge er en sjov størrelse; Nok er min indkomst ikke voldsomt høj, men den er sikkert en sjat højere end mange 18-åriges.


Bing har jeg skrottet, fordi stumperne ganske enkelt er for dyre til min smag. Det meste kan stadig skaffes hjem. Ulempen er, for mit vedkommende, at jeg ikke kører med en standardmotor. En standardkarburator kan derfor ende med at gå lige så ringe som en elendig replica. Uden et vist udvalg af nåle, spjæld o.a. stumper, går det bare ikke... og så er PHBG-serien altså bare en moderne karburator, som er langt mere forfinet og funktionel.
Nåja, og så er PHBG ret udbredt, så stumperne er ofte på tilbud, mehehe... ;)

Byggede jeg en standardmotor, var snakken en anden. Dertil har jeg en meget fin, original 18mm Bing. :)


Mikuni er ikke 'ringere' end Dellorto. Det har jeg aldrig påstået... derimod har jeg haft svært ved at kommunikere med et par Mikuni-modeller, hvor jeg har haft langt lettere ved at trimme Dellorto'erne ind. Derfor holder jeg snitterne fra Mikuni.

Mikuni's VM-serie ligge i samme prisleje som Dellorto, og hvis man ellers orker at søge lidt, så kan alle nødvendige stumper findes.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"