Min yamaha går ud. !?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Nicolaj

Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Var i går ude at kører årets sidste yamaha tur på mine maskiner, :sad den går lige pludselig ud med et "sæt" altså det lyder som om at den får meget svært ved at trække, og så stopper den med et hak, det eneste jeg har gjort er at stille på luftskruen og lagt den afstandsskive ind bag ved kickstarter primærtandhjulet.

Lige når den stopper kan man nemt starte den igen, og køre 5 km før det sker igen. Hvad kan det være ? Den varmesætter sig vel ikke ?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Kai »

Kunne godt lyde som et stempel der lever livet lidt for varmt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af rasmil003 »

Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

rasmil003 skrev:Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.
Men man kan starte den og køre videre med. Det samme ? Og ja det med at trække de 1000 kg kan jeg kun give dig ret i :)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nikolaj Y »

Nicolaj skrev:
rasmil003 skrev:Det lyder rigtig meget som noget jeg oplevede her tidligere i sommers, hvor den også lige pludselig sætter ud som om man beder den om at trække 1000kg, min havde varmesat sig.. fik så tjekket cylinder og stempel, det eneste der var, var et lidt ridset stempel, som blev skiftet og nu kører den upåklageligt.
Men man kan starte den og køre videre med. Det samme ? Og ja det med at trække de 1000 kg kan jeg kun give dig ret i :)
Ja jeg har også prøvet noget lignede :) min have også sat sig.. dog hylede min rigtig meget... men prøv at riv topstykket af den, og se ned i den :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af rasmil003 »

Det kunne min også intet problem der, Så ja fjern topstykket og se efter om der er ridser :thunge
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Mange tak, det vil jeg prøve :)

Har ellers fået moslet den skide kobling fra hinanden nu hvor jeg endelig havde fået den til at virke, måske alligevel godt nok da jeg opdagede at trykskiven manglede :whew
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af kreidlerhansen »

Den billigie fusker-løsning, som ligefrem fungerer udmærket, er at man lige retter de klemte områder på stempelskørtet af med en fil.
Spring dernæst op til næste dyse i karburatoren og prøv igen.

Hvis heldet er med en, kan man på den måde ende med den absolut strammest, tilladelige tolerance mellem cylinder og stempel. Når den har kørt 100km, skifter man til et sæt friske stempelringe + nåleleje, og derefter er holdbarheden som regel i top.

Det kan kun lade sig gøre at bevare ydelse og holdbarhed, når det er små, milde klemmere. Et stempel, som blokerer motoren totalt ved 10.000rpm er grove løjer for plejlstang og lejer.

På en lavtydende totakter er det en enkel og billig måde at holde sig kørende på.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

kreidlerhansen skrev:Den billigie fusker-løsning, som ligefrem fungerer udmærket, er at man lige retter de klemte områder på stempelskørtet af med en fil.
Spring dernæst op til næste dyse i karburatoren og prøv igen.

Hvis heldet er med en, kan man på den måde ende med den absolut strammest, tilladelige tolerance mellem cylinder og stempel. Når den har kørt 100km, skifter man til et sæt friske stempelringe + nåleleje, og derefter er holdbarheden som regel i top.

Det kan kun lade sig gøre at bevare ydelse og holdbarhed, når det er små, milde klemmere. Et stempel, som blokerer motoren totalt ved 10.000rpm er grove løjer for plejlstang og lejer.

På en lavtydende totakter er det en enkel og billig måde at holde sig kørende på.
Har lige et spørgsmål.

Kører med en std f5b cylinder med 3skyllekanaler, 16 mm kaburator med en 170 dyse i, det opstod efter jeg drejede blandingskruen en omgang ud, skal jeg så dyse op ??
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af kreidlerhansen »

Måske? Prøv!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:24, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Synes bare at 170 dyse/strålespids virker at ret meget i forvejen, haren med nøjagtig samme opsætning på motoren, og den kører bare! Men ja! Den eneste forskel er at den problemet ligger på er at den har 5,3 skrårør på hvor den anden har det originale Tum udstødning på.

Men vil prøve dit råd, for den ene har virkelig drillet mig.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:24, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Indsugningsflangen er 100% tæt efter en gang flydende pakning :) kan bare ikke få det til at hænge sammen, den har en perfekt med stort p, responstid på gassen og trækker rent ud i alle gear, men lige pludselig døden bare, men kan startes med det samme uden at kickstarteren hænger eller noget.. Har nu optaget at jeg har glemt trykskiven bag koblingen, men ved ikke om det har en rolle at spille :)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:24, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Tændingen er indstillet efter guiden herinde :D, har nu fundet ud af at stempel og cylinder var fuldstændig ødelagt, mig en gåde den kunne køre med det på,

Men mange tak for din/jeres hjælp! Den sørger for at det ikke sker igen ! :) og gjorde mig det klogere.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (63.57 KiB) Vist 13532 gange
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Prøv lige engang at rense den i ultralyd + fex. lampe olie / demineraliseret vand med et par dråber sæbe i eller ja: en større dyse indtil den lige netop 4T´er på toppen, og tjek tændrøret: skal være "cocio brun", hvis NGK (originalt) B8HS, hvilken udstødning
kører du med?
Ja forresten er det nu afprøvet! Sikke skidt der var i den kaburator :what2
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:24, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Nicolaj

Re: Min yamaha går ud. !?

Indlæg af Nicolaj »

Ingen tvivl om at det ikke er sundt på sigt, men stærke er de jo de motorer! :)
Den lyd er jo ren musik :teeth2
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"