tænk over om der er behov for at kommentere

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg ser med stor ærgelse at kai nu vælger at slette et ellers meget spændende emne ang. tændrør - kai skriver altid meget proffestionelt, velovervejet, og med et godt sprog... endvidre blev der her lagt energi i sagen mht. at få tilsendt defekte tændrør og efterfølgende afprøve og analysere - endnu engang godt arbejde...

nu ser jeg kai har bestemt tråden skal slettes ! jeg tror ikke det er fordi han er blevet kontaktet af ngk som har truet ham til det, men nok fordi nogle indlæg i tråden var unødvendige og dumme - den slags vil kai ikke lægge navn til, så derfor ønsker han tråden slettet...

jeg syntes det er enormt ærgeligt, men kan godt følge kai

jeg er selv en sjælden gang komme til at pisse ved siden af, men så prøver jeg at tage mig selv i det, da det ikke skal være min stil...

for mit vedkommende gælder det jeg læser næsten alt, men kun kommentere på det en gang imellem... jeg kan nemlig sagtens grine lidt for mig selv uden absolut at skulle skrive at jeg syntes det var sjovt... det forklarer måske også at jeg har været 4 1/2 år om at nå 1000 indlæg... jeg ser andre der opnår 1000 indlæg på mindre end et år, og det imponerer mig ikke

jeg skriver ikke for at få hug fra højre og venstre, men fordi jeg har en mening om tingene - mange gange er det en fordel at vente et par dage med at skrive i en tråd, men istedet følge trådens udvikling imens man tænker sig om !!!

jeg ville egenligt skrive privat til kai, men valgte istedet åben tråd

jeg håber at indlægget her bliver modtaget posiktivt

hilsen olieklud
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Phycopat »

Kan kun give dig ret! Så faktisk lidt frem til noget research på de tændrør da det åbenbart til er et problem.. En skam at tråden kom så meget af sporet :-\
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg er helt enig med jer begge 2 :(y) :(y) ,,,,
:offtopic og nogen burde læsse alle indlæggende i en tråd 2 gange extra ,,, inden de skriver så de ikke kommer med / får ,,, forkerte svar /konklusioner,,, ud af det som er skrevet i forvejen :offtopic undskyld for det men syntes bare det høre lidt ind under det emne her også :D :D ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Jensmc »

Det kan I have ret i.
Dog mener jeg, at atmosfæren på forummet er en vigtig del af indlæggene.
Hvis det er for stramt, bliver det for kedeligt. Om tråden er valgt slettet af for mange "udenomsbemærkninger", ved jeg ikke.
Nogen vil måske mene, at trådene er blevet for "kammeratlige", men det er da kun rart.
Mht. Webs indlæg om udvidelse af forum, er jeg ganske enig i, at flere af indlæggene til sidst var for personfixerede, ondskabsfulde og direkte primitive.
Husk dog på, fremover, at udenomssnak i en tråd kan være ganske hyggelig og morsom, og jeg er sikker på, at vi alle har været på den galej ind imellem. Og vil være det igen!
Jeg ser ofte trådene som en slags "træf". Her taler vi også om én ting, for kort efter at skifte emne. Og der vender man sig da ikke om, hvis emnet skrider en del.

Til sidst vil jeg da gerne spørge: Er forummet for slapt? For useriøst? For ondskabsfuldt? Ligegyldigt pga. "off topics"?
Hvad mener Kai selv? Det er jo formodentlig hans beslutning der har gjort, at Claus har valgt denne tråd.
Jeg forventer ikke svar, men tænk over det.

Brumbrum
Jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Per P
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Per P »

Hej

Synes også at det er meget træls ( nordjysk ) når en tråd kører af sporet med indlæg som ikke hører til.

Kammeratlige drillerier mellem 2 forummedlemmer hører da til og der bør også være plads til det, men så må det være i deres egne tråde.


Her havde Kai virkelig lagt tid og energi i at hjælpe vi andre.

Til Kai

Håber du vil lave en ny tråd med dit indlæg, for det var et virkeligt godt indlæg.
Mvh

Per P
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jens

det er jeg for så vidt også enig med dig i,,, syntes bare at tråde hvor man løser mekaniske problemer af en vær art som er til gavn for alle ,,, uanset om det er defekte tændrør eller dårlig cylinder kvalitet osv. burde kunne holdes fri af off topic ,,, da det bliver svært at finde svaret på problemet hvis man først skal læsse 4 svar på problemet også skal 10 eller 30 off topic svar længere hen for at læsse om det emne som det i virkeligt drejer sig om,,,, ikke fordi at jeg vil gøre forum tonen "stiv og kedelig " men der er da masse af tråde som starter med et emne i hygge øje med at man kan pjatte i,,, håber ikke mit indlæg her bliver taget ilde op,,, jeg elsker de sjove og hyggelige kommentare,,, håber bare at de tråde hvor at man løser "mekaniske" problemer holdes fri for dem da det udvisker svarende på dem,,, og ja mon ikke de fleste af os er plobbet i med en sjov bemærkning engang imellem i en tråd hvor den ikke høre hjemme :D :D ,,, og jo man kan da godt skrive en sjov kommentar / bemærkning til en af debatørene i en tråd ,,, hvis man så også kommer med et svar / kommentar samtidigt til det emnet i tråden handler om,,, igen handler det om måden det bliver gjort på,,, men vi er dsv nok slemme til at glemme det oprindelige emne i tråden,,, hvis der først går en lidt sjov bemærkning med i tråd :roll: :D :D ,,,

God weekend til jer alle her fra Grenaa,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af strynboen »

der må da være lidt plads til venskabeligt drilleri...jens var jo lidt.#.påstålig# i sin vurdering af ægte ngk/kopi ngk...så syntes at stikket..var helt i forum ånden..
måske er vi gamle nogle gange lidt for indforstående..da vi har været til træf sammen mange gange..jens og mig har altid drillet hinanden..tja vi har alle haft en god humor..med venskabelige stik til hinanden..men kai har jo ikke været med på fyn..så måske forstår han ikke den fynske humor..

måske tager nogle knallert forum lidt for "ALVORLIGT"..det er jo bare knallerter..ikke liv/død..og en form for facebook..med små kommentare..billeder og lidt dit og dat.... det er jo det som har gjort forum til danmarks største...
skal det køre som 4 stroke..en kirkegaard..med data uden that billeder..men med seriøse mennesker som nok keder sig i hjel

vigtige tråde som kai"s..burde nok redigeres om til guider..hvor alt snølfe snak er skåret væk...tror guiderne/ skal tilbage...vi var godt i gang..men det gik lidt i stå..


jeg skal nok stramme op på mit pjat..og skrive de rigtige kommentare...de rigtige steder ...på det rette tidspunkt...har taget den milde kritik til efterretning..ingen sure miner herfra.. :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Kai »

Jens er som Jens er, han kan ignoreres.. eller man lærer med tiden at han faktisk ikke er så slem endda ;)

Offtopic snak og ligegyldigt "fyld" kan jeg ikke gøre ret meget ved, andet end bé folk om at stoppe hvis det er for meget.
Men da jeg bliver "prikket på skulderen" udenfor forum med at jeg skal passe lidt på med hvem jeg anklager for noget, så blev jeg sur og slettede hele lortet.

Set i bakspejlet burde jeg have holdt mig fra at nævne hvor de var købt, og blevet ved det jeg ville med tråden, nemlig at komme med min mening om hvorfor nogle "NGK" rør fejler.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Jensmc »

Tak Kai.
Jeg ved godt, at mine bemærkninger KAN være tvetydige ind imellem.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af kreidlerhansen »

Prikket på skulderen?!

I så fald bør nogen den ondelynemig have en dårlig smag i munden!

Føj for h....... Det er jo grinagtigt!


Mht. at gå off-topic, vil jeg nøjes med at fløjte uskyldigt... :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af wolfe »

Synes personligt, det virkeligt ærgerligt hvis der ikke er plads til lidt sjov, da det giver den gode stemning her på forum.

Og på den anden side synes jeg der er utroligt mange fagligt dygtige mennesker her inde, og har fået utroligt meget hjælp, med mit fs1 projekt i de forskellige guider, og adskellige emner. Det kan ikke være rigtigt at dem som gør et stort stykke arbejde for os andre, skal passe på hvad de skriver, de gør kun forum en tjeneste.

Og har folk et problem, må de gå til personen som starter tråden, vi voksne mennesker, vi burde kunne tage problemer i opløbet.

Det var så min mening :tale

Timc :bravo
Tim C
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Henrik Buresø »

helt personligt,kan jeg snart ikke finde ud af hvad problematikken er i alle de tråde,tror ikke det omhandler selve temaet,stort set,så tror jeg privat livet skal holdes privat,tror der er mange der ligger deres føleser i og ud på nettet,enten fordi de kender andre bruger privat,og komme en tvist imellem når føleser har frit spillet,kan det ende i fornærmlser,syntes ikke der er noget i denne tråd med ngk tædrør der kan fornærme eller virke anstødne på nogen måde,men og lave en helt tråd om dette er måske at ligge føleser endnu mere ud på nettet,det er ikke for at virke grov :oops: jeg tror altså det er det der problematikken i øjeblikke ved at læse de indlæg nærmere :roll: og det må man jo finde en løsning på med et smil
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: tænk over om der er behov for at kommentere

Indlæg af Michael »

Hvis vi kan blive uvenner pga. en holdning til en knallert, så er vores verden ikke ret stor.
Nej lad os nu få den positive stemning frem igen. Det er jo det knallerthobbyen er. VI ER JO KNALLERTKAMMERATER.
I den her hobby skal der være plads til alle.
PS. Vi kører stadig hver onsdag klokken 1830. fra Lemming skole. Vi kører nok tre gange mere. Her er vi ca 25 ældre mænd og 2damer der bliver 16 år igen hver onsdag.
Jeg glæder mig til på onsdag- Vi slutter af med grilpølser ved Jacob-Han kører Puch Maxi, men han truer med at køre Yamaha næste år. :(y)
Næste onsdag slutter vi af med gril og kaffe/øl ved mig.
Det er jo det det hele drejer sig om :(y) :(y) :(y)
I er velkomne, men I skal lige melde jer til et par dge før (23713471)
PPS hvis det regner kører vi ikke.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"