Prisstigning på fs1'er?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af rasmil003 »

Hej allesammen.
Jeg har lagt mærke til her på det seneste er prisen på fs1'er godt nok røget en del i vejret, er det pga. sommeren eller er der bare stor efterspørgsel på dem?
De er da ikke til at finde til under 6000 i brugbar stand :teeth2
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Morten - Webmaster »

De er efter min mening tværtimod faldet de senere år.


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af rasmil003 »

Jeg Tjekker (næsten) dagligt om hvordan det går med salget af dem, på guloggratis og dba, og der synes jeg bare de er steget over de sidste på måneder :thunge
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Henrik Buresø »

Hæ jeg kigger kun noget når prisen stiger på thansen vrag uden bagskærm og finder priserne uden normal fornuft og ville ikke selv vidre sælge en yam i sådan stand.alle kender teksten,(jeg sælger denne dejlige nyrenoveret yamaha men jeg har mistet interessen,desvære ,den kan ikke køre nu,men den skal lige justeres det er dysen den kan fås i thansen til 20 kr så køre den igen)kunne ikke lade være :offtopic :lol:
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af rasmil003 »

Det er nu meget godt ramt, jeg tror 9 ud af 10 knallerter bliver solgt med en lignende teksten og standen kender vi. Det er bare ikke nemt at finde andet end godt renoverede og så t-hansen vragene :thunge
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

En FS1 under 10000 er i kategorien "vrag", dvs. et køretøj som trænger til renovering eller anden form for hjælp. En hæderlig velkørende bør kunne findes mellem 10000 og 20000. Og for at holde tingene op mod hinanden så lander en FS1 som kun består af nye ubrugte dele på omkring 70000. Så mit råd til ham der kun har ca 5000 til knallert; køb en FS1 2-gears eller lad være.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

Og med hensyn til priserne er de svagt faldende da markedet er næsten gået i stå (varer der for 1 til 2 år siden var nemme at sælge, er idag svære at komme af med).
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Erik (Maleren)
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: søn 29. maj 2011 19:55
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Erik (Maleren) »

Dewil skrev:En FS1 under 10000 er i kategorien "vrag", dvs. et køretøj som trænger til renovering eller anden form for hjælp. En hæderlig velkørende bør kunne findes mellem 10000 og 20000. Og for at holde tingene op mod hinanden så lander en FS1 som kun består af nye ubrugte dele på omkring 70000. Så mit råd til ham der kun har ca 5000 til knallert; køb en FS1 2-gears eller lad være.
Hej
har man kun 5000-7000kr :twisted:
KØB EN NY CYKEL :hihi
Erik (Maleren)

Yamaha FS1 SS årgang 1972 - indregistreret som MC med sort plade viewtopic.php?f=6&t=8647
Yamaha FS1 DX årgang 1979 viewtopic.php?f=6&t=12811
Yamaha FS1 DX årgang 1979 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1978 Færdig
Yamaha FS1 DX årgang 1977 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1977 viewtopic.php?f=6&t=13876
Yamaha FS1 DX årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 k1 årgang 1976 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1975 Færdig
Yamaha FS1 SS årgang 1974 viewtopic.php?f=6&t=15457
Yamaha FS1 DX T-Hansen model viewtopic.php?f=6&t=12855
Yamaha FS1 k1 1979 Benny-model Færdig
Yamaha YL-1 årgang 1968 mini-MC Kørende - med positionslys (Krav fra synshallen)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af 12V »

Danske FS1 er i mine øjne steget voldsomt i prisen. Har kigget FS1 for en kammerat i de sidste to uger, der er ikke meget køreklar til under 10.000.
Med mindre man kan leve med en tysk. Han havde ellers lige set sig varm på en koksgrå tysker med 3800 km, helt original. Til 5600 kr, men en anden dansker var hurtigere. Mon ikke den ender i dele eller dobbelt pris på dba? Som den med det sjove rød/hvide sæde der også er til salg på det danske markede lige nu? Den så jeg for ikke lang tid siden syd for grænsen til en anden pris ;-)
Brugeravatar
brutalus
Junior knallert
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors 12. nov 2009 16:48
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af brutalus »

Prisstigninger? Vissevasse:

http://www.dba.dk/yamaha-4-gear-1977-ro ... -92260036/" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Jensmc »

Du har ret, Dewil.
Med den stand mange 4-gears er i, bør man kigge efter en 2-gears.
Taler vi 30/t er en 2 gears rigtig fin. Jeg har en lovlig 2-gears, og den kører OK ud ad lige vej. Op ad bakke kniber det en del.
Den anden 2-gears har jeg sat en 6,5mm indsugning på. Den kan nu trække og kører 35-37 km/t. Udst, cyl. og gearing er std.
Største problem med en 2-gears er nok overhovedet at finde en, der heller ikke er bygget om. Eller også er de hugget op til rep. af 4-gears. :(
Men de findes. :D
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Guess who »

Her er et eksempel, velvidende at der skal bruges en del penge HVIS den skal være original!!

Det er jo heller ikke alle der ønsker en original look model - nogle ønsker jo en knallert som de så ud i 80 - 90'erne.

Nr. match er heller ikke et must for samtlige købere.

http://www.dba.dk/yamaha-dx-1978-4000-k ... 002486699/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Benny
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

Fint ladefund, men alt over 3500 bliver nok svært at få... :(y) (17000 er tyveri)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

Den her er noget jeg ville kikke nærmere på, originalt look med økonomisk plads til forbedringer.... http://www.dba.dk/yamaha-fs1-1976-km-bl/id-1002428439/" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Jensmc »

Det kunne lugte lidt af tidligere fup annoncer. som flere har kørt forgæves efter.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

Der kan selvfølgelig være nogen fejl på den som trykker prisen, men det lader til at være "value for money"
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Kai »

Bryder mig ikke helt om tanken om min trofaste gamle Fs1 kommer ind under kategorien "vrag".. men ok, med de totalt overskruede priser på brugte og nye (gamle) dele, så kan jeg da godt se jeg bare kan køre den i havnen hvis den skulle gå i stykker på sine gamle dage.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 10:50, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Dewil »

Kai skrev:Bryder mig ikke helt om tanken om min trofaste gamle Fs1 kommer ind under kategorien "vrag".. men ok, med de totalt overskruede priser på brugte og nye (gamle) dele, så kan jeg da godt se jeg bare kan køre den i havnen hvis den skulle gå i stykker på sine gamle dage.
Det skal selvfølgelig forstås og ikke misforstås Kai.. :dust
Men jeg har flere gamge været vidne til "knejter" der købte sig den fineste FS1 under 10000 og hold nu kæft de bliver skuffede, derfor den forsigtige kategori. Vær meget opmærksom på at den originale patinerede maskine du måske købte for 20 år siden til 5000 jo ikke længere ligger der prismæssigt. Betragtningen er også taget udfra hvad det koster i dele at gennemrenovere en motor, ikke kun skifte "lejre og parkdåkser" for det koster kun en god 500-mand..... men den har stadig en krumtap som kan være skæv og opslidt, en kobling som aldrig kommer til at virke da den er helt blanket af og aksler som man kun kan montere pedaler på ved at bruge co2 metoden.

Jeg kan blive ved i timevis....... lad os skåne forum for det.. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Prisstigning på fs1'er?

Indlæg af Kai »

Dewil skrev:
Kai skrev:Bryder mig ikke helt om tanken om min trofaste gamle Fs1 kommer ind under kategorien "vrag".. men ok, med de totalt overskruede priser på brugte og nye (gamle) dele, så kan jeg da godt se jeg bare kan køre den i havnen hvis den skulle gå i stykker på sine gamle dage.
Det skal selvfølgelig forstås og ikke misforstås Kai.. :dust
Det ved jeg godt Johannes :(y)

Men stadig..ikke alle går og drømmer om en 100% original Yamaha, min egen er sådan set et godt eksempel på det, den fremstår som en rimelig tro "kopi" af min allerførste Fs1 jeg havde fra 1982 og en del år frem, den har lidt forskellige Uorg dele på ja, men et vrag.. det vil jeg blive ked af hvis nogen kaldte den, for mekanisk er den garanteret i orden og god for rigtig mange km endnu hvis ikke den bliver degraderet til markræser eller bliver parkeret ude om natten i al slags vejr.

Brugtprisen på Yamahaer i forskellig stand hænger uløseligt sammen med udbud og efterspørgsel på dele, jeg er ikke i tvivl om jeg tit bliver betragtet som en mavesur gnavpotte, men jeg krummer tæer når jeg ser brugte dele udbudt til priser der er højere end en tilsvarende ny kan købes/bestilles hjem til fra yamaha forhandleren. Eller sågar nye NOS dele der er 20-50% over prisen end den tilsvarende del jeg kan bestille hjem fra forhandleren.

Ikke alt kan købes ny mere, og mange dele er urimelig dyre i ny, men det er ikke så længe siden at f.eks brugt stanley baglygte glas blev solgt til 500kr.. indtil der var en der påpegede at de altså kan(kunne) købes ny til ca 320kr. Og sådan er det meget ofte, og så længe nogen er grådige og andre villige til at betale overpris, så fortsætter priserne opad.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"