Min FS1 giver mig grå hår.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Hvordan får du den så ud, ved ødelæggelse? Skærer igennem ved påspændingen og så i gang med en spidstang?
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Ja den bliver ødelagt ved at jeg bruger forskellige trækkroge - den er rigtig træls! og passer man ikke på beskadiger man nemt karburatoren - men der må da være nemmere metoder?? og så skal man lige sikre at bespændingen ikke er over-sammenklemt og forsøg at få den spredt op igen og her kan det ske at l... knækker - gad vide om ikke man på den nye bøsning lige skal give den en let udvendig slibe-tur og give den noget teflon-spray - den skal jo pakke/tætne helt i bunden?12V skrev:Hvordan får du den så ud, ved ødelæggelse? Skærer igennem ved påspændingen og så i gang med en spidstang?
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Vil godt vædde en soft-ice på at hvis du trykprøver krumtaphuset så er den utæt enten ved en simmering eller mellem blokkene
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Hvor meget tryk kan en ny zimmer ring mon klare? men ja prop alle huller på nær et til og så på med kompressoren og sæbevand, en tur på 600km ? så ska´ den da være i orden, inden da.Kai skrev:Vil godt vædde en soft-ice på at hvis du trykprøver krumtaphuset så er den utæt enten ved en simmering eller mellem blokkene
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Den "pumpebold" jeg har med manometer på går fra 0-0.4bar, hvis den kan holde 0.2 - 0.3bar i 10min så er den tæt.
Lad vær at prøve med kompressoren, enten popper simmeringene ud, eller så vender de læben rundt
Lad vær at prøve med kompressoren, enten popper simmeringene ud, eller så vender de læben rundt
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Kai skrev:Den "pumpebold" jeg har med manometer på går fra 0-0.4bar, hvis den kan holde 0.2 - 0.3bar i 10min så er den tæt.
Lad vær at prøve med kompressoren, enten popper simmeringene ud, eller så vender de læben rundt
Re: Sv: Min FS1 giver mig grå hår.
Jeg tømte min kompressor til lidt under 1 bar og testede, kan ikke se nogen skader på simmeringe endnu. Hvis der er kommet noget, ser jeg det snart. Den ligger nemlig næsten adskilt på bordet igen for at finde en evt utæthed.
Jeg tror der er en utæthed, har leget med min og min makkers fs1 igen i dag og min opfører sig underligt.
Jeg tror der er en utæthed, har leget med min og min makkers fs1 igen i dag og min opfører sig underligt.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Hmmm...
Hvor er min flydende pakning blevet af? Hvorfor begynder en SFK simmering allerede at revne efter 50 km?
Her er et billede af den flydende pakning da jeg smurte den på - http://goo.gl/1Ou6Sw" onclick="window.open(this.href);return false; - Nu kan man ikke lige se bunden, men sådan var det hele vejen rundt.
I morgen har jeg en ny simmering med fra arbejdet og så bliver den samlet med benzinfast Hylomar. Selve tætningslæben var ok endnu, det er kun støvlæben der er død, men det ville nok ikke vare længe mere.
Hvis fejlen så ikke forsvinder, så ved jeg ikke hvad. Så mangler jeg bare at få styr på min karburator
Hvor er min flydende pakning blevet af? Hvorfor begynder en SFK simmering allerede at revne efter 50 km?
Her er et billede af den flydende pakning da jeg smurte den på - http://goo.gl/1Ou6Sw" onclick="window.open(this.href);return false; - Nu kan man ikke lige se bunden, men sådan var det hele vejen rundt.
I morgen har jeg en ny simmering med fra arbejdet og så bliver den samlet med benzinfast Hylomar. Selve tætningslæben var ok endnu, det er kun støvlæben der er død, men det ville nok ikke vare længe mere.
Hvis fejlen så ikke forsvinder, så ved jeg ikke hvad. Så mangler jeg bare at få styr på min karburator
- Vedhæftede filer
-
- 2013-07-31 21.11.26.jpg (173.79 KiB) Vist 12288 gange
-
- 2013-07-31 21.11.43.jpg (180.02 KiB) Vist 12288 gange
-
- 2013-07-31 23.06.15.jpg (135.89 KiB) Vist 12288 gange
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
HMMM hvad siger svømmer højden ,,, ligmed er der benzin højde nok i svømmerhuset,,, så den ikke kan trække lidt luft med op ved tomgangs dysen,,, mikuni køre med en kort nåleventil ,,, jeg har oplevet problemet du beskriver fordi der var en lang nåleventil i ( ca 10mm længere end den korte ),,, så var benzin standen ikke høj nok,,, har også oplevet for lav benzin stand fordi der var sat en for høj svømmer i den med en lille spids op ( 4 mm forhøj ) istedet for den flade lidt under sænkede,,,
angående dyse str. så ved jeg ikke lige om portningen i 2 ru cylinderen er anderledes en i en f5b cylinder,,, men jeg ved at den 5,3 udstødning med en ellers lovlig opsætning kan kræve en 120 dyse og det kan en lovlig tum godkendt dansk også finde på men det er dog sjældent,,, men for lille hoved dyse har også indflydelse på den tomgang ,,, og ja en Yamaha fs1 har alle dage haft det med at 4 takte en smule lige efter den har været nede i tomgang,,, den skal helst gå lidt fed i tomgang for at gå fint på toppen,,,, luft skruen er en god hjælp til at fjerne det værste 4 takten både i tomgang og på toppen,,,, og tjek lige den indsugnings plade om den er lige en smule falsk luft ind ved den laver også problemer,,,
angående dyse str. så ved jeg ikke lige om portningen i 2 ru cylinderen er anderledes en i en f5b cylinder,,, men jeg ved at den 5,3 udstødning med en ellers lovlig opsætning kan kræve en 120 dyse og det kan en lovlig tum godkendt dansk også finde på men det er dog sjældent,,, men for lille hoved dyse har også indflydelse på den tomgang ,,, og ja en Yamaha fs1 har alle dage haft det med at 4 takte en smule lige efter den har været nede i tomgang,,, den skal helst gå lidt fed i tomgang for at gå fint på toppen,,,, luft skruen er en god hjælp til at fjerne det værste 4 takten både i tomgang og på toppen,,,, og tjek lige den indsugnings plade om den er lige en smule falsk luft ind ved den laver også problemer,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Det her - det duer. Bliver faktisk omtalt som "Yamaha bond" flere steder på nettet
Jeg har købt her:
http://www.ebay.co.uk/itm/THREEBOND-GAS ... 0491845943
Jeg har købt her:
http://www.ebay.co.uk/itm/THREEBOND-GAS ... 0491845943
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Tak Johnny. Har faktisk ikke tænkt over det med svømmeren og nålen. For tomgangsdysen sidder også meget langt oppe, det ville jo give en del problemer der. Jeg mener dog at der sidder en alm. svømmer og den korte nåleventil. Men det skal da lige tjekkes grundigt.Yamaha FS1 50SS skrev:HMMM hvad siger svømmer højden ,,, ligmed er der benzin højde nok i svømmerhuset,,, så den ikke kan trække lidt luft med op ved tomgangs dysen,,, mikuni køre med en kort nåleventil ,,, jeg har oplevet problemet du beskriver fordi der var en lang nåleventil i ( ca 10mm længere end den korte ),,, så var benzin standen ikke høj nok,,, har også oplevet for lav benzin stand fordi der var sat en for høj svømmer i den med en lille spids op ( 4 mm forhøj ) istedet for den flade lidt under sænkede,,,
angående dyse str. så ved jeg ikke lige om portningen i 2 ru cylinderen er anderledes en i en f5b cylinder,,, men jeg ved at den 5,3 udstødning med en ellers lovlig opsætning kan kræve en 120 dyse og det kan en lovlig tum godkendt dansk også finde på men det er dog sjældent,,, men for lille hoved dyse har også indflydelse på den tomgang ,,, og ja en Yamaha fs1 har alle dage haft det med at 4 takte en smule lige efter den har været nede i tomgang,,, den skal helst gå lidt fed i tomgang for at gå fint på toppen,,,, luft skruen er en god hjælp til at fjerne det værste 4 takten både i tomgang og på toppen,,,, og tjek lige den indsugnings plade om den er lige en smule falsk luft ind ved den laver også problemer,,,
Jeg tror dog at den har fået falsk luft, men std. 25'er tomgangsdysen står den dårligt i tomgang og falder langsomt ned i omdrejningerne. Samme karburator på min makkers FS1 og den står klippestabil og lidt fed i tomgang.
Indsugningsplade, membran og koblingsskjold er tjekket tre gange, og jeg har gjort mig umage at planslibe alle ting så de bare passer 100% sammen. De var langt fra lige alle sammen, men det hjalp ikke nok.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Den ser også rigtig god ud, den har jeg desværre ikke stødt på i min søgen efter en ny flydende pakning og nu når jeg det nok ikke.SigSauer skrev:Det her - det duer. Bliver faktisk omtalt som "Yamaha bond" flere steder på nettet
Jeg har købt her:
http://www.ebay.co.uk/itm/THREEBOND-GAS ... 0491845943
Da jeg undersøgte Hylomar første gang så det ud til at kunne alt det jeg manglede. Nu finder jeg pludselig mange der har haft bøvl med at få to takt krumtapshuse tæt med det. En lille uperfekthed og det bliver skudt ud, har mange oplevet Og jeg kan ikke nå at få sådan en Threebond hjem, ville egentlig samle den i dag, dilemma!
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Jeg har brugt denne:12V skrev:Den ser også rigtig god ud, den har jeg desværre ikke stødt på i min søgen efter en ny flydende pakning og nu når jeg det nok ikke.SigSauer skrev:Det her - det duer. Bliver faktisk omtalt som "Yamaha bond" flere steder på nettet
Jeg har købt her:
http://www.ebay.co.uk/itm/THREEBOND-GAS ... 0491845943
Da jeg undersøgte Hylomar første gang så det ud til at kunne alt det jeg manglede. Nu finder jeg pludselig mange der har haft bøvl med at få to takt krumtapshuse tæt med det. En lille uperfekthed og det bliver skudt ud, har mange oplevet Og jeg kan ikke nå at få sådan en Threebond hjem, ville egentlig samle den i dag, dilemma!
http://www.thansen.dk/product.asp?c=936 ... 1118372927" onclick="window.open(this.href);return false;
det hærder når det bliver luftet for derefter at blive iltfrit aka ved processen tube->fri luft->samling og dermed ingen luft (ilt) og bliver hårdt - det er den samme NielsFup i hans samlings guide anvender.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Det kunne godt blive løsningen, de plejer jo at have styr på deres sager hos Loctite.
Jeg har bare haft et enkelt tilfælde hvor en scooter motor blev utæt for mig med dette produkt. Det var helt plane og rene flader i krumtapshuset jeg prøvede at tætne. Det var en tube jeg tog med fra arbejdet, jeg tror måske den var blevet for gammel, den virkede meget vandet/tynd.
Jeg har bare haft et enkelt tilfælde hvor en scooter motor blev utæt for mig med dette produkt. Det var helt plane og rene flader i krumtapshuset jeg prøvede at tætne. Det var en tube jeg tog med fra arbejdet, jeg tror måske den var blevet for gammel, den virkede meget vandet/tynd.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Henter en tube 574 til fyraften, så kan jeg komme videre.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Når du samler igen, vil jeg foreslå at købe originale simmerringe til krumtappen. Så er du ret godt sikret mod dårlig motorgang. De resterende kan skiftes udefra uden større problemer. Og de sladrer ved at der løber olie ud på de nylagte fliser.
Mht. flydende pakning skal du huske på, at det "splatter" helt ud, så det næsten ikke kan ses, at der er evt. farve i det.
Hvis det flydende pakning ellers er beregnet til moderat varme og olie, er fabrikatet nok lige gyldig.
Jeg må dog indrømme, at jeg benytter Yamaha Bond. En tube kostede for 6-8 år siden 90,-kr. Og den er mere end halvt fuld endnu. Til trods for Nabojan og Frandsens brug af det også.
Gennem mine 34 år med FS1 har jeg så brugt halvanden tube samt en del 500ml flasker af Curil C. Dette blev hårdt ved tørring.
Mht. flydende pakning skal du huske på, at det "splatter" helt ud, så det næsten ikke kan ses, at der er evt. farve i det.
Hvis det flydende pakning ellers er beregnet til moderat varme og olie, er fabrikatet nok lige gyldig.
Jeg må dog indrømme, at jeg benytter Yamaha Bond. En tube kostede for 6-8 år siden 90,-kr. Og den er mere end halvt fuld endnu. Til trods for Nabojan og Frandsens brug af det også.
Gennem mine 34 år med FS1 har jeg så brugt halvanden tube samt en del 500ml flasker af Curil C. Dette blev hårdt ved tørring.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Jeg giver den simmerringe fra mit arbejde af, de er rigtig gode og jeg har aldrig haft problemer med dem i div. knallerter. Jeg var bare for doven til at finde alle størrelser frem, gå en tur på lageret og bestille de ukurrante størrelser hjem da jeg lavede motoren. Så jeg tog et komplet sæt fra SFK, eller SFX (kan ikke lige huske hvad de kalder sig).
Har også tænkt over at det bliver trykket helt fladt og næsten ikke kan ses efter montage. Men både i samlingen og pølsen der opstår var væk, jeg kunne i hvert fald ikke mærke noget gummi agtig i samlingen, som jeg f.eks. kunne i gearsiden
Ville rigtig gerne have en Yamaha Bond eller den der Threebond som får rigtig gode roser på nettet, har dog lige læst lidt omkring - det gør Loctite 574 nu også. Kan godt huske Curil T fra dengang jeg startede med at skrue knallert, ikke så sjovt at fjerne igen
Har også tænkt over at det bliver trykket helt fladt og næsten ikke kan ses efter montage. Men både i samlingen og pølsen der opstår var væk, jeg kunne i hvert fald ikke mærke noget gummi agtig i samlingen, som jeg f.eks. kunne i gearsiden
Ville rigtig gerne have en Yamaha Bond eller den der Threebond som får rigtig gode roser på nettet, har dog lige læst lidt omkring - det gør Loctite 574 nu også. Kan godt huske Curil T fra dengang jeg startede med at skrue knallert, ikke så sjovt at fjerne igen
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Yamaha bond kan du købe ved alle normalt tænkende Yamaha-forhandlere.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Jeg har læst på nettet at Yamahabond er udgået for et par år siden, er du sikker på den stadig fås? Har også en times kørsel til nærmeste Yamaha forhandler.
Re: Min FS1 giver mig grå hår.
Den fås åbenbart stadig, min lokale Yamaha forhandler kunne skaffe den hjem. De havde kun en tube som er i brug i værkstedet, ingen til salg lige her og nu.