Carsten's 78'er FS1 K1

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Dewil »

Ha ha, sikke en Storm P løsning.....
Du får lige et billede.. men husk nu at kontrollere stoppene på gaffelbroen, de skal sikkert laves også.. :shock:

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Mange tak! Har lidt svært ved at se hvordan den skal se ud, ser jeg en slags bøjle der buer ud af? Måske et billede nedefra :) ?

Smider også billeder op af gaffelbroen i aften så i kan vurdere den.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Dewil »

BilledeBilledeBillede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Tusind tak, en stor hjælp!! :dust
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Dewil »

Dejligt, skulle vi lige se på gaffelbroen også?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Yes, de kommer her:

Denne sad på knallerten, umiddelbart er kun den ene lidt skæv?

-

Stellet ser fint ud ved stoppet, jeg kan ikke lige greje hvorfor de skruer er sat i?
Senest rettet af 12V man 1. apr 2013 22:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Dewil »

BilledeBilledeBilledeBillede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Så fik jeg endelig startet projektet op igen, og jeg startede hvor jeg slap. Har fjernet boltene ved styr stoppet og de har ingen funktion. Jeg skal bare lige lukke hullet igen, og svejse den ene styrstop på gaffelbroen op igen. Har test monteret forgaflen med lygteører og den går ikke mod tanken.

Den anden DX gaffelbro er også fin, knallerten er nok bygget om fra DX til K på et tidspunkt, det er i hvert fald et DX stel fra 78.

Er i gang med at lave status på alle de gamle dele, og lave indkøbslister - næsten alt det gamle er skrot :?

Har også samlet en stor kasse med dele der ryger til sandblæsning på arbejdet.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

DX gaffelbroen var ikke god alligevel, den havde en revne:
http://12v.dk/wp-content/gallery/fs1ste ... -18-05.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Hjulene var så smadret at jeg ikke orkede at fikse dem, de var også til dels uoriginale, så jeg har købt to T-Hansen hjul :o

Men jeg er faktisk godt tilfreds med dem, de ser godt bygget ud, leje pasningerne er fine og de løber lige. Bremserne passer også i uden at hænge. Noget helt andet end deres Maxi hjul, som kræver meget tilpasning.

Fik også fjernet de gamle bøsninger til støttefoden så jeg kan få de nye svejst på, som SigSauer har lavet til mig :dust

Billeder kan i se her:
http://12v.dk/yamaha-fs1-frame/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Så er delene klar til sandblæsning, fik også malet den originale ankerplade til forhjulet:

http://12v.dk/yamaha-fs1-ready-for-sandblasting/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er også et billede af min løsning på den roterende støttefodsaksel ;)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Fik sandblæst og lavet en masse andet i dag:

Billede

http://12v.dk/fs1-sandblasted/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Så fik jeg lavet lidt lak arbejde i weekenden:
http://12v.dk/painting-my-yamaha-fs1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Droppede ideen med plasti dip maling, det ville bare ikke virke for mig og blev meget let skadet. Afleverede tank, sideskjolde og stykket bag sædet ved en autolakerer i lørdags. Vi faldt lidt i snak, og han forærede mig en Zündapp Mofa med 3 håndgear. Han kunne ikke huske modellen, jeg får den næste lørdag sammen med de lakerede dele. Skulle give 180€ for en tank og tre plastik dele, inkl. alt spartel og slibearbejde og den rigtige plastikgrunder på skjoldene. Det må siges at være en god handel :)

Har samlet en masse dele, nu venter jeg på Bennys luksus skærm sæt så den kan komme ned fra bordet og på nogle hjul. Den er ved at være svær at løfte ned fra bordet selv nu :P

Billeder:
http://12v.dk/yamaha-fs1-assembly/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Så er den snart klar til at få tank, skjolde og sæde monteret og så kan den testkøres. Mangler bare en pakning til benzinhanen, men det finder man selvf. først ud af efter man har bestilt ved Benny :oops:

Fik monteret min Luhac udstødning i går, nøj et bøvl! Måtte flytte det nederste udstødningsophæng, skar bolten af og satte en gevind-popnitte i et nyt hul der passer med øret. Det øverste ophæng måtte jeg også bukke og file lidt. Så nu rammer flangen helt plan på cylinderen, så den kan blive godt tæt uden spændinger.
http://12v.dk/wp-content/gallery/fs1ass ... -53-37.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Så er der liv i FS1'en :)

Klik på linket for at se en video: http://12v.dk/yamaha-fs1-first-start/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har været ude og trille en tur i dag, den skal lige have en lidt større hoveddyse end den originale 110'er jeg har i nu. Tror plastik luftfilteret lukker mere luft igennem end metal/papir filteret, den nye type er ret åben konstrueret med skumfilter.

Ellers kører den rigtig godt, næsten ingen hylen fra gearkassen som jeg havde frygtet. Man ved jo aldrig med sådan en FS1 motor, især hvis det er en 2G blok med 4G gearkasse i, så er der byttet og skiftet dele mange gange gennem årene. Den render 40 km/t på RD50 speedometeret med en enkelt tand for meget foran og 5,3 HK udstødning på lige vej uanset mod eller medvind, trækker rigtig godt. Kører med et original 2RU cylinder, stempel og topstykke der kun har gået 4000 km hvis jeg husker ret. Kører rigtig dejlig uden noget klirren.
Tror dog at jeg skifter Luhac 5,3 udsødningen ud med en std. dansk model, har måtte tilpasse den til det uendelige for at få den monteret, og bremsepedalen går stadig imod på bunden. Og så larmer den noget mere end forventet, min makkers FS1 som har en TH udstødning monteret larmer væsentlig mindre ved siden af.

Nu skal den lige pudses og gøres 100% færdig, så tager jeg ud med spejlreflex kameraet og tager nogle gode billeder.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Michael »

Det er bare en fed hjemme side du har lavet.
Flot knallert :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Tak Michael :)

Fik rettet forskellige fejl i dag.

Mit første uoriginale gasgreb knækkede ved bremsekablet ved første hårde opbremsning, fik en ny på garantien og den virker bare.

Fik skiftet kondensator fordi den gnistede en del mellem platinerne, har dog ikke checket om det har hjulpet endnu.

Skiftet den billige strømregulator fra JMPB til en fra BGM, som er meget populær i Vespa og Lambretta kredse. Den virker kanon, og har endda en DC udgang. Den første jeg prøvede flimrede med lyset, det er jo ikke meningen :P

Har haft koblingsskjoldet af igen, kickstarteren ville ikke tilbage på sin plads. Troede det var fjederen, men det viste sig at være den store clips der glider på tandhjulet. Den var meget stram og øret gik imod tandhjulet, fik rettet og slebet den glat forskellige steder så nu går den godt igen.

Og så havde jeg bøvl med inddysningen, uanset hvor meget jeg dysede op gik den bare værre og værre, den startede også skidt til sidst. Det viste sig at jeg kunne suge hårdt gennem den uoriginale membran uden nogen modstand, næsten. Den havde sluppet gummiet og var ikke tæt, se vedhæftet billede.
Vedhæftede filer
Uoriginal membran, gummi slipper.
Uoriginal membran, gummi slipper.
2013-06-30 17.22.31 (Small).jpg (89.79 KiB) Vist 7506 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kan du ikke sende et link til den regulator ? Og evt benforbindelser.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af 12V »

Her er den i 6V udgave, findes også i 12V:

http://www.scooter-center.com/product/B ... +universal" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er en meget detaljeret manual med til. Der er AC ind, AC ud, DC ud og stel/minus. Simpel!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Carsten's 78'er FS1 K1

Indlæg af strynboen »

den ligner den i dt lc 125..de kan jo fåes i både 6 og 12 volt..enda orginal yamaha
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."