opbevaring.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

opbevaring.

Indlæg af Nico8856 »

Hej alle.
jeg har en gammel yamaha fs1 som jeg har lavet på og den har været færdig i et stykke tid, men nu har jeg så købt mig en ny at kører på. Hvilken måde er den bedste at opbevare en gammel knallert på? Så den kan holde sig ligeså fin som når jeg stiller den!?
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Sv: opbevaring.

Indlæg af Thorsen »

I et uderhus/garage eller sådan der er lukket, tørt og varmt :-)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: opbevaring.

Indlæg af strynboen »

op på loftet...smurt i olie..med et tæppe over..tanken skyllet med diesel olie..og gerne med en sjat i bunden..for gode dampe... hæng den op så dækkene ikke røre tap gear olien af....hvis den skulle dryppe...koner bliver sure,,når der drypper olie ned gennem loftet..husk at pille batteriet af
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: opbevaring.

Indlæg af juhl-drengen »

Også gerne kontaktrens i alle stikkene osv for at forhindre ir på stikkene
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: opbevaring.

Indlæg af Twinsport »

Hej

1: Pil akkumulatoren af og tap benzinen af.
2: Sæt maskinen ind i din Vac-bag: http://www.vac-bag.co.uk/index.php?_a=p ... oduct_id=1
3: Glem alt om at imprægnere blankt metal og tank.
4: Læg "fugt-suge-posen på sadlen sammen med fugtighedsmåleren.
5: Luk posen lufttæt til.
6: Sov roligt, vel vidende at maskinen ikke ruster eller bliver støvet, uanset hvor mange år den står sådan, så længe posen er tæt.

Jeg har selv brugt de poser i mange år. De er måske lidt dyre, men det er altså ganske rart at kunne trække maskinen frem og klargøre den - uden at skulle affedte hele skidtet. Senest tog jeg min Sears SGS frem efter 3 år i posen (i mit uisolerede og utætte haveskur) og den var 100% i samme stand, som da den blev sat ind i posen :rocks

/Steen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: opbevaring.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

man kan få noget til at konservere cylinder og krumtap,,, det bruges til 2 takts udenbords motorer og ofte til indenbords motorer når at de sættes ind for vinteren,,, det er på spraydåse,,, man starter motoren op lader den lige blive lunken,,, også lukker man benzinhanen og sprøjter det ind i indsugningen til den dør af benzin mangel,,,, så sætter det en oliehinde inde i cylinder og topstykke,,, man kan også få noget konserverende 4 takts motorolie som man hælder på (gammel motorolie tappes af først ) og starter den op med det inden vinterhi imens man giver den lidt af spraydåsen med det andet,,,, så er den konserveret både i krumtap og cylindervægge samt i topstykket,,, og kan stå i åre vis uden at den sætter sig fast,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: opbevaring.

Indlæg af strynboen »

du kan også gøre sådan...den er vel en del af familien...hondaen ser disney sjov ..med familien..fredag aften
Vedhæftede filer
cbx i stuen....er det normalt.jpg
cbx i stuen....er det normalt.jpg (70 KiB) Vist 5757 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"