må slettes
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:16, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Ja ok det kan jeg da godt se, men intet er umuligt den største tidsrøver er at få tilladelsen fra CRM.... resten (syn,skat,nummerplade) skulle kunne klares på en dagKnud skrev:Det bliver den ikke da der mangler cylinder og indregistrering som MC, den er jo smask ulovlig som knallertFrandsen skrev:Hej Knud
Det ser sgu da godt ud det du har bikset sammen der
Den skulle du da nok kunne nå at få færdig til d. 15 så vi kan se den i levende live
For mit vedkommende tog det 6 dage fra jeg sendte ansøgningen til tilladelsen kom retur og en dag med resten.... syn kl 11:00 og skat/nummerplade kl 14:00
og så ellers hjemad, gennem byen, midt ude på vejen, med fuld fart
Mvh
Frandsen
Frandsen
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Knuuuuj skal også lige have et MC-kørekort, så vidt jeg husker...
Frandsen >> Fuld fart gennem byen... Vil det sige, den kun gik 50 på toppen? Mehehehe...!
Frandsen >> Fuld fart gennem byen... Vil det sige, den kun gik 50 på toppen? Mehehehe...!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Bla.. bla... bla... Jesper.........Somme tider tror jeg du bare snakker for at holde dig vågen....kreidlerhansen skrev:Knuuuuj skal også lige have et MC-kørekort, så vidt jeg husker...
Frandsen >> Fuld fart gennem byen... Vil det sige, den kun gik 50 på toppen? Mehehehe...!
Mvh
Frandsen
Frandsen
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Jeg kan ikke gøre for min tysker render 90 ubesværet med mindre end 10.000rpm og med sølle 60,365ccm (tre decimaler er vel tysk nok...?)
Jeg var ikke en skid bedre i sin tid - skal man endelig snuppes på en tunet knallert, er det da fedt nok kun at slippe med en fartbøde uden at miste stumperne! Men hvor er færdselspolitiet, når man skal bruge dem og ligefrem ønsker at støtte med et bidrag...?!
Jeg var ikke en skid bedre i sin tid - skal man endelig snuppes på en tunet knallert, er det da fedt nok kun at slippe med en fartbøde uden at miste stumperne! Men hvor er færdselspolitiet, når man skal bruge dem og ligefrem ønsker at støtte med et bidrag...?!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:16, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Er det ikke snarere bureaukratiet, som forhindrer en lyngodkendelse af dine evner på to hjul over en vis hastighed midt på vejen...?Knud skrev:Ja og DET kan ikke nåes til den 15kreidlerhansen skrev:Knuuuuj skal også lige have et MC-kørekort, så vidt jeg husker...
Frandsen >> Fuld fart gennem byen... Vil det sige, den kun gik 50 på toppen? Mehehehe...!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:45, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:16, rettet i alt 3 gange.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:16, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Få lige sat den stoplyskontakt rigtigt til. Den "ledløse arm" skal have fat i bremsestangen og være låst inde af splitten....... det du har lavet holder nok til 2 opbremsninger.... det er en ommer.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:45, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:17, rettet i alt 2 gange.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Hej Knud.
Godt at se du snart har en kørende Yamaha, og samtidig en rigtig lækker en af slagsen. Hvor langt er du så med MC-kørekortet?
Hilsen Kim.
Godt at se du snart har en kørende Yamaha, og samtidig en rigtig lækker en af slagsen. Hvor langt er du så med MC-kørekortet?
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:17, rettet i alt 1 gang.
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Knud, jeg skal lige spørge om du har justeret dit autolube korrekt, på det ene billede af oliepumpen ser det ud som om den er justeret som den bør være med gasspjældet i korrekt stilling (ca. halv gas, mærke i gasspjæld i top karburator) og jeg kan ikke forestille mig at du har tage billedet imens du holdt halv gas samtidigt.
For god ordens skyld, tjek lige efter om jeg tager fejl
For god ordens skyld, tjek lige efter om jeg tager fejl
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Ja det vil jeg da - så ud fra det du siger - så får den allerede i tomgang den mængde olie den skal have ved halv gas? og derfor helt i skoven og for meget?Nabo Jan skrev:Knud, jeg skal lige spørge om du har justeret dit autolube korrekt, på det ene billede af oliepumpen ser det ud som om den er justeret som den bør være med gasspjældet i korrekt stilling (ca. halv gas, mærke i gasspjæld i top karburator) og jeg kan ikke forestille mig at du har tage billedet imens du holdt halv gas samtidigt.
For god ordens skyld, tjek lige efter om jeg tager fejl
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:17, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
53% squish-areal...
57,65ccm / 8ccm = 7,2:1
Squishafstand på 0,7mm og en squish-vinkel på 0* og med 170* udstødningsvarighed (24mm fra TDC) = MSV på 28,3m/s ved 10.000rpm og dét er i overkanten.
57,65ccm / 8ccm = 7,2:1
Squishafstand på 0,7mm og en squish-vinkel på 0* og med 170* udstødningsvarighed (24mm fra TDC) = MSV på 28,3m/s ved 10.000rpm og dét er i overkanten.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Min Yamaha FS1 Street, candy mandarin
Et original 257´ topstykke (40mm), har samme dybde og volumen- men squish er ca. 3mm
Nu har jeg målt med spærmål og micrometer skrue: et skod Protuna 43 mm stempel er 54/1000 mm større end Bennys og de er begge kraftige undermålere, Hansen -du vil brække dig hvis jeg oplyste målene.
Men det er der skut´te noget at gøre ved, den bli´r aldrig en super racer, denne cylinder, alligevel.
Men hvad der er endnu mere mærkeligt: Bennys er i Yamaha pakning men der står ikke Yamaha i stemplet
og lidt mere underligt til den fede side: jeg købte et original indpakket (og fra de gode Trim dage) 40.25mm L-rings stempel hos Michael/Mopedspeed, der står Yamaha i stemplet og det er så det der skal i min Chrom gade-"lovlig" FS1´er ("lovlig" fordi det er den self. ikke men der er barberet af 2.5mm cylinderen, som så skal løftes 1.2 mm og derfor både har anderledes skylletider og lidt hårdere den statiske (ukompenserede) kompression.)
dagens billeder:
jeg dressede lidt på portene, så de grimme grater kom væk og gjorde skylle portene ca. 3/10 - 5/10 bredere , udstødnings porten er stadig de syge 22mm fra TDC
Nu har jeg målt med spærmål og micrometer skrue: et skod Protuna 43 mm stempel er 54/1000 mm større end Bennys og de er begge kraftige undermålere, Hansen -du vil brække dig hvis jeg oplyste målene.
Men det er der skut´te noget at gøre ved, den bli´r aldrig en super racer, denne cylinder, alligevel.
Men hvad der er endnu mere mærkeligt: Bennys er i Yamaha pakning men der står ikke Yamaha i stemplet
og lidt mere underligt til den fede side: jeg købte et original indpakket (og fra de gode Trim dage) 40.25mm L-rings stempel hos Michael/Mopedspeed, der står Yamaha i stemplet og det er så det der skal i min Chrom gade-"lovlig" FS1´er ("lovlig" fordi det er den self. ikke men der er barberet af 2.5mm cylinderen, som så skal løftes 1.2 mm og derfor både har anderledes skylletider og lidt hårdere den statiske (ukompenserede) kompression.)
dagens billeder:
jeg dressede lidt på portene, så de grimme grater kom væk og gjorde skylle portene ca. 3/10 - 5/10 bredere , udstødnings porten er stadig de syge 22mm fra TDC
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 19:47, rettet i alt 2 gange.