planslibening af drejeventilblok.
planslibening af drejeventilblok.
Er der en her inde som kan orden det. Mod betaling. Men den er noget slidt. Er den for slidt til at den kan reddes.
Jeg kan måle 0,6mm højde forskel.
Jeg kan måle 0,6mm højde forskel.
- Vedhæftede filer
-
- yam.JPG (133.12 KiB) Vist 9889 gange
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4253
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: planslibening af drejeventilblok.
Den er godt nok slem
Jeg har før (og med held) "planslebet" dem med sandpapir limet på en plan flade, men det har nok nærmere været 0,1-0,3mm...
Erik
Jeg har før (og med held) "planslebet" dem med sandpapir limet på en plan flade, men det har nok nærmere været 0,1-0,3mm...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: planslibening af drejeventilblok.
Det kommer til at tage noget tid enden den er nede i plan. Kan man sætte den i en fræser.
Re: planslibening af drejeventilblok.
Ja, mon ikke. Ikke verdens nemmeste opgave - men kun viljen og fantasien sætter grænsenThomas A skrev:Kan man sætte den i en fræser.
Men det er ikke ensbetydende med at det virker...
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: planslibening af drejeventilblok.
Kan man slibe sporet helt ned og fore/lime den med en laser skåret tynd RS plade med olie lommerne udskåret? så kan den med garanti holde "evigt"?
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: planslibening af drejeventilblok.
AV den var slem,,, det ligner en der har kørt uden luftfilter / karburator dæksel på grusvej ,,,, jeg har et billede der viser forskellen på en slidt mangen til og en helt ny blok,,, jeg valgte at skifte min ud med en ny blok,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: planslibening af drejeventilblok.
Ja den er ikke ny mere. Det var også en motor jeg fik med i en handlen for. 5år siden.
Og først nu kigger jeg den igemnem. Nå jeg vil prøve at få den slibet plan igen.
Så må jeg se om det kan samles igen/plads til hele igen.
Og først nu kigger jeg den igemnem. Nå jeg vil prøve at få den slibet plan igen.
Så må jeg se om det kan samles igen/plads til hele igen.
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: planslibening af drejeventilblok.
uden at skulle gøre mig alt for klog på det ,,, så syntes jeg at et eller andet sted her på forum,,, at have set / læst om en som kun havde drejet af der hvor at indsugningspladen (inkl. dens skrue tapper ) sider / ligger imod på midterblokken ,,, så der står en urørt yderkant,,, så skulle der lige være plads nok til at olieskjoldet kan gå forbi indsugningspladen,,, og stadigvæk bliver helt ude i normal afstand fra koblings delene stadigvæk og så bruger man nogen kraftigere O ringe til at slutte tæt ved indsugnings studsen ud mod olieskjoldet ,,, så skulle alt andet jo kunne sidde helt normalt på sin plads uden at skrabe på eller gå i klemme nogen steder ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: planslibening af drejeventilblok.
jeg tror at det skal drejes af ..med opspænding på et glatplan i drejebænken..og så senteres efter krumtaphullet...men min bænk er for lille..til at blokken kan rotere for vangerne....kan også godt lide ideen om en rs slidplade..som bagstykke..men slitagen flyttes så til det blødere matriale..ikke altid en fordel
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: planslibening af drejeventilblok.
ok
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 09:40, rettet i alt 1 gang.
Re: planslibening af drejeventilblok.
ja men gruset som suges ind er ligeglad med det..det æder bare det blødeste..og det bliver drejeskiven..som måske kun holder den halve tid..
det er sin sag at forstærke/forbedre uden at det giver problemer et nyt sted...der er altid et svageste led..og det hjælper ikke at flytte det rundt i motoren
det er sin sag at forstærke/forbedre uden at det giver problemer et nyt sted...der er altid et svageste led..og det hjælper ikke at flytte det rundt i motoren
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen