Start problemer med min fz'er

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Start problemer med min fz'er

Indlæg af Nico8856 »

Hej venner, jeg ved jo at i alle her inde er altmulig mænd dvs. kan alle de gamle knallerter nogenlunde;)

- Nu til problemet, jeg har fået den til at gnist og den får benzin, men den starter ikke.
Jeg mistænker lidt fødespolen for at være i overgang, for gnisten springer lidt og så er den blå, men er ikke 100 % på det.

-Har i nogle fifs til hvordan jeg kan få den startet? Altså, fx . gøre det og det:)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Start problemer med min fz'er

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Nico.

Lad mig forsøge : Jeg går ud fra, at en FZ er en Suzuki, men det er også ligegyldig i denne sammenhæng. Du har fået den til at gnistre - men hvad er forhistorien hertil ?
Den får benzin....formodentlig ved at "aflæse" tændrøret ? Men måske er den druknet efter mange startforsøg med chocker og i så fald kan du aftørre tændrøret med en klud og forsøge med start igen UDEN chocker og halv gas....
Hvorfor skulle der være overgang på fødespolen, for hvis gnisten er blå, er det rette farve vil jeg mene ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Start problemer med min fz'er

Indlæg af juhl-drengen »

Det er også hændt for mig (især på scootere..)
at tændrøret suger benzin og derfor kræver en "afbrænding" eller udskiftning.

det hænder også at der kommer vand i benzinen (sjovt nok ret ofte med OK's benzin) det kan forhindre at knallerten kan forbrænde benzinen eller gøre så den ikke gør det ordentligt
prøv at starte den på en "shot" frisk benzin
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: Start problemer med min fz'er

Indlæg af Nico8856 »

Nu har vi efterhånden skiftet det hele, den gnister fint nu. Nu er problemet bare at der ikke rigtig sker noget, ligemeget hvor meget jeg tramper sker det intet. Den får benzin, der kommer noget ud af udstødningen, men den starter ikke......
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Start problemer med min fz'er

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

står tændingen rigtigt,,,, rens tændrøret i ren benzin uden olie og lad det ligge og dampe af i solen og så får cylinderen samtidigt lov at dampe af for alt det benzin der har druknet den,,, og er karburatoren renset helt 100% ren i alle huller samt er den justeret rigtigt i dyse og luftskrue osv,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Start problemer med min fz'er

Indlæg af juhl-drengen »

Tjek motoren for utætheder og falsk luft samt kompression
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"