Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bremse
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bremse
Jeg kigger lige i de hemmelige gemakker imorgen
Mvh
Benny
Mvh
Benny
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bremse
det lyder godt Benny, jamen så taler vi lige lidt i telefon imorgen !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Hvis nogen skulle have undret sig over hvorfor bremsekalibrene altid er groet uhjælpeligt sammen , så er her et lille hint. Fik nemlig fat i en helt ny original kaliber, desværre var malingen beskadiget så en omlakering af huset bliver uundgåelig.... og heldigvis for det, for her er det syn der mødte mig da jeg fik den adskilt. Der er brugt så uendeligt lidt fedt til at smøre gliderne, så det øjeblik gummimanchetten ikke længere slutter tæt vil det kun tage ganske kort tid før gliderne som jo er af stål der kan ruste være dødsdømte. I øvrigt havde fugten også fundet vej til stemplet trods det at det er lukket tæt, så selvom stemplet ligesom gliderne havde en ultratynd fedtet film var der alligevel opstået bittesmå rustar. Så mit råd må være at selv om man har en ny og ubrugt kaliber, så få den smurt op inden den tages i brug.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
man skal jo nok adskille og gen smøre nos dele som er 25-35 år gamle..fedtet er jo hardsk og udtørret..og gummidele kan mørne..selv om det på 25 år tit er bedre end det fra sidste uge...jeg har ofte lavet nye glidere af rustfri..men det er ikke nøvendigvis altid bedre..det kan starte galvanisk tærring når man sætter rs i forbindelse med forskelige matrialer som bronce og alu..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Senest rettet af Dewil tirs 4. nov 2014 00:07, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
man kan da se at man skal dreje en pæn runding på de u orginale..godt at få det bekraftet..efter at have gjordt det på en del nye stempler..de er sgu ikke til at montere med den skarpe kant de har
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Endnu en opfølgning i kaliber-afdelingen. Adskillelse og rengøring af kaliber på bestilling. Den var nymalet og med et frisk Yamaha-klistermærke, dog uden stempel og ringe. Desværre kunne den ikke køre i gliderne (surprice!). En eller anden var dog overbevist om at hvis blot hulrummet hvor gliderne sidder var fyldt med fedt, så ville alt være i skønneste orden. Der var derfor ingen anden udvej end at varme og adskille. Der blev også tig-lukket et lille "inspektionshul". Derefter glasblæsning af hus og sandblæsning af armen, så klarer ejermanden resten selv..
https://www.dropbox.com/sh/je80qssgrej64gd/YWNs4Sjg85" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/sh/je80qssgrej64gd/YWNs4Sjg85" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
gad vide om det var et alternativ udluftning..eller et hul til en dorn...for at hamre stemplet ud..godt du fik det lukket.
..tryk prøvede i det efter svejsning...det mindste krybe hul..fra afkølingen af slutningen af svejsningen kan give utæthed..jeg svejser altid et stykke vidre..og slutter ude i massivt gods..når jeg svejser tryk tanke..beholdere div hydralik...men det ser godt ud..så mon ikke det er 111 % tæt
..tryk prøvede i det efter svejsning...det mindste krybe hul..fra afkølingen af slutningen af svejsningen kan give utæthed..jeg svejser altid et stykke vidre..og slutter ude i massivt gods..når jeg svejser tryk tanke..beholdere div hydralik...men det ser godt ud..så mon ikke det er 111 % tæt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Flot og velgennemført arbejde...
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Vi rejfede godt 3 mm ind i hullet for at få fat godt inde i materialet...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bre
Er der ikke nogen der har en manuale over hvordan man renovere en Yamaha DX'er calibere ??? Hilsen Bjarne
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: ons 5. okt 2022 08:21
- Kontakt:
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bremse
Hej er der nogle der har en go ide til at få gliderne ud de sidder bare fast
Re: Adskillelse af fastgroet DX kaliber og udluftning af bremse
der er et 5mm gevindhul i enden af glideren..som man kan sætte en skrue i..og trække den ud af caliberen--jeg plejer dog at bore det op til 5mm og skære 6mm gevind..så man får bedre fat..lidt varme hjælper også...godt at få liv i en gammel tråd...he he..
strynboen på test profil