Yen eller Kroner ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Yen eller Kroner ?

Indlæg af T.B. »

Er jeg den eneste der af og til sidder og undre mig over,hvorfor dem der køber stumper hos thansen regner salgsprisen på deres Fs1 ud i Yen ? Det går da helt galt på g.og g. og dba. for tiden :(n) :teeth2
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Kim B S »

Hej Tommy.
Jeg kikkede lige på DBA, og må konstatere at du har ret. Vi må da håbe at folk kan se hvad det for noget skrammel, der er sat til salg til voldsomme over-priser. :(n) :evil:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Dewil »

Er også enig med dig, jeg får nogen gange lidt krampe i tæerne når jeg kikker annoncerne igennem. Er der iøvrigt nogen der ved hvornår en T-hansen reservedel mister sin værdi?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Kai »

Det er vel ikke så underligt. Når gamle org dele kan opnå skyhøje priser, selv inden de er restaureret til bare nogenlunde stand, så følger det Uorg marked jo med op.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg er helt enig med dig Kai,,, og en anden ting som gør at sådanne firma`r som tanten kan leve fedt på at sælge skrammel,,, er at mange originale reservedele,,, der betaler man 500~600% +++ bare for original logoet,,,, oven i reservedelens fremstillings pris,,, sjovt at fabrikanterne af div knallerter ,,, biler osv ikke kan regne ud at deres egne reservedele ville sælge bedre ved at sænke priserne en del ,,,, ligmed større salg og bedre overlevelse for dem selv,,,
lige et off topic eks. fra da jeg var ung ( ca 20 år ) og skulle have et nyt tv ,,, stod og kiggede på et fint nyt phillips til ca 10000 kr hos en som nærmest kun solgte dette mærke,,, syntes at det var lige lovligt meget for det og havde nu heller ikke lige så mange mønter ,,, gik 100 meter hen ad gaden og der var en forhandler som solgte div blandede mærker der stod sørme et tv helt mangen til det hos den anden forhandler til kun ca 5100kr ,,, på en forespørgsel i butikken fortalte han at der var ingen forskel på de 2 tv,,, men at han solgte måske 20 tv mens kollegaen lidt længere nede ad gaden kun solgte et,,, mindre pris ligmed større flov af kunder,,, ligmed meget større fortjenste i sidste ende ,,, det var der mange som kunne lære noget af,,,,
så når de unge og mange andre kan få en matchene del til 1/5 del af prisen hos tanten så går de helt klart derind i stedet for hos forhandleren af original delene,,, for chansen for at de 5 kopi dele,,, man kan få for en original dels pris kan holde længere til sammen end en original del er stor,,, formange reservedeles / kopi vares vedkommende,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Dewil »

Dewil skrev:Er der iøvrigt nogen der ved hvornår en T-hansen reservedel mister sin værdi?
Svar; Når det er pakket ud af posen og monteret, så er der nemlig ingen returret... :lol: :lol: :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Boye
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: ons 8. jun 2011 00:13
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Boye »

Syntes nu også at tendensen herinde engang imellem er himmel høje priser..
Yamaha fs1 79 dx under renovering..
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Dewil »

Endnu et glimrende eksempel, originale luftfiltre først til 9,5 pund stykket, senere på dagen 12,5 pund stykket og i dag er prisen så rykket op på 17,5 pund stykket. Godt en fordobling på 24 timer.... :( så så meget for "grab a bargain"..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af serenade1 »

Har lige snakket med en for en time siden, han havde betalt 4900 Danske kroner for en 78' caliper, puhaaaa
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af 12V »

serenade1 skrev:Har lige snakket med en for en time siden, han havde betalt 4900 Danske kroner for en 78' caliper, puhaaaa
Hvad er der nu galt i en brugt til 40€ på ebay :P
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af serenade1 »

12V skrev:
serenade1 skrev:Har lige snakket med en for en time siden, han havde betalt 4900 Danske kroner for en 78' caliper, puhaaaa
Hvad er der nu galt i en brugt til 40€ på ebay :P
Han ville kun have en helt ny, men synes godt nok det er mange penge :-(
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Dewil »

Den bør max koste 2500...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af serenade1 »

Dewil skrev:Den bør max koste 2500...
Enig :-)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg har ingen medlidenhed,,, for dem som betaler de skyhøje priser har selv været med til at presse dem der op ,,, I MOST HAVE`s hellige navn,,, det kaldes fri konkurrence,,, betaler du mere end den anden som vil have delen så får du den,,, så er det bare et spørgsmål om hvor tyk tegnedrengen er af klingende mønt og om den er tyk nok i forhold til konkurrentens tegne dreng,,, for at få delen,,,

men enig jeg vil sgu heller ikke betale de tårnhøje priser for delene ,,,, så hellere undvære eller vente på det gode tilbud,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af Michael »

Helt enig med Johnny (Også med fjensynet)
Knallerten må ikke koste mere end at vi stadig kan have glæde af den uden at tænke på at den blev alt for dyr.
Husk man kan også have stor glæde og køreglæde af en uoriginal Yamaha bare den er lavet ordentligt.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Yen eller Kroner ?

Indlæg af juhl-drengen »

Også dengang jeg kiggeded efter en brugt omdrejnings tæller en ny koster 4-500 kr
Hvad jeg fandt dem til lagde mellem 225-399 kr
Og langt de fleste havde fået deres "patina" og INGEN sælgere ville give garanti på de virkede

Eller en ting som en crossbagsvinger der koster flere hundrede kroner brugt

Herinde fandt jeg en omdrejnings vller + meget fin bremseskive + tandhjul + øl.. til 325 inkl porto

Og herinde fik jeg en bagsvinger bare for portoen

Det er det typiske dba fænomen med at sælgerne gejler hinanden unødigt op
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"