Mit VZ projekt er gået død

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af 12V »

Så skal du dreje ankerpladen alligevel og justere tændings tidspunktet med strobo.

Det ser ud som om din ankerplade står i midten, prøv og ryk den så langt den kan i ur omløbs retning.

Puch anbefaler 2,3 mm tænding før top. På mange motorer kræver det at ankerpladen står helt til højre og over 0,4 mm platinafstand. Personligt synes jeg den kører bedst med 1,5 til 2 mm tænding før top. Har testet og afprøvet mange indstillinger på vejen og med stroboskoplys.
Selv med ankerpladen i midten er der rigeligt med fortænding. Men det kan jo variere fra motor til motor.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

12V skrev:Så skal du dreje ankerpladen alligevel og justere tændings tidspunktet med strobo.

Det ser ud som om din ankerplade står i midten, prøv og ryk den så langt den kan i ur omløbs retning.

Puch anbefaler 2,3 mm tænding før top. På mange motorer kræver det at ankerpladen står helt til højre og over 0,4 mm platinafstand. Personligt synes jeg den kører bedst med 1,5 til 2 mm tænding før top. Har testet og afprøvet mange indstillinger på vejen og med stroboskoplys.
Selv med ankerpladen i midten er der rigeligt med fortænding. Men det kan jo variere fra motor til motor.
Har ikke strobo, så må prøve det trick med ankerpladen, en dag når/hvis jeg gider :).
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg følger også lidt med og forstår at noget slæber på ved startforsøg, så det er vel værd at undersøge hvad det er og det kunne jo være, at tændings-tidspunket kan undersøges nærmere samtidig - som også johnny er inde på. Kører Puch ikke med "modsat" omløb af svinghjul i.f.t. Yamaha ? Derved kunne man vel også blive narret m.h.t. platin-åbning før/efter stempel-top i grader... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Poul-Erik A. skrev:Jeg følger også lidt med og forstår at noget slæber på ved startforsøg, så det er vel værd at undersøge hvad det er og det kunne jo være, at tændings-tidspunket kan undersøges nærmere samtidig - som også johnny er inde på. Kører Puch ikke med "modsat" omløb af svinghjul i.f.t. Yamaha ? Derved kunne man vel også blive narret m.h.t. platin-åbning før/efter stempel-top i grader... :wink:
Det er blæserhjulet der skaber på kanten der dækker over magneten. Og den kant er skæv, et par steder. Det eneste der hjælper der, er et nyt skjold. Og modsat omløb?? Magneten kører så vidt jeg kan se, mod uret.
Vedhæftede filer
Magnet..jpg
Magnet..jpg (227.86 KiB) Vist 13350 gange
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af juhl-drengen »

FUSK IDE NR 8939#

en tur med en mini sliber :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

juhl-drengen skrev:FUSK IDE NR 8939#

en tur med en mini sliber :shutup
Ja det var måske en idé ;).
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hmm... jeg har måske overset i tråden om blæserhuset have en defekt INDEN udskift af tændingsdele, men det må være givet, at skaden må rettes op på evt. med en grov rundfil inden næste startforsøg ? M.h.t. omløbsretning mener jeg at huske Puch Maxi svinghjulet til at køre MED uret - men er usikker ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Maxi har omdrejningsretning med uret - gearmaskinerne er modsat. :) Knasten sidder dig samme sted og magneterne ligeså.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af 12V »

kreidlerhansen skrev:Maxi har omdrejningsretning med uret - gearmaskinerne er modsat. :) Knasten sidder dig samme sted og magneterne ligeså.
Har også sammenlignet en del svinghjul jeg havde liggende fra Maxi og gear modellerne. Kunne ikke se forskel, så hvorfor har de lavet en pil der viser omløbsretningen?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Kai »

12V skrev: Har også sammenlignet en del svinghjul jeg havde liggende fra Maxi og gear modellerne. Kunne ikke se forskel, så hvorfor har de lavet en pil der viser omløbsretningen?
Fordi der er forskel på knasten der åbner og lukker platinerne :)

Forskellen er lille og svær at se, men den er der. Hvis du kigger godt efter vil du se at den åbner "skarpt" fra den ene omløbsretning ift den anden vej.

De kan godt byttes rundt, men ofte knækker fiberdimsen på platinerne når det er det forkerte svinghjul.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Aaaaah, sooooo.... den detalje havde jeg dælme overset! :o Jeg her levet platin-løst, for længe :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af 12V »

Kai skrev: Fordi der er forskel på knasten der åbner og lukker platinerne :)

Forskellen er lille og svær at se, men den er der. Hvis du kigger godt efter vil du se at den åbner "skarpt" fra den ene omløbsretning ift den anden vej.

De kan godt byttes rundt, men ofte knækker fiberdimsen på platinerne når det er det forkerte svinghjul.
Lækker info, mange tak! Har nemlig skiftet til den rigtige pil på både en Monza og en Maxi 2G. Og sjov nok så var fiberarmen helt blank på Monzaen, jeg troede bare det var almindelig men voldsom slidt :)
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af OleVN »

På min gamle Maxi (2gear) ville den kun slå gnist i den retning pilen pegede.. Det gav os nogle problemer indtil vi fandt det rigtige svinghjul :thunge

Det er selvfølgelig :offtopic
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Så kom der sgi liv i Puch'en igen igen :D. Men den skraber stadig på, så der lugter af metal, når den kører i tomgang. Jeg har prøvet at slibe/file skjoldet over magneten og på blæserdelen, men det hjalp så ikke :(. Og forsøgte også at få lidt afstand ved magnet/tændspole. Men det driller altså stadig :x :)
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Så er skraberiet næsten væk (90-95%). Jeg sleb kanterne af det plastik der sidder omkring magneterne i svinghjulet og så forsvandt skraberiet en hel del.
Så der et udkoblingsproblem, der skal løses. Når jeg sætter den i 1. gear, og slipper koblingen langsomt
så går den ud med det samme. :what2
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Lars J »

....husk og give gazzzz :mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af strynboen »

måske er total vægten overskredet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Lars J skrev:....Husk og give gazzzz :mrgreen:
Og det tror du ikke jeg har gjort? :P
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

strynboen skrev:måske er total vægten overskredet
Forsøger du på at være morsom, eller hvad?
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Jps skrev:
strynboen skrev:måske er total vægten overskredet
Forsøger du på at være morsom, eller hvad?
Det kan du roligt regne med! :)

Bevares, det er skam realistisk nok, at den ensomme, lovlige hypper (1hk) går i knæ, hvis den skal trække 150kg ud over maskinen selv, men der er næppe nogen ond mening i hans bemærkning.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"