Mit VZ projekt er gået død
Re: Sv: Mit VZ projekt er gået død
Så skal du dreje ankerpladen alligevel og justere tændings tidspunktet med strobo.
Det ser ud som om din ankerplade står i midten, prøv og ryk den så langt den kan i ur omløbs retning.
Puch anbefaler 2,3 mm tænding før top. På mange motorer kræver det at ankerpladen står helt til højre og over 0,4 mm platinafstand. Personligt synes jeg den kører bedst med 1,5 til 2 mm tænding før top. Har testet og afprøvet mange indstillinger på vejen og med stroboskoplys.
Selv med ankerpladen i midten er der rigeligt med fortænding. Men det kan jo variere fra motor til motor.
Det ser ud som om din ankerplade står i midten, prøv og ryk den så langt den kan i ur omløbs retning.
Puch anbefaler 2,3 mm tænding før top. På mange motorer kræver det at ankerpladen står helt til højre og over 0,4 mm platinafstand. Personligt synes jeg den kører bedst med 1,5 til 2 mm tænding før top. Har testet og afprøvet mange indstillinger på vejen og med stroboskoplys.
Selv med ankerpladen i midten er der rigeligt med fortænding. Men det kan jo variere fra motor til motor.
Re: Mit VZ projekt er gået død
Har ikke strobo, så må prøve det trick med ankerpladen, en dag når/hvis jeg gider .12V skrev:Så skal du dreje ankerpladen alligevel og justere tændings tidspunktet med strobo.
Det ser ud som om din ankerplade står i midten, prøv og ryk den så langt den kan i ur omløbs retning.
Puch anbefaler 2,3 mm tænding før top. På mange motorer kræver det at ankerpladen står helt til højre og over 0,4 mm platinafstand. Personligt synes jeg den kører bedst med 1,5 til 2 mm tænding før top. Har testet og afprøvet mange indstillinger på vejen og med stroboskoplys.
Selv med ankerpladen i midten er der rigeligt med fortænding. Men det kan jo variere fra motor til motor.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Jeg følger også lidt med og forstår at noget slæber på ved startforsøg, så det er vel værd at undersøge hvad det er og det kunne jo være, at tændings-tidspunket kan undersøges nærmere samtidig - som også johnny er inde på. Kører Puch ikke med "modsat" omløb af svinghjul i.f.t. Yamaha ? Derved kunne man vel også blive narret m.h.t. platin-åbning før/efter stempel-top i grader...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Mit VZ projekt er gået død
Det er blæserhjulet der skaber på kanten der dækker over magneten. Og den kant er skæv, et par steder. Det eneste der hjælper der, er et nyt skjold. Og modsat omløb?? Magneten kører så vidt jeg kan se, mod uret.Poul-Erik A. skrev:Jeg følger også lidt med og forstår at noget slæber på ved startforsøg, så det er vel værd at undersøge hvad det er og det kunne jo være, at tændings-tidspunket kan undersøges nærmere samtidig - som også johnny er inde på. Kører Puch ikke med "modsat" omløb af svinghjul i.f.t. Yamaha ? Derved kunne man vel også blive narret m.h.t. platin-åbning før/efter stempel-top i grader...
- Vedhæftede filer
-
- Magnet..jpg (227.86 KiB) Vist 13378 gange
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
FUSK IDE NR 8939#
en tur med en mini sliber
en tur med en mini sliber
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Mit VZ projekt er gået død
Ja det var måske en idé .juhl-drengen skrev:FUSK IDE NR 8939#
en tur med en mini sliber
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Hmm... jeg har måske overset i tråden om blæserhuset have en defekt INDEN udskift af tændingsdele, men det må være givet, at skaden må rettes op på evt. med en grov rundfil inden næste startforsøg ? M.h.t. omløbsretning mener jeg at huske Puch Maxi svinghjulet til at køre MED uret - men er usikker ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Maxi har omdrejningsretning med uret - gearmaskinerne er modsat. Knasten sidder dig samme sted og magneterne ligeså.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit VZ projekt er gået død
Har også sammenlignet en del svinghjul jeg havde liggende fra Maxi og gear modellerne. Kunne ikke se forskel, så hvorfor har de lavet en pil der viser omløbsretningen?kreidlerhansen skrev:Maxi har omdrejningsretning med uret - gearmaskinerne er modsat. Knasten sidder dig samme sted og magneterne ligeså.
Re: Mit VZ projekt er gået død
Fordi der er forskel på knasten der åbner og lukker platinerne12V skrev: Har også sammenlignet en del svinghjul jeg havde liggende fra Maxi og gear modellerne. Kunne ikke se forskel, så hvorfor har de lavet en pil der viser omløbsretningen?
Forskellen er lille og svær at se, men den er der. Hvis du kigger godt efter vil du se at den åbner "skarpt" fra den ene omløbsretning ift den anden vej.
De kan godt byttes rundt, men ofte knækker fiberdimsen på platinerne når det er det forkerte svinghjul.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Aaaaah, sooooo.... den detalje havde jeg dælme overset! Jeg her levet platin-løst, for længe
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit VZ projekt er gået død
Lækker info, mange tak! Har nemlig skiftet til den rigtige pil på både en Monza og en Maxi 2G. Og sjov nok så var fiberarmen helt blank på Monzaen, jeg troede bare det var almindelig men voldsom slidtKai skrev: Fordi der er forskel på knasten der åbner og lukker platinerne
Forskellen er lille og svær at se, men den er der. Hvis du kigger godt efter vil du se at den åbner "skarpt" fra den ene omløbsretning ift den anden vej.
De kan godt byttes rundt, men ofte knækker fiberdimsen på platinerne når det er det forkerte svinghjul.
Re: Mit VZ projekt er gået død
På min gamle Maxi (2gear) ville den kun slå gnist i den retning pilen pegede.. Det gav os nogle problemer indtil vi fandt det rigtige svinghjul
Det er selvfølgelig
Det er selvfølgelig
Re: Mit VZ projekt er gået død
Så kom der sgi liv i Puch'en igen igen . Men den skraber stadig på, så der lugter af metal, når den kører i tomgang. Jeg har prøvet at slibe/file skjoldet over magneten og på blæserdelen, men det hjalp så ikke . Og forsøgte også at få lidt afstand ved magnet/tændspole. Men det driller altså stadig
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Så er skraberiet næsten væk (90-95%). Jeg sleb kanterne af det plastik der sidder omkring magneterne i svinghjulet og så forsvandt skraberiet en hel del.
Så der et udkoblingsproblem, der skal løses. Når jeg sætter den i 1. gear, og slipper koblingen langsomt
så går den ud med det samme.
Så der et udkoblingsproblem, der skal løses. Når jeg sætter den i 1. gear, og slipper koblingen langsomt
så går den ud med det samme.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
....husk og give gazzzz
Re: Mit VZ projekt er gået død
måske er total vægten overskredet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Mit VZ projekt er gået død
Og det tror du ikke jeg har gjort?Lars J skrev:....Husk og give gazzzz
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Forsøger du på at være morsom, eller hvad?strynboen skrev:måske er total vægten overskredet
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Det kan du roligt regne med!Jps skrev:Forsøger du på at være morsom, eller hvad?strynboen skrev:måske er total vægten overskredet
Bevares, det er skam realistisk nok, at den ensomme, lovlige hypper (1hk) går i knæ, hvis den skal trække 150kg ud over maskinen selv, men der er næppe nogen ond mening i hans bemærkning.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!