Mit VZ projekt er gået død

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Puch projektet er nu helt og aldeles defenitivt, skrinlagt. Nu har jeg fået nok af problemerne, med den dumme Puch.


Efter at ha' brugt næsten 9 timer på den igår og 3 timer idag, er den stadig ikke i nærheden af at komme ud og køre. Efter endnu en gang at ha' prøvet den indstillelige strålespids uden held, og lidt justering af platiner, vil den nu ikke starte igen. Der er dog meget fin gnist. Og blæserhjulet skraber stadig på, så der lugter af metal, når jeg prøver at starte motoren.

Så jeg må erkende mit nederlag som amatørmekaniker, til en Puch VZ. Den er nu igen røget ud i det gamle hønsehus, og der bliver den indtil der kommer en køber.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Lars J »

He, he det er en værre drille Puch du har fået dig der :)

Er det bare mig, eller sidder ankerpladen på hovedet - mener platinnerne skal sidde i højre side og ikke i venstre side som på dit billede ?
Der burde dog ikke være så mange ting der kan gå galt når du oveni købet har en ny tænding.
Prøv evt. at gå tilbage til fast dyse du havde før, da den kørte (du kan altid gå tilbage til indstillelig strålespids senere).
Stil selve ankerpladen så de tre skruer står midt i de aflange monteringsslidserne.
Monter svinghjulet.
Platin afstand skal stilles til ca. 0,35 - 0,4 mm.
Tændrørsafstand 0,5-0,7 mm.
Husk frisk benzin.

Så burde den køre, hvis ellers gnisten er fin og der er gennemgang i karburatoren :(y)
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Lars J skrev:He, he det er en værre drille Puch du har fået dig der :)

Er det bare mig, eller sidder ankerpladen på hovedet - mener platinnerne skal sidde i højre side og ikke i venstre side som på dit billede ?
Der burde dog ikke være så mange ting der kan gå galt når du oveni købet har en ny tænding.
Prøv evt. at gå tilbage til fast dyse du havde før, da den kørte (du kan altid gå tilbage til indstillelig strålespids senere).
Stil selve ankerpladen så de tre skruer står midt i de aflange monteringsslidserne.
Monter svinghjulet.
Platin afstand skal stilles til ca. 0,35 - 0,4 mm.
Tændrørsafstand 0,5-0,7 mm.
Husk frisk benzin.

Så burde den køre, hvis ellers gnisten er fin og der er gennemgang i karburatoren :(y)
Platinerne sidder i den rigtige side :). Og har prøvet fast dyse igen. Ankerpladen er sat efter de mærker der var lavet, så den sidder hvor den skal. Platinafstanden stod ca. 0,35 og den prøvede jeg at rode lidt med, efter den ikke gad starte. Og tændrør og benzin er nyt. Gider den så bare ikke mere.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Kai »

Sådan en plejer nu ellers at være rimelig nem at have med at gøre..så jeg fyrer lige et par dumme spørgsmål af :)

Den har fået ny tændspole ? Er det en Bosch spole, eller en "no name" ?

Jeg ved fra dengang jeg var på værkstedet hos den lokale knallertpusher, at skulle der en ny tændspole i en Puch..og vi ikke kunne skaffe en
Bosch, så blev der bestilt 5-10 stk no-name hjem, og så teste dem hver især på den gamle Sirius tester. De kan (som regel) alle gniste, men så
er det så også sagt. Nogen ligger så lavt i "energi/joule" at selv om den godt kan gniste..så starter knallerten bare aldrig hvis man monterer den.
Andre har så stort et strømtræk at platinernes levetid er dage eller minutter..ikke år som man ellers forventer.
Var man heldig var der en imellem der testes "ok" og resten røg retur som kraftig defekt.

Den bør også have ankerpladen sat det rigtige sted. "Midt i" er ikke nødvendigvis godt nok selvom den snildt starter og kører.
Jeg kan ikke rigtig forklare det, selvom jeg kan gøre det i mørke når jeg står med knallerten. Men kort fortalt:

Afrivning: Afstanden fra tændspole ankerets pol-sko og til kanten af den ene magnet som står et lille stykke fra enden af den, ved det tændingstidspunkt den nu bør have ( er det 1.6mm ? nu er jeg kommet i tvivl.. og den gamle manual er ikke lige ved hånden ) og der måler man så hvor langt der er fra ankeret og til magneten, som regel 10-11mm.
Passer det ikke, så flytter man ankerpladen til det hele går op med afrivning og platinafstand/tændingstidspunkt.

Som regel er der power nok i tændingen alligevel selvom man ikke stiller på det, men levetiden på platinerne ændres lidt.
Det har noget at gøre med spændingen der induceres i spolen, og hvornår man afbryder den med platinerne. (enten brænder de op hurtigere, eller så døjer de med at holde sig rene)

Som tommelfingerregel kan/skal sådan en kunne trække en 1.5-2cm fed blå gnist bare man drejer svinghjulet rundt med hånden.


Nu har du rodet med dyse/stilbar dyse.. kunne det tænkes du enten har druknet den eller lukket for meget for benzinen ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Kai skrev:Sådan en plejer nu ellers at være rimelig nem at have med at gøre..så jeg fyrer lige et par dumme spørgsmål af :)

Den har fået ny tændspole ? Er det en Bosch spole, eller en "no name" ?

Jeg ved fra dengang jeg var på værkstedet hos den lokale knallertpusher, at skulle der en ny tændspole i en Puch..og vi ikke kunne skaffe en
Bosch, så blev der bestilt 5-10 stk no-name hjem, og så teste dem hver især på den gamle Sirius tester. De kan (som regel) alle gniste, men så
er det så også sagt. Nogen ligger så lavt i "energi/joule" at selv om den godt kan gniste..så starter knallerten bare aldrig hvis man monterer den.
Andre har så stort et strømtræk at platinernes levetid er dage eller minutter..ikke år som man ellers forventer.
Var man heldig var der en imellem der testes "ok" og resten røg retur som kraftig defekt.

Den bør også have ankerpladen sat det rigtige sted. "Midt i" er ikke nødvendigvis godt nok selvom den snildt starter og kører.
Jeg kan ikke rigtig forklare det, selvom jeg kan gøre det i mørke når jeg står med knallerten. Men kort fortalt:

Afrivning: Afstanden fra tændspole ankerets pol-sko og til kanten af den ene magnet som står et lille stykke fra enden af den, ved det tændingstidspunkt den nu bør have ( er det 1.6mm ? nu er jeg kommet i tvivl.. og den gamle manual er ikke lige ved hånden ) og der måler man så hvor langt der er fra ankeret og til magneten, som regel 10-11mm.
Passer det ikke, så flytter man ankerpladen til det hele går op med afrivning og platinafstand/tændingstidspunkt.

Som regel er der power nok i tændingen alligevel selvom man ikke stiller på det, men levetiden på platinerne ændres lidt.
Det har noget at gøre med spændingen der induceres i spolen, og hvornår man afbryder den med platinerne. (enten brænder de op hurtigere, eller så døjer de med at holde sig rene)

Som tommelfingerregel kan/skal sådan en kunne trække en 1.5-2cm fed blå gnist bare man drejer svinghjulet rundt med hånden.


Nu har du rodet med dyse/stilbar dyse.. kunne det tænkes du enten har druknet den eller lukket for meget for benzinen ?
Nu jeg ikke helt tabt bag en vogn, hvad angår roderi med 2taktere, da jeg har kørt på dem i 40 år :). Men med hensyn til tændspolen, lagde jeg ikke mærke til, om det var en Bosch. Og jeg har gjort alt det på Puch'en, som jeg ved plejer at virke. Men denne VZ'ere vil altså intet, så jeg gider den ikke mere. Der må en ny ejer til, som kan fikse den, jeg gør det ikke ihvertfald.

Og jeg takker naturligvis for det, at i vil hjælpe mig :). Men nu er det nok, mht. roderiet med Puch'en :).
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Lars J »

...kender jo godt situationen. Jeg har en Gilera 50 Touring som p.t. heller ikke vil, trods fin gnist, frisk benzin og nyt tændrør. Det er p.... irriterende og den får også lov at stå til jeg får lysten tilbage. Men nu er den jo italiensk og din er en Puch, så den burde altså være til at få igang....
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af 12V »

Jeg monterede en uoriginal tændspole og kondensator. Vi drøftede sammen om vi skulle montere en brugt original spole, som jeg har liggende, eller en ny. Den første spole JPS havde på var original, og den brænde igennem på den sekundære side kort efter han fik motoren igen. Så vi ville ikke riskere at en spole der har været i brug i lang tid måske ville gøre det samme.

Jeg testede sin tænding på min MS og den virkede helt efter hensigten.

https://www.dropbox.com/s/evlkgk8gd3okm ... .35.04.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

(Det tikken der høres er bare min meget slidte krumtap :P)

Testede også alle gear igennem på bordet flere gange med håndkraft og der var intet der blokerede eller lign. Den er i øvrigt meget flot i stand i selve motor indmaden, ikke en gram rust eller spor af slid, er ret sikker på jeg tog dens mødom ;)

Træls du ikke kan få den til at køre JPS, og at du bor så langt væk.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

12V skrev:Jeg monterede en uoriginal tændspole og kondensator. Vi drøftede sammen om vi skulle montere en brugt original spole, som jeg har liggende, eller en ny. Den første spole JPS havde på var original, og den brænde igennem på den sekundære side kort efter han fik motoren igen. Så vi ville ikke riskere at en spole der har været i brug i lang tid måske ville gøre det samme.

Jeg testede sin tænding på min MS og den virkede helt efter hensigten.

https://www.dropbox.com/s/evlkgk8gd3okm ... .35.04.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

(Det tikken der høres er bare min meget slidte krumtap :P)

Testede også alle gear igennem på bordet flere gange med håndkraft og der var intet der blokerede eller lign. Den er i øvrigt meget flot i stand i selve motor indmaden, ikke en gram rust eller spor af slid, er ret sikker på jeg tog dens mødom ;)

Træls du ikke kan få den til at køre JPS, og at du bor så langt væk.
Ja, det er noget ged er det :). Men du har jo så hjulpet meget med, at få den til at fungere. Du har gjort et godt stykke arbejde, det skal der ikke være tvivl om. Men skriver det igen. Jeg gider ikke mere.

Det var så sådan ca. lige 12.000 kr ud af vinduet :(.8.800 kr i indkøb, resten i reservedele og renovering.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Her er, hvad jeg har lyst til at gøre, ved Puch'en:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

ikke fordi jeg har det store forstand på puch,,, men sidder og tænker lidt på om at den tænding ,,, ikke står på den forkerte side af top,,, så den tænder på vej ned i stedet for på vej op,,, diaknosen med at den ikke vil trække indikere noget i den stil,,, samt den bliver svære at starte hvis den vil starte med den indstilling og med flytbare anker plade samt platiner,,, så kan en meget lille forskydning af ankerpladen give et stort udslag i den anden ende ved stemplet ( man stirre sig nemt blind på platin afstanden alene og glemmer den flytbare ankerplade ),,, prøv at sætte stemplet helt i top,,, så skal dit platin være max åbnet på ca 0,30~ 0,35 mm det giver et tændings tidspunkt på ca 1,8mm før top og det skal den kunne starte med,,, samt sæt den dyse i som den startede med,,, når den starter og køre så kan du altid lege med den justerbare dyse,,, men så ved du at den kan starte og at tændingen virker på den ,,, så kan det kun være din justerbare dyse som driller,,, tænker også lidt på om evt luftskrue kan være drillepinden,,, nogen karburatore er helvedes følsomme af justeringen af den,,, andre karburatore også af samme mærke / type / størrelse er nærmest ligeglade med hvordan den står,,, det vare bare mine 10 cent,,, syntes det er synd at give op så tæt på målet :D ,,,

( havde en knægts maxi med samme bøvl forleden og den tændte på vej ned )
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Yamaha FS1 50SS skrev:ikke fordi jeg har det store forstand på puch,,, men sidder og tænker lidt på om at den tænding ,,, ikke står på den forkerte side af top,,, så den tænder på vej ned i stedet for på vej op,,, diaknosen med at den ikke vil trække indikere noget i den stil,,, samt den bliver svære at starte hvis den vil starte med den indstilling og med flytbare anker plade samt platiner,,, så kan en meget lille forskydning af ankerpladen give et stort udslag i den anden ende ved stemplet ( man stirre sig nemt blind på platin afstanden alene og glemmer den flytbare ankerplade ),,, prøv at sætte stemplet helt i top,,, så skal dit platin være max åbnet på ca 0,30~ 0,35 mm det giver et tændings tidspunkt på ca 1,8mm før top og det skal den kunne starte med,,, samt sæt den dyse i som den startede med,,, når den starter og køre så kan du altid lege med den justerbare dyse,,, men så ved du at den kan starte og at tændingen virker på den ,,, så kan det kun være din justerbare dyse som driller,,, tænker også lidt på om evt luftskrue kan være drillepinden,,, nogen karburatore er helvedes følsomme af justeringen af den,,, andre karburatore også af samme mærke / type / størrelse er nærmest ligeglade med hvordan den står,,, det vare bare mine 10 cent,,, syntes det er synd at give op så tæt på målet :D ,,,

( havde en knægts maxi med samme bøvl forleden og den tændte på vej ned )
Takker for dine oplysninger, men jeg piller ikke ved den Puch mere. :)
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Det ender med, en hel flok knallertrockere drøner til LOL-land for at få liv i den Puch! :thunge

Mig bekendt skal platinafstanden være 0,4mm... der findes et begreb, som kaldes 'afrivningen'. Det er et udtryk for svinghjulsmagneternes position ift. tændspolens ankre ved tændingstidspunktet.
Står platinafstand og ankerplade forkert, bliver gnisten for svag og pustes ud af turbulensen, som skabes i kompressionsfasen.

På enhver motor med Bosch-tænding, som driller, har det alle dage været god praksis at sætte platinafstanden til 0,4mm og dreje ankerpladen til maksimal tædningsavance.

Lad det være Puch, Kreidler eller Sachs... de får alle rigelig tændingsavance på denne måde. Faktisk nok til at begrænse topomdrejningerne ift. den korrekte indstilling.


Jeg forsøger ikke at overtale dig, JPS... jeg har fuld forståelse for din indstilling til det gamle skrammel. Mit første år med Kreidleren kørte den ikke ret meget; mindst en kondensator og et sæt platiner pr. måned. Derefter mindst én lysspole, skæve bremser, en slidt knast på svinghjulet og da den endelig kørte fornuftigt, blev jeg kørt ned. Efter endt genopbygning knuste den hovedlejerne, begyndte at hoppe ud af tredje gear og så blev den udsat for hærværk et par gange (klippede kabler, benzinen erstattet med grus)...
Skæve bremser slås jeg stadig med... død lejepasning ved det ene hovedleje og et kronrør som muligvis er ædt op af rust er det seneste led i den selvdestruktive adfærd.
Økonomien har jeg bevidst IKKE holdt øje med. De første to år kostede knap 30.000kr, så jeg har lukket øjnene for alt, derefter.

Men den SKAL køre, for den skal den ondefløjtemig ikke bestemme noget som helst!

Og hvorfor denne smøre...? Tjah... fordi man sjældent bliver helt færdig, og hver køretur er derfor en fornøjelse, som er alle anstrengelserne værd! Det er først penge ud ad vinduet, når den får lov at rådne op i hønsehuset!

Mehehe! :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Jeg føler med dig Kreidlerhansen :D. Men jeg har opgivet den Puch. Men i skal da være velkomne til at komme ned og hjælpe den på vej :).
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Jps skrev:Jeg føler med dig Kreidlerhansen :D. Men jeg har opgivet den Puch. Men i skal da være velkomne til at komme ned og hjælpe den på vej :).
Ingen grund til medlidenhed, men tak alligevel. ;) Det har kun givet mig et indblik i, hvor meget der kan gå galt... Murphy's Lov har således lært mig, at tålmodighed og vedholdenhed er de mest essentielle faktorer ift. at få lortet til at virke. Og præcis de samme faktorer står for 90% af alle forliste papkasseprojekter, hvor de sidste 10% er strandet på økonomi.
Økonomien spiller en større rolle ift. udseende end det rent mekaniske. Hellere en grim maskine som kører godt, end en pæn maskine som ikke kan køre. Derfor undres jeg tit over, at så mange tager motorrenoveringen som det sidste skridt... men jeg var vist ikke en skid bedre i sin tid. :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

kreidlerhansen skrev:
Jps skrev:Jeg føler med dig Kreidlerhansen :D. Men jeg har opgivet den Puch. Men i skal da være velkomne til at komme ned og hjælpe den på vej :).
Ingen grund til medlidenhed, men tak alligevel. ;) Det har kun givet mig et indblik i, hvor meget der kan gå galt... Murphy's Lov har således lært mig, at tålmodighed og vedholdenhed er de mest essentielle faktorer ift. at få lortet til at virke. Og præcis de samme faktorer står for 90% af alle forliste papkasseprojekter, hvor de sidste 10% er strandet på økonomi.
Økonomien spiller en større rolle ift. udseende end det rent mekaniske. Hellere en grim maskine som kører godt, end en pæn maskine som ikke kan køre. Derfor undres jeg tit over, at så mange tager motorrenoveringen som det sidste skridt... men jeg var vist ikke en skid bedre i sin tid. :mrgreen:
Ja økonomien spiller jo også ind. Jeg havde ikke regnet med, jeg skulle bruge alt for mange penge på at få den ud og køre, men jeg blev klogere :). Min økonomiske grænse for Puch'en, er ihvertfald nået. Den får ikke flere penge, kastet efter sig.

Og det siger jeg, som har brugt så mange penge på knallerter, at jeg nok har kunnet købe et par Audier, for beløbet idag ;).
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Kim B S »

Hej Jps.
Jeg skal gerne indrømme at min tålmodighed ikke rækker så langt. :roll: Så en gang i mellem når jeg ikke har mere tålmodighed, så holder jeg en pause med at skrue knallert, så jeg ikke ødelækker noget i mit raserri, og giver mig til noget andet i mellemtiden. :wink: Når der så er gået en time eller to, så har jeg opsparet lidt tålmodighed igen, og jeg kan skrue lidt videre. Det er selvfølgelig en af grundene til at mine projekter ikke bliver færdig lige forløbig, men det har jeg lært at leve med. :lol: Og jeg er lidt for glad for mine knallerter, til at jeg bare vil opgive dem. :D En gang i mellem er min svoger Carl Erik med til at skrue i værkstedet, og det er rigtig dejligt, for så går det hele lidt nemmere, når man er to om det, og har to personers tålmodighed. :wink: Du har ret i at det godt kan koste en del penge. :) Men med de fleste projekter, følger der jo som regel en masse overskudsdele. Og det bliver så solgt på stumpemarkeder rundt omkring, sammen med alt muligt andet som man har i overskud, og så går det jo alligevel. :D

Og nu vil jeg gå i værkstedet. :hihi

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Kim B S skrev:Hej Jps.
Jeg skal gerne indrømme at min tålmodighed ikke rækker så langt. :roll: Så en gang i mellem når jeg ikke har mere tålmodighed, så holder jeg en pause med at skrue knallert, så jeg ikke ødelækker noget i mit raserri, og giver mig til noget andet i mellemtiden. :wink: Når der så er gået en time eller to, så har jeg opsparet lidt tålmodighed igen, og jeg kan skrue lidt videre. Det er selvfølgelig en af grundene til at mine projekter ikke bliver færdig lige forløbig, men det har jeg lært at leve med. :lol: Og jeg er lidt for glad for mine knallerter, til at jeg bare vil opgive dem. :D En gang i mellem er min svoger Carl Erik med til at skrue i værkstedet, og det er rigtig dejligt, for så går det hele lidt nemmere, når man er to om det, og har to personers tålmodighed. :wink: Du har ret i at det godt kan koste en del penge. :) Men med de fleste projekter, følger der jo som regel en masse overskudsdele. Og det bliver så solgt på stumpemarkeder rundt omkring, sammen med alt muligt andet som man har i overskud, og så går det jo alligevel. :D

Og nu vil jeg gå i værkstedet. :hihi

Hilsen Kim.
Ja, men min tålmodighed med Puch'en har været sat på prøve mange gange, siden jeg købte den :). Og har da holdt pauser, men det har ikke hjulpet så meget, desværre. Og stumpemarkeder findes ikke på Lolland. Jeg har ikke kunnet finde nogen.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af kreidlerhansen »

Ift. så mange andre projekter synes jeg, du prismæssigt er sluppet nådigt. Efterhånden er alt under 18-20.000kr et lavt beløb - mange penge, jaja! Især hvis man giver op lige før det lykkes, mehehehe! :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

kreidlerhansen skrev:Ift. så mange andre projekter synes jeg, du prismæssigt er sluppet nådigt. Efterhånden er alt under 18-20.000kr et lavt beløb - mange penge, jaja! Især hvis man giver op lige før det lykkes, mehehehe! :thunge
Jeg har erkendt mit nederlag til Puch'en :( :D. 12.000 kr er spildt, men sådan er det jo :( :).
Igen, jeg ved det er bagateller, der stopper projektet, men orker den ikke mere.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Mit VZ projekt er gået død

Indlæg af Jps »

Vi er vel rimelig enige om det er et tændingsproblem? For så, er der jo dette alternativ.
http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-d ... 2520Lygter#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"