MC-kort JA TAK!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af 12V »

Så er det en MK2 (YVPS + tromlebremse bag), så ved du det når du skal kigge i en Haynes bog eller finde reservedele :)

Den har 22 HK, mod de 16 HK som en alm. LC har.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af Nikolaj Y »

12V skrev:Så er det en MK2 (YVPS + tromlebremse bag), så ved du det når du skal kigge i en Haynes bog eller finde reservedele :)

Den har 22 HK, mod de 16 HK som en alm. LC har.
Nå for pokker - så må jeg jo sådan set ikke køre på den :what2 ... men pyt med det :teeth2 ..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af 12V »

Ups :)

Hvad siger reg. attesten, hvor mange KW?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af kreidlerhansen »

Nikolaj Y skrev:(...) men pyt med det :teeth2 ..
Vi er for så vidt enige - forskellen fra 16HK til 22HK ift. hvorvidt maskinen kan tage magten fra føreren, er tåbeligt beskeden.

Problematikken opstår først, når lovgivningen kommer på tværs via ordensmagten... :sad
Det er et sats, som kan koste kørekortet og en betragtelig bøde - det svarer til at køre uden kørekort.

Grænsen er i mine øjne sat lige lavt nok. En inddeling i retning af 25HK/50HK/ubegrænset havde givet mere mening, eller man kunne have sat et vægt-/kraft-forhold ind som alternativ grænse.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af Nikolaj Y »

kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:(...) men pyt med det :teeth2 ..
Vi er for så vidt enige - forskellen fra 16HK til 22HK ift. hvorvidt maskinen kan tage magten fra føreren, er tåbeligt beskeden.

Problematikken opstår først, når lovgivningen kommer på tværs via ordensmagten... :sad
Det er et sats, som kan koste kørekortet og en betragtelig bøde - det svarer til at køre uden kørekort.

Grænsen er i mine øjne sat lige lavt nok. En inddeling i retning af 25HK/50HK/ubegrænset havde givet mere mening, eller man kunne have sat et vægt-/kraft-forhold ind som alternativ grænse.
Altså 22 hk er ikke meget.... Jeg kender rigtig mange som er "dumme nok" til at starte ud på en racermotorcykel som r6 osv med 115 hk... så jeg tror ikke det gør noget at jeg får en motorcykel med 7 hk ekstra...

Det er jo stadig en 125cc... :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af strynboen »

man må ikke håbe at politiet er ude og pisse de nye regler af...for så er du i fareklassen..det er tit når nye regler kommer,,er de ops med store bøder ....og klip i det helt nye kort...tager de så dig i byen med 65...og maskinen er for mange kw..er du uden kørekort....lige et fif..jeg har en lc stående som du kan få til en meget god pris..bare pm... :teeth2 :teeth2 du kan få den til min indkøbspris...fordi vi har handlet før :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af 12V »

Men en 16 HK udgave er jo også over 11KW = 14.75 HK :(
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af claus olieklud »

hej... da jeg tog kørekort måtte man købe lige den maskine man ville ! til kørekort kørte jeg suzuki gs 450 med 42-44 hk - andre kørte 400/500/600 4 cylindret med op til 60 hk...

siden da blev det lavet om til max 25kw = 34 hk i de første 2 år (dog kunne man som 21 årig tage stort kørekort direkte )

mange maskiner kunne dengang neddrosles til max 34 hk fx gs 500 som std havde ca 50 hk... endda fz 600 med 60 hk kunne neddrosles...

igen er loven begrænset til nu kun 11 kw = ca 15 hk - hvilken gang pis - det er da også kun det skide EU

jeg giver min personlige tilladelse til hr yde må købe en gsx 1100 R

stem på selvstyre - stem på os selv - stem på retfærdighed, og ikke det store verdenssamfund
tænk over hvad i stemmer på næste gang - kommunismen er i fremgang = stem liste Ø

alt hvad det store EU finder på er en gang lort !!!

jeg har kørekort til næsten alt, men må konstatere at jeg ikke må køre lastbil eller bus uden et skide EU-certifikat - sådan var det ikke da jeg tog kørekortet - bagmænd sidder bag og tjener penge på jeres begrænsning...

jeg er ikke sur - jeg er meget sur !!!

det er vel lige før man kan få klippet kørekortet ved at køre på en boret knallert ?

hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:man må ikke håbe at politiet er ude og pisse de nye regler af...for så er du i fareklassen..det er tit når nye regler kommer,,er de ops med store bøder ....og klip i det helt nye kort...tager de så dig i byen med 65...og maskinen er for mange kw..er du uden kørekort....lige et fif..jeg har en lc stående som du kan få til en meget god pris..bare pm... :teeth2 :teeth2 du kan få den til min indkøbspris...fordi vi har handlet før :(y)
Jeg kører ikke mere end der er lovligt.. så jeg regner ikke med at blive holdt ind.. desuden er det jo ikke en maskine der skal bruges hver dag, men kun en gang imellem :D
12V skrev:Men en 16 HK udgave er jo også over 11KW = 14.75 HK :(
Ja det er tilladt med MAX 15 hk (en mindre tunet scooter).. :roll: :evil:
claus olieklud skrev:hej... da jeg tog kørekort måtte man købe lige den maskine man ville ! til kørekort kørte jeg suzuki gs 450 med 42-44 hk - andre kørte 400/500/600 4 cylindret med op til 60 hk...

siden da blev det lavet om til max 25kw = 34 hk i de første 2 år (dog kunne man som 21 årig tage stort kørekort direkte )

mange maskiner kunne dengang neddrosles til max 34 hk fx gs 500 som std havde ca 50 hk... endda fz 600 med 60 hk kunne neddrosles...

igen er loven begrænset til nu kun 11 kw = ca 15 hk - hvilken gang pis - det er da også kun det skide EU

jeg giver min personlige tilladelse til hr yde må købe en gsx 1100 R

stem på selvstyre - stem på os selv - stem på retfærdighed, og ikke det store verdenssamfund
tænk over hvad i stemmer på næste gang - kommunismen er i fremgang = stem liste Ø

alt hvad det store EU finder på er en gang lort !!!

jeg har kørekort til næsten alt, men må konstatere at jeg ikke må køre lastbil eller bus uden et skide EU-certifikat - sådan var det ikke da jeg tog kørekortet - bagmænd sidder bag og tjener penge på jeres begrænsning...

jeg er ikke sur - jeg er meget sur !!!

det er vel lige før man kan få klippet kørekortet ved at køre på en boret knallert ?

hilsen olieklud
Jeg vil mene at de gamle regler var mere retfærdig... 38 hk til 21 år, og derefter ubegrænset! bum....
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af Lars J »

Tillykke med kværnen og glæd dig til de mange gode oplevelser der venter dig.
Kan du ikke bare få den droslet. Så er du ude over det problem :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: MC-kort JA TAK!

Indlæg af 12V »

I udlandet er den solgt som 15hk og jeg mener kun de slukker yvpsen så den er mest lukket hele tiden.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af strynboen »

hej claus..god 1 maj..hvis vi får verdens kommunisme skal alle køre ural...med sidevogn...det bliver da kedeligt..kun mekanikkerne bliver rige..det er jo også u retfærdigt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: MC-kort JA TAK!

Indlæg af Nikolaj Y »

12V skrev:Ups :)

Hvad siger reg. attesten, hvor mange KW?
Her er lidt info om den: http://bikez.dk/mc.php?mc=1568&title=Ya ... _YPVS_1986" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"