Opspænding af egerhjul - Århus

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Glaede »

Hej

Er der nogen i Århus området som kan hjælpe med at opspænde to motorcykel hjul? Det drejer sig om to hjul til min Honda CB 550 som er blevet renoveret og har fået nye eger, men jeg har ikke værktøj eller erfaring med at opspænde hjul. Vil selvfølgelig gerne betale for det :-)

Mvh Søren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af strynboen »

vi vil se billeder af procjektet...alle på forum elsker gamle honda..nå,na..næsten alle...er du på sohc-4...det er ikke narko
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Glaede »

strynboen skrev:vi vil se billeder af procjektet...alle på forum elsker gamle honda..nå,na..næsten alle...er du på sohc-4...det er ikke narko
Hehe, har lidt billeder på min telefon :-)

Ja jeg er på Sohc4 og dotheton.com :-)

Men kan afsløre at stel, bagsvinger, nav, yderkanter på fælge osv. er blevet pulverlakeret sort. Har bygget nye kontakter på, nye beslag til forgaffel, renoveret og poleret gaffelben, renoveret kaliberen, skiftet til stålarmert bremseslange, ny hovedcylinder, "ny" gammel model tank fra en tidlig K-model, messingbøsninger i svingarmen plus mange andre ting! Har også haft den startet op igen, men skal lige have justeret svømmerne. Jeg mangler lidt karburator og luftfilter arbejde og ellers så er det nærmest kun mine hjul som jeg venter på at få gjort færdig. I går var jeg næsten færdig med at sætte nye eger i mit forhjul da jeg opdager at jeg mangler 4 af de indre eger :-( Tilgengæld havde jeg så 26 af de ydre? Flot! Der blev jeg godt nok negativ..

Her er lige en teaser på mit forhjul og resten af cyklen - i skal ikke tage jer af mit rod. Er også kommet længere med cyklen, dette er dog de nyeste jeg lige har:

Billede
Billede
Billede
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Jensmc »

Jeg ville spørge hos en cykelsmed. Mange af dem samler hjul selv, så de er meget erfarne i dette.
Måske er de osse billigere.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Michael »

Jeg kan godt hjælpe, men jeg er nød til at have centerforskydningsmålet ellers skal jeg have hele cyklen ud.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af JacobMC »

Jeg plejer bare at samle dem selv. Og så strammer min lokale cykelsmed dem op. 150 Kr. Pr. fælg. Det er ok pris, for professionel arbejde.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Glaede »

Ja planen er også at samle dem selv og så få en til at stramme dem op. Har spurgt en MC forhandler her i Århus, men de tager 400 kr pr fælg hvilket jeg synes er lidt dyrt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af strynboen »

jeg vil mene at hvis du kan rette dem helt op..og så stramme alle ligemeget..uden den bliver skæv igen..evt med små justeringer..jeg er personligt lidt bange for ikke at stramme nok...når det er mc....knallert og cykel er ikke så kritisk...men tænk hvis lortet løsner sig ved 160 kmt...GYS...angst.. :what2

med denne opretter kan man justere både sideværs og lodret slør samtidig.....men som michael er inde på er det ikke altid mc hjul skal senteres i midten..de er tit lagt lidt ud til siden ...for at kæden kan gå forbi dækket..det er særlig harley folk som gør det..de køre jo aligevel ikke lige
Vedhæftede filer
yamaha hjul opret-250.jpg
yamaha hjul opret-250.jpg (60.6 KiB) Vist 10508 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Glaede »

Michael skrev:Jeg kan godt hjælpe, men jeg er nød til at have centerforskydningsmålet ellers skal jeg have hele cyklen ud.
Okay, det lyder ikke dumt. Der i følge folkene på Sohc4 ikke noget offset på baghjulet, så det skulle være lige til at spænde op. Fanger dig lige på en PM.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af Glaede »

Resultat :)
Billede

Pulver lakeret og nye eger.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Opspænding af egerhjul - Århus

Indlæg af strynboen »

hvordan er tromle bremsen..de kan tit revne i støbejern belægningen rundt i tromlen...
det er kvalitets byggeri du laver..rart at se at stilen er meget tæt på den orginale...de er jo ret fede selv som standart..og kan blive rigtig lækre med mindre ombygninger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"