Mit VZ projekt er gået død
Mit VZ projekt er gået død
Jeg har haft mange kvaler med at få min VZ'er på hjul, at jeg idag tog beslutningen om, at projektet lukkes ned. Jeg gider ikke rode med den mere.
Jeg har idag brugt 4 timer på den, og NU gider jeg så ikke mere. Da jeg fik den samlet igen, så pissede benzinen ud igen igen ved svømmeren, og der kom olie ud af samlingen ved svanehalsen, selv om den ikke har været startet.
Projektet er hermed slut, dødt, smidt på "lossepladsen" . Nu får den lov til at stå til det bliver sommer, så den kan blive skudt af.
En skam at min drøm om en VZ'er, blev smadret. Men sådan er det.
Man kan (hvis man gider) læse dette meget meget lange indlæg (med tilhørende billeder) om projektet:
Projekt Puch VZ.
Så forstår i måske min frustration, omkring projektet.
Jeg har idag brugt 4 timer på den, og NU gider jeg så ikke mere. Da jeg fik den samlet igen, så pissede benzinen ud igen igen ved svømmeren, og der kom olie ud af samlingen ved svanehalsen, selv om den ikke har været startet.
Projektet er hermed slut, dødt, smidt på "lossepladsen" . Nu får den lov til at stå til det bliver sommer, så den kan blive skudt af.
En skam at min drøm om en VZ'er, blev smadret. Men sådan er det.
Man kan (hvis man gider) læse dette meget meget lange indlæg (med tilhørende billeder) om projektet:
Projekt Puch VZ.
Så forstår i måske min frustration, omkring projektet.
Senest rettet af Jps lør 16. mar 2013 17:14, rettet i alt 2 gange.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået dødt
Øv øv
Jeg håber du får lysten til at skrue tilbage, og får de sidste småting på plads og fikset. Jeg har haft flere VZ'ere og Flagskib, det altså en dejlig knallert der normalt er temmelig driftsikker i alt slags vejr.
Jeg håber du får lysten til at skrue tilbage, og får de sidste småting på plads og fikset. Jeg har haft flere VZ'ere og Flagskib, det altså en dejlig knallert der normalt er temmelig driftsikker i alt slags vejr.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Mit VZ projekt er gået dødt
Jeg tvivler desværre på, at jeg får lysten tilbage. Den har drillet mig, alt for meget. Jeg ved godt den stortset er køreklar, der mangler kun at få stoppet benzinen i at ryge ved siden af hele tiden, at få koblingen til at fungere 100%, stoppe oliesvineriet fra udstødningen, og få sat forbremsekablet på. Jeg undre mig så meget over, at den startede fint for en uges tid siden, men nu den død. Der er fint gnist, og tændrøret er nyt.Kai skrev:Øv øv
Jeg håber du får lysten til at skrue tilbage, og får de sidste småting på plads og fikset. Jeg har haft flere VZ'ere og Flagskib, det altså en dejlig knallert der normalt er temmelig driftsikker i alt slags vejr.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået dødt
Er den med en nyere plastiksvømmer i karburatoren, eller er det en af de gamle messing med en nål igennem ? Er den utæt? de kan blive utætte
så der siver benzin ind i dem og den bliver for tung til at lukke tæt i nåleventilen i tide.
(ryst svømmeren så kan du som regel høre det)
Det kan evt også være årsag til den ikke vil starte nu, hvis den har pisset krumtaphuset halv fuld af benzin.
Apropos gnist..hvor lang og blå gnist er den god for ?
De kan være lidt ømfindtlig hvis ikke platinafstand og afrivning er som det bør være. "Normalt" kan de trække en ~1cm fed blågul gnist ved at dreje svinghjulet med "hånd fart"
Oliesvineriet kan let skyldes en forkert/for meget olie i benzinen. De blæserkølede Puch's kører meget koldt i lovlig stand, og olien sejler ud af udstødningen. Jeg kan ikke huske hvad det hed det jeg brugte dengang, andet end det var rødt som automatgear olie, og den kun fik 2% af det.
så der siver benzin ind i dem og den bliver for tung til at lukke tæt i nåleventilen i tide.
(ryst svømmeren så kan du som regel høre det)
Det kan evt også være årsag til den ikke vil starte nu, hvis den har pisset krumtaphuset halv fuld af benzin.
Apropos gnist..hvor lang og blå gnist er den god for ?
De kan være lidt ømfindtlig hvis ikke platinafstand og afrivning er som det bør være. "Normalt" kan de trække en ~1cm fed blågul gnist ved at dreje svinghjulet med "hånd fart"
Oliesvineriet kan let skyldes en forkert/for meget olie i benzinen. De blæserkølede Puch's kører meget koldt i lovlig stand, og olien sejler ud af udstødningen. Jeg kan ikke huske hvad det hed det jeg brugte dengang, andet end det var rødt som automatgear olie, og den kun fik 2% af det.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Mit VZ projekt er gået død
Kai skrev:Er den med en nyere plastiksvømmer i karburatoren, eller er det en af de gamle messing med en nål igennem ? Er den utæt? de kan blive utætte
så der siver benzin ind i dem og den bliver for tung til at lukke tæt i nåleventilen i tide.
(ryst svømmeren så kan du som regel høre det)
Det kan evt også være årsag til den ikke vil starte nu, hvis den har pisset krumtaphuset halv fuld af benzin.
Apropos gnist..hvor lang og blå gnist er den god for ?
De kan være lidt ømfindtlig hvis ikke platinafstand og afrivning er som det bør være. "Normalt" kan de trække en ~1cm fed blågul gnist ved at dreje svinghjulet med "hånd fart"
Oliesvineriet kan let skyldes en forkert/for meget olie i benzinen. De blæserkølede Puch's kører meget koldt i lovlig stand, og olien sejler ud af udstødningen. Jeg kan ikke huske hvad det hed det jeg brugte dengang, andet end det var rødt som automatgear olie, og den kun fik 2% af det.
Der sad en messingsvømmer i den karburator, der sad på. Jeg købte en ny uoriginal karburator hvori der sad en plastiksvømmer, og jeg har skiftet rundt med begge karburatorer uden at den holdt helt tæt. Der er ingen sø af benzin i krumtapshuset, det blev tjekket idag. Der var dog vådt . Olien kommer ud ved samlingen, mellem svanehals og rør.
Platinafstanden står på 0.35 det burde være godtnok, og gnisten er ikke helt blå, nærmest gul/blå. Der er ikke for megen olie i benzinen, da der er blevet fyldt 2% blanding i tanken.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Hvad skal du have for den?:-)
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Mit VZ projekt er gået død
Giv et bud.apandersphilip skrev:Hvad skal du have for den?:-)
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Det ser ud til at der mangler et dæksel ved svinghjul. Det ligner et låg. Det hindrer skidt og møg kommer i tændingen.
Da jeg selv rodede med VZ tilbage i slut '80rne havde jeg ihvertfald et blandt de stumper jeg havde men den tid er forlængst forbi.
Da jeg selv rodede med VZ tilbage i slut '80rne havde jeg ihvertfald et blandt de stumper jeg havde men den tid er forlængst forbi.
Re: Mit VZ projekt er gået død
Ved ikke hvor du har kigget, men der er dæksel på, ved tændingen .Anderz skrev:Det ser ud til at der mangler et dæksel ved svinghjul. Det ligner et låg. Det hindrer skidt og møg kommer i tændingen.
Da jeg selv rodede med VZ tilbage i slut '80rne havde jeg ihvertfald et blandt de stumper jeg havde men den tid er forlængst forbi.
http://scootertossen.dk/blog/wp-content ... VZ-1-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Nu har jeg kigget lidt på dine billeder.. Det ser er da ud til at der er knækket lidt af låget til svømmeren på karburator? (Nok bare synsbedrag)
Nu kommer så det nok dumme spørgsmål: Har du vendt svømmeren rigtigt
Jeg har selv haft en Puch Maxi 2g med samme karburator, den kunne også finde på at pisse lidt hvis man ikke lukkede for benzinen - også drukner den!
Men hvorfor droppe den..? Du er jo næsten færdig for *******
Nu kommer så det nok dumme spørgsmål: Har du vendt svømmeren rigtigt
Jeg har selv haft en Puch Maxi 2g med samme karburator, den kunne også finde på at pisse lidt hvis man ikke lukkede for benzinen - også drukner den!
Men hvorfor droppe den..? Du er jo næsten færdig for *******
Re: Mit VZ projekt er gået død
Det skulle man næsten tro, hvis selv de nye dele er utætte? Du har monteret den med spisen op mod dækslet ikke?OleVN skrev:Nu kommer så det nok dumme spørgsmål: Har du vendt svømmeren rigtigt
Re: Mit VZ projekt er gået død
Jow, selvfølgelig er den vendt rigtigt .12V skrev:Det skulle man næsten tro, hvis selv de nye dele er utætte? Du har monteret den med spisen op mod dækslet ikke?OleVN skrev:Nu kommer så det nok dumme spørgsmål: Har du vendt svømmeren rigtigt
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Du har ret i at låget på den originale karburator mangler et lille stykke, men det blev så skiftet ud med låget fra den nye karburator. Og jeg husker naturligvis altid, at lukke af for benzinen.OleVN skrev:Nu har jeg kigget lidt på dine billeder.. Det ser er da ud til at der er knækket lidt af låget til svømmeren på karburator? (Nok bare synsbedrag)
Nu kommer så det nok dumme spørgsmål: Har du vendt svømmeren rigtigt
Jeg har selv haft en Puch Maxi 2g med samme karburator, den kunne også finde på at pisse lidt hvis man ikke lukkede for benzinen - også drukner den!
Men hvorfor droppe den..? Du er jo næsten færdig for *******
Og hvorfor droppe den? Ja det er svært at forstå for andre, end mig selv. Min tålmodighed er blevet sat på prøve mange gange under renoveringen. Og det med at den nu pludselig ikke vil starte, pi**** benzin og smider olie ud ved samlingen mellem forrør og udstødning, plus at min beløbsgrænse for indkøb af dele er nået var det der gjorde, at den nu ikke bliver rørt ved mere.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Sidste nyt er, at tændspolen var gået sig en tur. Så venter på den kommer hjem, på et tidspunkt. Og så har den sk*** VZ'er, bare at starte i 1. hug.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Nyt tændingssystem til Puch'en, ankommer på adressen på Onsdag. Og så håber jeg sg* at den sk*** Puch starter, og ikke mindst kører efter monteringen.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Så kom ankerpladen hjem med nye dele monteret. Så skal der bare lige justeres lidt .
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mit VZ projekt er gået død
Så der liv i Puch'en igen så prisen på den, røg lige i vejret, der . Prøvetur må vente, da der skal laves lidt forskelligt på den først (bl.a. koblingen). Men hovedsagen er, at nu kan motoren igen starte og køre derudaf.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Drop da salg og gør selv brug af den
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Mit VZ projekt er gået død
Kan da også være, jeg gør det .juhl-drengen skrev:Drop da salg og gør selv brug af den
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Mit VZ projekt er gået død
Da hellere det end du bruger tiden på den kineser, den ender ikke med at være andet end bøvl i sidste ende alligevel
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY