Tangential Tool/drejestål

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Tangential Tool/drejestål

Indlæg af Nabo Jan »

Er der nogen som kender det her system og har prøvet det?
Jeg synes at det ser utroligt nemt ud at bruge og at det har mange anvendelses muligheder eller er det bare et salgs flop?

http://www.bay-commedia.com/dth/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eccentricengineering.com.au/ ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false;
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Tangential Tool/drejestål

Indlæg af Michael »

Nej jeg har ikke prøvet det, men det ser da logisk ud. Bare det at der er tænkt over det med slibeskabelonen :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tangential Tool/drejestål

Indlæg af kreidlerhansen »

Qua optagelserne lader det ikke ligefrem til at være et nyt koncept.

Spørgsmålet er, om pessimismen skal have ret, taget i betragtning det åbenbart ikke er en udbredt standard? Her tænker jeg primært på økonomi.

:whew

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, det virker! Men kan det svare sig? Er brugsfleksibiliteten i top?

Priserne lader heller ikke til at være decideret grove... de små, billige Proxxon-drejestål til bordbænke ligger i omegnen af 100-125kr/stk (ved køb af et kit med fem - altså, 500kr+ pr kit).
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tangential Tool/drejestål

Indlæg af strynboen »

ha ha ha..det er lokkemad...

hvorfor betale for et toolbit system som er 50 år gammelt..det eneste sted de bliver lidt brugt er dem til gevind skæring..hvor vinklen er slebet på forhånd,,,så man kun skal slibe frigangen på oversiden,,og så skubbe stålet op hver gang det slibes...i alle andre tilfælde er det ikke bedre end alle mulige andre typer af tool bits

tool bits er historie..efter man kan få skarpe platter..som kan dreje nylon og plastic matrialer..er de kun til enkelt stk produktion..og meget små serier..

det er spild af penge at købe et opspændings system..med tilhørende tool bit stål stænger og runde tool bit..man kan få dem forærende af værkstæder..som har kassevis liggende,,,hvis de ikke allerede har smidt det hele ud...
til hobby brug er de anmendelige firkant stål holdere gode nok..man kan slibe sine stål i alle faconer..runde kanter.. gevind spidser..stik stål til spor..ja alt mellem himmel og jord...

det er komprimeret blødt stål..tilsat bly,eller nikkel,, tror jeg..som hedder blødt automat stål...det bruges altid i reklame film...da det er som smør..og spånerne flyver flot og brydes uden spånbryder...desvære er det ikke holdbart..så bruges sjældent uden for holywood...

man kan købe kinesiske platte stål holdere og udbore stål..til billige penge..de er fine nok til forsiktigt brug

køb hellere en god bænksliber ,med en stor slibesten,,og en diamant afretter..så du kan holde stenen ret og ren..det giver max fordele for pengene

ps jeg er gammel maskinarbejder..af den gamle type som gik på fileskole. ogf havde 40 timers arbejdsuge til 35 kr i timen...så kender toolbits fra dengang de blev brugt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Tangential Tool/drejestål

Indlæg af Nabo Jan »

Er der ikke nogen som har set/prøvet det?
Jeg ved godt at det er en gammel video men der er også nye på nettet og der er folk som laver holderen og bruger sytemet i dag, toolstål er jo billigere end platter og på den måde det er lavet på kan alle selv slibe stålet så det virker uden at have erfaring i at slibe tool stål.
Jeg kan ikke engang slibe et bor så det kan skære :shock:
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tangential Tool/drejestål

Indlæg af strynboen »

problemet med et simpelt drejestål..som ingen optimale skærevinkler har...(som dette)..er at de ikke duer..hvis de virkede havde alle dem...det er som evighedsmaskinen..den er fantastisk..men findes ikke...tv/net reklamer er ikke til at stole på

at den kan dreje i smør er fint hvis du arbejder i et mejeri..men rustfri stål..og hærdede aksler er det man møder når der fuskes motore..
så køb nu et rigtigt udbore platte "stål"...platte holderen til dreje stål har du jo fået med..så lad være med at spilde dine penge
igen du kan få tons af billige tool bit stål..til en standart holder..der er lidt mere slibe arbejde..tilgengæld duer de..alle i danmark kender dem 10#10 tool bit holdere..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"