Knallert med højt moment?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
AsgerJon
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 2. mar 2013 11:17
Kontakt:

Knallert med højt moment?

Indlæg af AsgerJon »

Hej alle sammen!

Jeg skal snart have ny knallert. Min dejlige Kymco Super 9 har efterhånden over 6 år og 30k km på bagen. Jeg kunne godt tænke mig en 45-knallert, som er lovlig, men da jeg er meget overvægtig, vil jeg gerne have en knallert med et stort trækmoment, når jeg skal op af nogen af de mange bakker i Aarhus. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Knallert med højt moment?

Indlæg af Jensmc »

Tjah, ligefrem anbefale en knallert 45 kan jeg ikke, da mit kendskab til disse er noget begrænset.
Jeg har dog en rigtig pæn Aprilia 45 scooter stående. Den er lovlig. At den er lovlig betyder ikke, at den ikke kantrække. Det kan den bestemt. Plastikken er hel, udst og cylinder er nyt. Bremser skiftet. nyt bagdæk osv. Orig. vindskærm. Eneste hage er alderen. 11-12 år. :?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallert med højt moment?

Indlæg af juhl-drengen »

Så vidt jeg erindre så trækker am6 maskinerne en del i 45 version (dog ikke i 30'er version)
aprillia rs50 er til at finde brugt til billige penge eller yamaha tzr
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Knallert med højt moment?

Indlæg af 12V »

juhl-drengen skrev:Så vidt jeg erindre så trækker am6 maskinerne en del i 45 version (dog ikke i 30'er version)
aprillia rs50 er til at finde brugt til billige penge eller yamaha tzr
I et snævert område trækker den, men den skal pines ud i alle gear. Synes ikke det lyder som noget trådstarter leder efter?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Knallert med højt moment?

Indlæg af kreidlerhansen »

Et langskud herfra:

Honda X8R!

Der er få af dem, desværre, men et velholdt eksemplar i god stand på brugtmarkedet dukker op i ny og næ.

Med hele 5,8HK i standardtrim OG 43mm slaglængde trækker de enormt godt. 30-udgaven er SFX, som har samme motor med en anden cylinder. Hvis man magter at skrue lidt selv, er den et rigtig godt bud.

Alternativet er Gilera Runner med vandkølet motor. Blot man piller begrænsningen i indsugningspladen ud, er den forbavsende kvik - også med resten af begræsningerne monteret, og at fjerne indsugningspladen påvirker ikke tophastigheden, men kun optrækket.

Bevares, den er tung i sig selv, men motoren er stærk, og netop de vandkølede holder LÆNGE, når de serviceres!

Som markedet er skruet sammen, kan det virkelig betale sig at købe en pæn med defekt motor og skifte det rent mekaniske. Naturligvis kun hvis man kan og vil den slags.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"