1,6 HDI

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Hva så forum

Er der nogle der har den 1,6 HDI motor der er så negativt omtalt for tiden grundet turboen/bundkaret :roll:
Og har i haft problemer med dem
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Jensmc »

Tjah, på mit arbejde har vi en Focus. Den er med turbo og er lige feset af. Om det er den omtalte motortype, ved jeg ikke, men nu kører den 70. :D
Vi har fået en ny servicebil. Problemet er bare, at en eller anden har leaset/leveret den på hvide plader, og hundeslagsmålet er ikke ovre endnu. Ingen vil indrømme fejlen. Og vi må ikke køre i den. :hihi
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Det var vist også nogle focus modeller den omtalte motor sad i :hihi
Ja det er da en hunde rede :what2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Jensmc »

Køb KIA!
De har 7 års garanti.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Har allerede fundet af min første bil og det ik en kia :hihi jeg holder mig generelt fra de koreanske mærker da jeg ikke har gode erfaringer, skulle jeg endelig ud og have en splinterny bil ville jeg kigge på en toyota :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Jensmc »

Det er op til een selv.
Men 7 års garanti giver da en vis sikkerhed.
Vi har en Picanto son nr. 2 bil. Har haft den fra ny, og der har aldrig været noget med den.
Derimod Suzukien (Liana) har der været en del vrøvl med. Men den kører fint.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Ja det er jo selvfølgelig rigtig men du kommer jo til at køre en noget længere stykke med en bil der har mindre garanti men der tilgengæld ikke holder på et værksted en tredjedel af tiden
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Kim B S »

Livet er for kort til kedelige biler. :lol:
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Meeeeen skulle man lige være en ordentligt entusiast ville sådan en bette chevy chevelle ss fra 70 med en 454 motor da ikke være skidt :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Kim B S »

juhl-drengen skrev:Meeeeen skulle man lige være en ordentligt entusiast ville sådan en bette chevy chevelle ss fra 70 med en 454 motor da ikke være skidt :thunge
Hej juhl-drengen.
Det har du temmelig sikkert ret i. Men jeg har på fornemmelsen at det godt kan blive en dyr fornøjelse at holde den ved lige. En gammel Volvo 240 Turbo er helt sikkert billigere at holde kørende, og koster en del mindre i indkøb, og den giver masser af køreglæde. :wink:

viewtopic.php?f=5&t=8845&hilit=Turbo+traktor" onclick="window.open(this.href);return false;.

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Hah :) ja det en dyr satan at holde kørende :i

Kan erindre dengang min far havde en landrover defender fra bered skab styrelsen sidst i 80'erne
Den gav køreglæde og den søde lille v8 blandet med størrelsen gjorde så man følge sig som kongen af vejene :hihi

Den gik i stykker konstant men det var ALTID simple små ting der kunne laves nemt :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Jensmc »

Øhhm, sidst i 80`erne?
Lad os antage at det var i 1989 din far havde en Land Rover.
Med andre ord kan du huske det, da du var -7 år gammel. Fantastisk! :(n)
Eller også er du væsentlig ældre end det i din profil oplyste.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af kreidlerhansen »

Blandt nye biler ville jeg i dag købe en Alfa Romeo...

...ikke fordi de er blevet så meget bedre (eller jo, det er de ift. deres ry), men fordi de andre producenter er blevet så meget ringere og dyrere, hvor Alfa Romeo til gengæld er blevet billigere og i mine øjne producerer de kønneste, 'mest sanselige' køretøjer. Brændstoføkonomien er heller ikke ringe, hvis man absolut skal hænge sig i de påståede tal, som sjældent holder 100% vand, alligevel.

Smag og behag, selvfølgelig.

Umiddelbart har jeg indtryk af, at driftsøkonomien på nyere biler fra middelklassen og opefter er blevet en pinlig affære for alle fabrikanter. Bevares, man hører ikke så meget om de gode oplevelser, så fanden er jo nok blevet malet på væggen.
Skal man tro på overskrifterne, er det blevet billigere at købe og vedligeholde en gennemsnitlig personbil fra fra '90-'95.

De små økoracere er en undtagelse... indtil de er 4-6 år gamle. De er sjove nok, men jeg foretrækker at køre knallert, efterhånden. Havde de dog bare været mere charmerende, de små pispotter!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Kan godt være jeg lige formulerede mig forkert :hihi Men bilen var fra sidst i 80'erne og havde startet sit liv som bil i beredskabet :)

Ja alfa romeo er en køn lille bil, tilgengæld er værditabet på den dog bare ret stort :(n)

Jeg vil nu sige mit indtryk er at moderne biler er blevet ret gode ift. sikkerhed og brændstof økonomi.. Men problemet ligger at ved langt de fleste moderne biler er det umuligt som privat, og meget tidkrævende som mekaniker, da alt er dækket i plastik der skal al med special nøgler og steder hvor der ikke engang er plads til at stikke en skruenøgle ind :shock:

Min mor ejer en volvo V70 2,4 fra 2004.. det hænder til tider jeg hjælper med at ordne små ting på den som at skifte pærer osv. det kan med besvær lade sig gøre.. har prøvet at hjælpe min tidl. svigerfar med at skifte for og bagpære på hans seat fra 2011 og det var ret nemt at skifte bagpærer men resten var ikke muligt uden special nøgler!

Personligt vil jeg foretrække en bil fra sidst i halvfemserne både ift. pris og vedligeholdelse :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af kreidlerhansen »

Den største sikkerhed sidder bag rattet og sørger for bilen er i orden mellem køreturene - alt andet er falsk tryghed, groft set.

Den gode brændstoføkonomi ædes let op af dyrere værkstedsregninger - skåret over en bred kam er selv de jævnlige serviceeftersyn meget dyre og er uden tvivl indregnet i forhandlerens budget.

Jeg ser ingen umiddelbar god økonomi i at købe ny bil hvert 2.-3. år. Afskrivningen er stor uanset bilmærke, efterhånden. Jeg har endnu ikke set et realistisk bud på skyggen af økonomisk gevinst ved ikke at vente med at sælge bilen, før den er betalt ud - typisk 7-9 år, hvilket også plejer at passe med, at bilen begynder at falde fra hinanden.
Omkring det 10. år lader det til, at en bil et dyrest, både i indkøb, service/værkstedstimer og reservedelspriser...
...men det er kun en fornemmelse. Så mange biler har jeg heller ikke ejet. Skifter tidligst, når den første gennemtæring kommer!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af strynboen »

undskyld jeg spørger ,,men hvor gammel er du entelig juhl dreng..og hvor mange biler hat du haft

jeg har lige købt en kia til 30,000 kr...den har gået 60,000 km..og er 13 år..den køre fint....foreløbig..men spørg mig om et år om det var en god forretning

købte en kia fordi man ikke kan finde andre gamle typer 4wd med reduktions gear..og gammeldags opbygget med få kilometer på tælleren..alle gamle toyota"er har gået 250,000 og koster kassen...eller er total rådnet op...en kia er forældet teknik.,,,netop det jeg går efter

en gang nedvejning og bensin motor..giver en lav vægtafgift...diesel og guleplader er ren af GIFT
Vedhæftede filer
kia fra siden.jpg
kia fra siden.jpg (3 KiB) Vist 9744 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg har personlig ikke haft andet end en markræser :shutup

Tilgengæld har jeg haft en far hvis biler typisk kun har levet 2-3 år ad gangen og han har altid haft 2-3 biler på samme tid:(n)
Min mor har haft en bmw 318 der egentlig kun har været på værksted for service også selvom den var ved at have været kørt rigtig godt igennem nok derfra min begejstring fra bmw er kommet :roll:

Har dog lavet små reparationer på rigtig mange biler i tidens løb :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: 1,6 HDI

Indlæg af Krelleh »

Jeg arbejder hovedsageligt med nye biler - Volkswagen og Audi.

Synes ikke rigtig tingene er dækket ind af masse.
Men selvfølgelig går det hele ud på at delene i bilen skal;

- pakkes mere kompakt,
- være mindre
- og til sidst og nok det vigtigste billig for producenten at producere

Der er nok flere grunde til at special værktøjet er blevet meget mere udbredt.
En af årsagerne kunne jo være, at man ikke skulle kunne lave alt selv - men køre på værksted og få det lavet :mrgreen:
Har dog aldrig oplevet at et pæreskift har krævet special værktøj :P , men afmontering af lygte, kofanger eller inderskærm sker af og til .
Mvh. Christian
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"