Karburator problem
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Karburator problem
Min pgo hot 50. Da jeg started den så begyndte de at bare skrue fuld op på gassen at den ikke kunne få mere gas en det. Så fik jeg avide det var karburatoren så der skillede jeg den fuld stændig. Men nu kan jeg ikke huske hvordan man juster det hele og kan ikke få gang i lortede. Hjælp mig please. Vid ikke om nå den er samlet igen om den gør det samme.
Mvh christian schmock
Mvh christian schmock
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Hej Christian og velkommen til.
....uha uha, du er da vist på vej til at få en (velfortjent) lærestreg....
Hvis jeg forstår dig ret, var problemet måske (kun) at gaskablet eller spjælpet havde sat sig fast, men du vælger at adskille hele karburatoren og endda skrue på alle justermuligheder. Såfremt karburatoren er samlet rigtig og hvis du kan lokalisere luftskruen, kan du skrue den FORSIGTIG i bund og så skrue den 1 1/2 omgang ud igen for at finde en "standard-indstilling" til denne.
Tomgangsskruen kan også stå meget forkert og er nok nemmest at justere, når der kommer gang i motoren. Lad os høre nærmere...
P.S. Nu er det vel ikke bare olieslangen, der ikke er kommet på igen..?
....uha uha, du er da vist på vej til at få en (velfortjent) lærestreg....
Hvis jeg forstår dig ret, var problemet måske (kun) at gaskablet eller spjælpet havde sat sig fast, men du vælger at adskille hele karburatoren og endda skrue på alle justermuligheder. Såfremt karburatoren er samlet rigtig og hvis du kan lokalisere luftskruen, kan du skrue den FORSIGTIG i bund og så skrue den 1 1/2 omgang ud igen for at finde en "standard-indstilling" til denne.
Tomgangsskruen kan også stå meget forkert og er nok nemmest at justere, når der kommer gang i motoren. Lad os høre nærmere...
P.S. Nu er det vel ikke bare olieslangen, der ikke er kommet på igen..?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Karburator problem
....og husk at smøre gaskablet nu du alligevel har taget den af
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
hej som det nye sætter jeg en ny karburator på i morn og el start så burde virke. i wish
christian
christian
Re: Karburator problem
Det lyder lidt som den nemme udvej , men du kommer nok ikke uden om at justere din luft og blandningsskrue. Samt tomgangen også...
Mvh. Christian
Re: Karburator problem
det mest sikre er at købe en ny knallert...så køre det for dig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Har fået delene gratis
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Karburator problem
...og hvordan gik det så ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Hej den starter og køre skide godt. Jeg vil gerne ha den til at køre 42 ikke 55km/t ringen er pillet vil hje
Hjælpe mig
Hjælpe mig
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Hej igen.
Er der så ikke mod til at prøve den den adskildte karburator ? Hvis ringen er pillet - skal den så ikke bare på igen...???
Er der så ikke mod til at prøve den den adskildte karburator ? Hvis ringen er pillet - skal den så ikke bare på igen...???
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Kan man ikke slibe lidt af ringen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Jeg har ikke erfaring med de moderne ting, men det er der sikkert andre brugere, der har...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Karburator problem
Du kan uden problemer slibe noget af ringen af, men nu må stadig ikke køre mere end 30
Mvh. Christian
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Vil bare lidt ned i fart. Eller er der nogle andre ider jeg kan gøre
Re: Karburator problem
Det hjælper jo ikke at slibe ringen smallere, så kører den jo tværtimod hurtigere..
Mvh. Christian
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Det er det der meningen min ring er pillet men vil ha den til at køre 42
Re: Karburator problem
Så sætter du en ring i, og prøver dig frem med at slibe den smallere så du kommer op på 42 km/t...
Mvh. Christian
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Hvor meget skal jeg slibe
Re: Karburator problem
Køb en ring til en 45 knallert så passer det sikkert
Sent from my iPhone
Sent from my iPhone
MVH Henrik
Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977
Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977
-
- Junior knallert
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55
- Kontakt:
Re: Karburator problem
Hvordan virker et politi værn