Ældre 2T enduro maskiner?
Ældre 2T enduro maskiner?
Overvejer at sælge min moderne MC for at købe en gammel 70'er / 80'er offroad maskine alá Yamaha DT 250. Kender bare ingen modeller fra dengang, hvad hedder tilsvarende hos de andre mærker?
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
husk nu at de ikke styre og bremser så godt...og de små under 250 cc..har lidt svært ved at følge motorvej trafikken..
jeg er dog ret tilfreds med mine dt...selv om de reelt er for små..jeg ville også gå efter noget fra 350 og opefter...personligt er jeg mere til 4 takt nu..er lidt træt af 2 takt røgen...og de høje omdrejninger....så måske ryger de ud en dag..til fordel for en 500 stamper.
.kan godt lide......... dum dum skift.#####.dum dum dum skift####dum dum dum...100 kmt i 3 gear
jeg er dog ret tilfreds med mine dt...selv om de reelt er for små..jeg ville også gå efter noget fra 350 og opefter...personligt er jeg mere til 4 takt nu..er lidt træt af 2 takt røgen...og de høje omdrejninger....så måske ryger de ud en dag..til fordel for en 500 stamper.
.kan godt lide......... dum dum skift.#####.dum dum dum skift####dum dum dum...100 kmt i 3 gear
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Senest rettet af T.B. søn 4. nov 2012 16:41, rettet i alt 1 gang.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Jeg tror faktisk stadig at min tidligere chef har en DT350'er fra det danske forsvar til salg hvis det kunne være interessant!
Som jeg husker det er den "grim og køreklar, men bør renoveres" Mener den ligger i 8000 kr klassen.
Erik
Som jeg husker det er den "grim og køreklar, men bør renoveres" Mener den ligger i 8000 kr klassen.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
en 125/175. dt.spiser alle 50 cc yamahaer..til morgenmad..det er fakta...de er rimelige hurtige til 85-100 kmt..men er døde derover...
spørg selv claus olieklud...han testede min til træf...de kan/skal ikke sammenlignes med knallerter
spørg selv claus olieklud...han testede min til træf...de kan/skal ikke sammenlignes med knallerter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Er godt klar over at de ikke er særlig motorvejsegnet, men det er kedeligt på MC alligevel synes jeg. Det skal mest være til hygge og markvejskørsel. Og så luftkølet 2T maskine for så kan jeg lave det hele selv, har ingen erfaring med 4T motorer.
Har læst lidt at de store DT 250 til DT 400 næsten ikke er stærkere end 175'eren især når man regner den tungere vægt imod.
Er vild med designet fra 70'erne, lidt mere runde former og rund lygte.
Slut 70'er:
http://classic-motorbikes.net/images/ga ... _dt175.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller start 70'er scrambler look:
http://www.bikez.com/pictures/yamaha/19 ... nymous.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
>Erik, det kunne måske være interessant, de er vel ikke særlig velplejet når de har været i forsvaret inden?
Hvad med de andre store mærker, har de ikke haft en konkurrent til DT serien, altså 2T offroad med plader på?
Har læst lidt at de store DT 250 til DT 400 næsten ikke er stærkere end 175'eren især når man regner den tungere vægt imod.
Er vild med designet fra 70'erne, lidt mere runde former og rund lygte.
Slut 70'er:
http://classic-motorbikes.net/images/ga ... _dt175.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller start 70'er scrambler look:
http://www.bikez.com/pictures/yamaha/19 ... nymous.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
>Erik, det kunne måske være interessant, de er vel ikke særlig velplejet når de har været i forsvaret inden?
Hvad med de andre store mærker, har de ikke haft en konkurrent til DT serien, altså 2T offroad med plader på?
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Synes ikke jeg kan finde specifikationer på en 350'er, men en 360'er kan jeg:FS1originalen skrev:Jeg tror faktisk stadig at min tidligere chef har en DT350'er fra det danske forsvar til salg hvis det kunne være interessant!
Som jeg husker det er den "grim og køreklar, men bør renoveres" Mener den ligger i 8000 kr klassen.
Erik
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_dt_360_1975.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det noget i den stil han har, den har alligevel lidt mere krudt bagved. Kunne godt være interessant
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Nu er jeg jo i tvivl... Min søgning for at finde noget der ligner lykkedes ikke helt, men det ser ud til at det er DT250XT som forsvaret har haft som ordonnanscykler
Jeg følger lige op på mandag!!!
En sjov detalje er forresten at den har fået udvidet tanken med "en boble" der er svejset ovenpå den originale tank for at forøge tankkapaciteten (rækkevidden) efter forsvarets specifikationer.
Den nævnte "boble" (eller tankforhøjer) har jeg - i min læretid - både lavet presseværktøjet og samtlige 400 emner til, så det var ren nostalgi at se en af dem igen
Erik
Jeg følger lige op på mandag!!!
En sjov detalje er forresten at den har fået udvidet tanken med "en boble" der er svejset ovenpå den originale tank for at forøge tankkapaciteten (rækkevidden) efter forsvarets specifikationer.
Den nævnte "boble" (eller tankforhøjer) har jeg - i min læretid - både lavet presseværktøjet og samtlige 400 emner til, så det var ren nostalgi at se en af dem igen
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Den kom jeg også frem til: http://www.ghrvpk.dk/images/koeretoejer ... Yamaha.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne da være et sjovt projekt, så skulle den i hvert fald holdes i army stilen. Så sparer man også al den polering
Kunne da være et sjovt projekt, så skulle den i hvert fald holdes i army stilen. Så sparer man også al den polering
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
hejsa... suzuki har jo DR modellerne som er 4 takt - jeg var engang lige ved at købe en suzuki dr 250 og var da også ude at testkøre den, den virker helt fed... siden da kom de også som 350ccm og stadig enstamper, sådan 3 1/2èr er vist en genial størrelse mht vægt/ydelse...
ellers er der jo også yamaha SR 500, den trækker brutalt godt og er ikke så tung, dog syntes jeg ikke den er særlig køn, udover motoren med sit lange nedlagte afgangsrør som flot følger motorens figur - den har som de andre kun kickstart og der er kompression i sådan en stamper...
hilsen olieklud
ellers er der jo også yamaha SR 500, den trækker brutalt godt og er ikke så tung, dog syntes jeg ikke den er særlig køn, udover motoren med sit lange nedlagte afgangsrør som flot følger motorens figur - den har som de andre kun kickstart og der er kompression i sådan en stamper...
hilsen olieklud
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
du kan købe min dt 175..den er som ny..der følger en hulens masse...reservedele med. faktisk en ekstra masikine..så slipper jeg for at gøre plads på flyttelæsset ,,til den...
10.000 kr...grunden til den lidt høje pris..er at den har kun gået 3500 ægte km ....det er en import model...synet på et dansk stel..
den bliver self synet i dit navn..med plade på... så.kør hjem
10.000 kr...grunden til den lidt høje pris..er at den har kun gået 3500 ægte km ....det er en import model...synet på et dansk stel..
den bliver self synet i dit navn..med plade på... så.kør hjem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
her er en 4 takt..på gul...
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... ar-elstart" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... ar-elstart" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
NEJ NEJ NEJ!
Jeg har tidligere nævnt noget med en 250cc motor der lignede en dt motor men jeg ikke rigtigt kunne få det til at passe med det var det alligevel da den sad på en motorcykel der så anderledes ud...
Det er lige gået op for mig efter at have set den gamle militær dt.. At det rent faktisk var præcist samme slags tank, samme speedometer, samt stel,lygte, sæde..og indeunder det blå og sorte maling var der oliven grøn maling.. nu skammer jeg mig helt over at maskinen røg til skrot
Jeg har tidligere nævnt noget med en 250cc motor der lignede en dt motor men jeg ikke rigtigt kunne få det til at passe med det var det alligevel da den sad på en motorcykel der så anderledes ud...
Det er lige gået op for mig efter at have set den gamle militær dt.. At det rent faktisk var præcist samme slags tank, samme speedometer, samt stel,lygte, sæde..og indeunder det blå og sorte maling var der oliven grøn maling.. nu skammer jeg mig helt over at maskinen røg til skrot
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Olieklud, hvis det skulle være en 4T maskine skulle det næsten være en Yamaha XT maskine, så kan jeg lege Rambo og drømme mig til 2T lyden, ligesom de har gjort i filmen:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Strynboen, den er rigtig fin! Kunne sagtens være interessant, men det er jo ikke helt det look jeg går efter, lidt for meget 80/90'er. Men det ville da spare mig en masse tid og være lettere
Tror desværre først min MC ryger til foråret, har fået den sent på nettet.
http://goo.gl/OuQGf" onclick="window.open(this.href);return false; - hvis noget skulle mangle sådan en
" onclick="window.open(this.href);return false;
Strynboen, den er rigtig fin! Kunne sagtens være interessant, men det er jo ikke helt det look jeg går efter, lidt for meget 80/90'er. Men det ville da spare mig en masse tid og være lettere
Tror desværre først min MC ryger til foråret, har fået den sent på nettet.
http://goo.gl/OuQGf" onclick="window.open(this.href);return false; - hvis noget skulle mangle sådan en
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
ja du skal have en twin shock..med rund lygte..og rigtig 70 look...det var også mest som nødløsning jeg tilbød min 80" model..den er et økonomisk driftsikkert reservedels sikkert godt bud...men også lidt kedelig...
der er ikke solgt så mange små off road maskiner i 2 takt. i danmark..men tjek e bay tyskland...der er mange fine tyske maskiner..til meget lav afgift...måske husquarna de gamle fra sverige...var et bud
fed maskine...nacket streetfighter...det er kun mandfolk som tør køre uden kåbe...det rusker godt omkring de 170 kmt
der er ikke solgt så mange små off road maskiner i 2 takt. i danmark..men tjek e bay tyskland...der er mange fine tyske maskiner..til meget lav afgift...måske husquarna de gamle fra sverige...var et bud
fed maskine...nacket streetfighter...det er kun mandfolk som tør køre uden kåbe...det rusker godt omkring de 170 kmt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Kender i det, når noget pludselig sker meget hurtigt?
Ikke helt efter planen, men jeg er helt oppe at køre over det nyeste medlem af garagen:
Yamaha DT 125 R LC MKII
22 HK med YPVS, så der er godt bundtræk og så skifter den over til at have spidseffekt længere oppe.
Den skal lige shines lidt op, umiddelbart er der ikke rigtig noget galt med den. Bortset fra hvad jeg tror er en tændingsfejl, den sætter hårdt ud en gang imellem, somom tændningen forsvinder helt. Ellers ser alt ud til at virke godt!
Ræste lige en tur gennem byen, total hooligan maskine
Ikke helt efter planen, men jeg er helt oppe at køre over det nyeste medlem af garagen:
Yamaha DT 125 R LC MKII
22 HK med YPVS, så der er godt bundtræk og så skifter den over til at have spidseffekt længere oppe.
Den skal lige shines lidt op, umiddelbart er der ikke rigtig noget galt med den. Bortset fra hvad jeg tror er en tændingsfejl, den sætter hårdt ud en gang imellem, somom tændningen forsvinder helt. Ellers ser alt ud til at virke godt!
Ræste lige en tur gennem byen, total hooligan maskine
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Feed !
Tillykke med den !
Tillykke med den !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Fed!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Ældre 2T enduro maskiner?
Tændingproblem svarer til det jeg havde med min DT125 LC som strynboen nu har.
Det løste jeg med en tændspole fra en kinacrosser. Jeg har skrevet lidt om det herinde tidligere, men kan bare ikke huske hvor
Det løste jeg med en tændspole fra en kinacrosser. Jeg har skrevet lidt om det herinde tidligere, men kan bare ikke huske hvor
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Sv: Ældre 2T enduro maskiner?
Det indlæg har jeg set dengang du skrev om det. Tidligere ejer har dog skiftet både CDI, tændspole, tændkabel, hætte og tændrør. Og derefter gav han op og købte en Africa Twin. Jeg har fundet en Haynes frem og så går jeg i gang med at måle det hele igennem.Michael skrev:Tændingproblem svarer til det jeg havde med min DT125 LC som strynboen nu har.
Det løste jeg med en tændspole fra en kinacrosser. Jeg har skrevet lidt om det herinde tidligere, men kan bare ikke huske hvor