Yamaha fs1 Tændings problemer

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Vemmingbund »

Har meget svært ved at starte. Der kommer eksplosioner i udstødningen har kun lille trækkraft.
Tændingspunkt er ok der er ok, platin afstand 0,4. Gnist i tændrør ok at se til.
Er der nogle som har et godt forslag til at komme videre?
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tændrørshætten af og hold kabel ende lidt fra topstykke, skal kunne trække 8-10 mm gnist.

Det KUNNE godt lyde som defekt kondensator som derfor ødelægger platin på meget kort tid. Har du lige skiftet platin er det sandsynligvis allerede ødelagt af gnister pga kondensatoren.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Vemmingbund »

Hej Morten
Tak for hjælp, den køre igen. Kondensator samt ledningsføring lignede noget der minder om kaos. Ledning fra platiner, tændspole og tråd fra hjælpespole var loddet sammen i en stor klump og smeltet ned i kondensatoren samt total tilsnasket i olie. Platiner var brændt op.
Har nu samlet / loddet tråd fra hjælpespolen, ledning fra den nye kondensator og tændspolen under lysspolen og isoleret samlingen med et stykke flex.
Jeg må nok erkende at der nok er lang vej igen før motoren køre som den skal, er monteret med 7,5 hk tun og høre kun 70km/t. Hvor stor skal hoved dyssen ca. være i en 16mm karburator??
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... godt du fik tænding på igen - ang dysestørrelse til 16mm kaburator vil jeg sige omkring #150
hilsen olieklud
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Vemmingbund »

Hej Oleklud
Væk fra tændingsproblemer men til karburartor UPS. Har købt et 7.5hk tun ved Protuna. Har forsøgt at udskifte dysse, men gevind i strålerøret passer ikke med orginale dysser. Derimod passer strålerøret fra original 10mm kargurartor, er det en mulighed eller skal jeg få skåret nyt gevind i strålerøret til 16mm karburartor således orginale dysser passer. Jeg har ikke kunne finde dysser som passer i "lorte" gevind :sad
MVH Hans Kirkegaard
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du kan ikke bare skære et nyt gevind i mokini dyserøret, men istedet finde et mikuni dyserør - det er kun gevindet ved dysen der er anderledes på mokinirøret, det gevind der skrues i selve kaburatoren er det samme på begge dyserør... på den måde kan du bruge originale dyser...
faktisk findes der forskellige originale dyserør og nåle, og dyserøret er forkelligt fra mikuni vm10 / mikuni vm16
før min tid her på knallertforum vidste jeg ikke besked om dette, så derfor blandede jeg det sammen efter behag, men skal det være korrekt skal du finde dyserør & nål som passer til mikuni vm16...
du kan vælge at købe en brugt original mikuni vm16 komplet, eller du kan selv tilpasse det du allerede har købt... du kan med en lille rival rive dysen op til mål - hvis den iforvejen er for stor må du starte med en mindre dyse som passer gevind med kopi kaburatoren
hvad består det de kalder et 7,5 hk tunsæt af ??? jeg frygter en elendig 50ccm jerncylinder med et alm uoriginalt stempel
hilsen olieklud
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Vemmingbund »

Hejsa.. Tak for din beskrivelse. Jag har forstået budskabet, men hvor finder jeg miknui vm16 dyserør?
Tunningssættet består af cylinder, stempel, top, karburartor og udstødning. Du har nok ret kvaliteten skriger til himlen om hjælp. Min søn kom hjem med en stor pakke! Hvad gør men ikke for at hjælpe, far /søn har det sjovt med olie på fingrende, vi skal jo alle lære medens tiden er!

Mvh HHK
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af kreidlerhansen »

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19064787" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Jensmc »

Dyserøret (strålerøret) er altså det samme, som i en 10mm. Det er mærket 110E4. Der er andre typer, men de er bl.a. til de højere luftlag.
Så er der bare nålen. Den skal være mærket 3G9. Den er meget almindelig.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

Indlæg af Vemmingbund »

Tak Jensmc
Hvordan kan jeg nu lige se om det er der rigtige nål og dyserør mår de ikke er mærket? Findes der en tabel med mål på de forskellige størrelser?

Mvh HHK
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."