Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Hej dav :thunge

Jeg har godt nok ikke nogen knallert. Jeg har sådan en scooter med plastikskjolde på som hedder Kymco Super 8.

Men jeg har lige købt mig et GoPro Hero 2 kamera som jeg har monteret på min hjelm også vil jeg gerne vise min første video upload af forhåbentligt mange hvor jeg optager mens je køre.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg syntes billedet ser rigtig flot ud, jeg skal så have købt mig en ekstern mikrofon så jeg kan snakke samtidig med jeg køre.
Hvis der er nogen af jer der også laver sådan nogen optagelser så vil jeg gerne se dem.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af Dewil »

Flot billedlvalitet, må vi se kameraet og monteringen?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af strynboen »

du skal lige lukke den indbyggede mikrofon.og kun køre intern..eller lime noget skum på for at tage vindstøjen..når man køre i byen hvor man drejer hoved ved hver sidevej distrahere det lidt..men ude på landevejen hvor man ser frem hele tiden er det super...jeg har forsøgt at skrue kamaraet på styret..men det vibrere for meget

ja vil vil gerne se hardwaren...jeg bruger bare et billigt kamara..med ekstra stort memery..men det er ikke super at køre med en hånd..så er på udkik på noget smartere grej

her er en vinter tur på yamaha dt 125

" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du bor i Næstved ? ;)


Sent using Tapatalk
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af 12V »

Lækker kvalitet, hvilket gopro kit har du købt? Hvordan er den monteret til hjelmen?
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af Dirtyold »

Øøh må man godt køre på cykelstien med en scooter/knallert ?? :whew :whew
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af Kim B S »

Dirtyold skrev:Øøh må man godt køre på cykelstien med en scooter/knallert ?? :whew :whew
Hej Per.
En 30er knallert/scooter skal køre på cykelstien, hvis der ikke er skilte som siger at motorkørsel ikke er tilladt. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det kan vist også tåle vand :hihi

http://m.youtube.com/#/watch?v=J7koehRP ... PuAY&gl=DK" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Her er nogen billeder.

På min hjelm er sådan et gennemsigtigt plastiklag jeg først tog af så jeg kom ind til det blanke plastik også sætte jeg en af holderne på med klister. Der er både flade og buet holdere, dem med bue passer til hjelm hvor den buer også står der i manualen man mindste skal vente 24 timer for det kan klister sig ordentligt fast. Det er lidt svært at vente på når man vil ud og filme.
GOPR0015.jpg
GOPR0015.jpg (144.13 KiB) Vist 10822 gange
GOPR0012.jpg
GOPR0012.jpg (163.97 KiB) Vist 10822 gange
GOPR0014.jpg
GOPR0014.jpg (128.71 KiB) Vist 10822 gange
mitgoprohero2.jpg
1_683x426_Moto_PKG_MAIN.jpg
1_683x426_Moto_PKG_MAIN.jpg (35.98 KiB) Vist 10822 gange
strynboen >
Tænker jeg vil købe noget pels fra en ræv eller noget og sætte bag på for at dæmpe vindstøjen.

Først prøvede jeg og sætte kameraet på styret med et beslag jeg har købt fordi det den holder med klister jeg har sat på hjelmen skulle sidde i mindst 24 timer står der i manualen.
Det var da ok på styret, en lille smule rystet ikke så meget men jeg syntes det er langt bedre at have på hjelmen, det mere spændende når man drejer hovedet og kameraet følger med og det er god udsigt der oppe og ikke noget der er i vejen som sidespejl osv.



Morten - Webmaster >
Jeg bor ikke i Næstved men har gjort. Men kørte en tur derned og optog.

Og ja det er vandtæt den man putter kameraet i.
Men så er lyden vist ikke god, der fulgte en ekstra bagdør med med hul i så lyden er bedre men den er så ikke vandtæt.



12V >
Det hedder GoPro Hero 2 motorsports edition det jeg har købt. Der er de ting med som på billedet med sugekog og klisterholdere. Også købte jeg så også et ekstra beslag til cykel. Den brugte jeg til at sætte fast på håndtaget hvor den passer fint.



Dirtyold >
Og ja hvis det er en lille knallert (max 30 km/t) så skal man købe på cykelsti hvis der er en.
stor knallert (max 45 km/t) skal køre som en bil ude på den store farlige vej.



Det kan fås billigt hos http://www.actionvideo.dk/index.php/spo ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false; i øjeblikket 2195,- kroner. Hvis det kan friste jer.



Jeg har også lavet nogen optagelser med mit andet kamera hvor jeg holder det ved styret og ja det er ikke optimalt og ej heller sikkert at holde med hånden.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Så lavede jeg hul i fronten af hjelmen så jeg kunne sætte kamera deri og det fungere fint nok bortset fra jeg ikke kan flippe fronten og og kameraet sidder lige foran musen/næsen så man puster lidt ind i mikrofonen og lyden overstyre når man snakker men ellers er det godt nok hvis man har en fladere kamera end det jeg brugte og uden zoomlinse.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Så har jeg også sammenklippet trafiksituationer og snakket henover bagefter.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemet med det andet kamera er blandt andet at det optager video i MJPEG hvilket gør at filerne bliver vildt store og opløsningen er ikke så høj så man kan ikke se så mange detaljer som nummerplade, skilte og sådan.
Der kommer lodrette striber på billedet hvis man filmer solen.
Også på det andet kamera der er vinklen ikke så stor så man skal være noget mere præcis hvor man peger kameraet.


Jeg har samlet noget info og billeder og den har slags kamera :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/kamera.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er også links til nogen brugere på youtube som filmer mens de køre hvilket jeg syntes er spændende og se.
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Filmende en der styrtede idag.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Har været ude og teste en extern mikrofon så jeg kan snakke samtidig med jeg køre.
Det virker sådan nogenlunde.
" onclick="window.open(this.href);return false;
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det lader til at virke rigtig godt det kamara og lyden er helt fin... det er ellers et godt sted du kører rundt på de små veje - katten syntes nok du så farlig ud med hjelm på
hilsen olieklud
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Ja jeg ser nok lidt farlig ud når jeg kommer der med hjelm og kamera der blinker rødt.
Brugeravatar
scootergrisen
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs 9. okt 2012 17:12
Kontakt:

Re: Hjelmkamera (at optage video mens man køre)

Indlæg af scootergrisen »

Har lavet endnu en video og tror jeg har fundet den bedste placering for den mikrofon. Lige foran munden.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"