ny lov igen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

ny lov igen

Indlæg af Henrik N »

http://www.tvsyd.dk/artikel/168849:Poli ... ertboeller" onclick="window.open(this.href);return false;
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af juhl-drengen »

Det skal sgu nok virke ved nogen... tilgengæld har de lige gjort det ligeså attrakttivt at køre knallert som at køre motorcykel eller bil :whew
Så nu skal der nok være en del under 18 der anskaffer sig en motorcykel eller bil at køre stærkt på istedet for, dumt dumt.. :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Jensmc »

Jeg troede, at den lov allerede var gældende.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af juhl-drengen »

nej det har den ikke været hidtil men det har de haft snakket om den skulle :sad
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Jensmc »

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142490" onclick="window.open(this.href);return false;

Læs lige dette link.
Jeg forstår det sådan, at hvis en voksen ikke har kørekort, må han ikke køre knallert OVERHOVEDET.

Nu bliver regeringen og Johnny Margrethe FOR dygtige.
Latterlige land.
Senest rettet af Jensmc lør 29. sep 2012 07:29, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Kai »

Jeg synes nu det er en glimrende idé at voksne ( over 18) nu også skal have knallertkort.
Der er dælme mange der ikke har kørt knallert de sidste mange år og som heller ikke aner et klap om færdselsloven.
Indtil nu har ingen kunnet forhindre dem i at købe en ny/brugt scooter og så bare ud i trafikken til fare for sig selv og andre.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Jensmc »

Jooh Kai, det er selvfølgelig rigtigt.
Men hvis du nu bliver syg, og får taget kortet. Så må DU heller ikke køre på din knallert.
Men det synes du så også er rimeligt. Selvom du kender færdselsreglerne. :wink:
Næppe.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Kai »

Selvom jeg kender færdselsreglerne så må jeg heller ikke køre bil uden kørekort, men fysikken er måske stadig ok til at få styrebrev til lille knallert. Kan jeg ikke klare de krav der stilles til mig for at færdes på betryggende vis på knallert, så er det jo sådan det er.
Er det Urimeligt ? det synes jeg ikke.

For ja, jeg mener helt seriøst at der trænger til at blive strammet op.
Jeg har talt med en del unge der kan bekræfte at der ikke er sket en skid i forhold til 1984 da jeg fik mit knallertbevis: du skal bare møde op, så får du beviset for det er stort set umuligt at dumpe.
Og er du over 18 så er det bare værsågod.. giv gas uden nogensinde at havde prøvet en knallert før. Jeg kan nævne mindst een der fik sin første scooter som 24årig, det tog det meste af 3mnd inden hun var bare nogenlunde sikker på vejene.

Og jeg finder det ganske uforsvarligt at min gamle mor der ikke har kørt knallert siden Diesella røvskubber var på mode, kan købe en ny scooter og lovligt køre på den på offentlig vej. Og det samme med min onkel der risikerer at miste kortet fordi hans syn bare ikke er godt nok længere til
at få kortet fornyet igen. Men ingen kan forhindre ham i at bytte bilen ud med en knallert.

Til gengæld så jeg gerne en knallertteori og køreprøve som til MC-kort ( ja jeg har selv til MC) og giv så de unge lov til at køre 50-60 km/t på vejen. Så er cykelstierne fri til cyklisterne og gående.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Lehmann »

Jeg bed lige mærke i det sidste på siden:

Citat:

§ 7

Stk. 1. Kravet om kørekort for at føre lille knallert, jf. færdselslovens § 63, stk. 1, som affattet ved denne lovs § 1, nr. 2, gælder ikke, hvis føreren

1) er fyldt 18 år inden lovens ikrafttræden eller

2) har gyldigt knallertbevis eller kørekort til traktor (motorredskab), som er erhvervet inden lovens ikrafttræden.


Citat slut.

Altså skal vi ikke bekymre os. (Os over 18) :thunge -for mig at se. Sådan lovtekst er ikke altid lige gennemskuelig!
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ny lov igen

Indlæg af Jensmc »

Jeg er ganske enig i, at der bør strammes op. Problemet, i mine øjne er, at lovgiverne går i selvsving, og strammer for meget.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"