lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af kreidlerhansen »

Bare de kan fange forbrydere og spirituspåvirkede trafikanter er jeg såmænd tilfreds nok...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

well fair enogh :whew men jeg ville nu hellere stadigt have en passende fart på 50-60 km/t tilladt og have flyttet knallerterne fra cykelstierne ind på vejen, end at skulle nare og køre fra politiet for at kunne gøre det samme :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af Yamahaivan »

Alle jer der sys det ikke er i orden at 16-årige skal kunne køre 45 knallert fordi i ikke mener de kan klare det :)
Hva så med f. eks traktor... Unge på 16 kan jo tage et traktorkørekort og må så køre rundt med en 300 hk traktor med en 20 tons tung gyllevogn på de danske veje... Du behøver knap nok have erfaring eller at komme fra landet for at få det kørekort ;) Og hvis du spørger mig kan du altså lave lidt mere ravage i en traktor med en kæmpe last bagpå end på en 45-knallert ;)
Nu er jeg selv 16 og har traktorkørekort (som ikke var svært at tage) og mener at der måske skal laves lidt flere regler om krav til kørekort (både knallert og traktor) så de unge der kommer ud på vejene er de rigtige :)
Flere krav må jo betyde at dem der får kørekortet også er folk der rent faktisk vil det og ved hvad en ordnetlig billist skal.
Så hvis reglen med at indføre knallert til 15-årige og 45 til 16-årige kunne blive indført skulle det være med ekstra krav til dem der tager kørekortet... For i dag er det jo nok det nemmeste at tage ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

ja og kan ikke prale af de 30 km/T en knallert kører er særlig sikkert eller underholdende ude på landevejen herude hvor kragerne vender :whew man burde egentlig også lave et kørekort til traktor der ikke lignede det et rigtigt kørekort for helt ærligt har jeeg en kammerat med traktor kørekort og det har vi nogle gange misbrugt lidt til at "gøre os ældre"
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af kreidlerhansen »

Grundlæggende er 45-knallerten midt på gaden en idiotisk idé. En 16-årig på sædet gør den ikke mindre idiotisk.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

30 knallerten er ligeså idiotisk på cykel stien tilgengæld..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

HMMM har fulgt lidt med på side linien her,,, nu høre jeg så til den generation som måtte køre på knallert da jeg blev 15 år,,, OG UDEN KØREKORT til dem,,, og der skete såmænd ikke flere ulykker dengang end der gør nu,,, og det er lige før jeg vil påstå at der sker flere ulykker nu om dage,,, og selv om vi også kørte tunet dengang ,,, så havde vi måske en større respekt for den generale færdselslov end de unge har idag ,,, vi kørte nok lidt "pænere",,, idag handler det for mange om at lave så meget væsen og spetakkel som muligt,,, der køres uden lygter og bremser monteret ,,, der køres i enhver krog hvor sådan et køretøj kan komme til,,, der tages overhovedet ingen hensyn til andre trafikanter og omkring boende ,,, cyklende og gående og kan plastik raketten rende 100 km /t så skal den uanset hvor der køres om det er på gangstier cykelstier fortove osv. så skal den med djævels vold og magt også rende det også selv om gamle tante Oda med rolatoren bliver væltet omkuld og børnehave pædagogen med 6 børn må springe for livet inde på fortovet,,, sådan kørte vi ikke dengang,,, da tog man hensyn til de andre,,, så mon ikke ungdommen selv har været med til at ødelægge det for sig selv specielt inden for de sidste 10 år,,, så hvis i vil have lov til at køre lidt stærkere og måske et år før så må i jo til at tage jeres køre kultur op til overvejelse,,, inden de ender med at forbyde knallerter helt,,, vi brugte en knallert som transport middel dengang,,, idag bruges den vel nærmest som et "lovligt" terror middel,,, for nogle ihvertigfælde,,,og så langtid at der er nogen som ser op til disse "bøller" så er det jo sjovt for dem at te sig sådan,,, man glemmer bare at det skader mange andres mulighed for at få et fint transport middel,,, det er lidt som før i tiden med rockerne og deres læder jakker,,,, når folk så en almindelig motorcyklist med læder jakke så var han også rocker,,, selv om det var en påklædningsdel til at beskytte sig selv ved evt styrt,,, og idag er det sådan at når nogen ser en knallertkøre så er han / hun en bølle selv om vedkommende køre pænt og lovligt,,,
men mon ikke alt det ovenstående kunne kortes en del ned,,, til lær ,,,at opfør jer ordentligt og tag hensyn samt kør ordentligt,,, god opførsel belønnes som regel på længere sigt,,,, og jeg har obsolut intet imod at 15 årige må køre på knallert igen bare de køre "ordentligt" og syntes at det er fint at der skal et kørekort til dem,,, så man lære færdselsloven at kende,,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS ons 5. sep 2012 00:09, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

true :what2


men jeg må indrømme min kørsel ligger tit opad en motorcykels kørsel dog er det kun på de deciderede veje hvor eneste jeg kan komme i vejen for er biler :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

juhl-drengen skrev:true :what2


men jeg må indrømme min kørsel ligger tit opad en motorcykels kørsel dog er det kun på de deciderede veje hvor eneste jeg kan komme i vejen for er biler :shutup
jeg vil obsulut ikke bestemme om nogen skal køre ulovligt eller ej,,, det må være vær enkelts privat sag,,, men hvis man skal ligge og køre ulovligt på knallert ,,, så resperter færdselslovens generale regler for placering , vigepligt , tegngivning , lygteføring osv,,, og sørg for at bremserne virker,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af Kim B S »

juhl-drengen skrev:30 knallerten er ligeså idiotisk på cykel stien tilgengæld..
Hej juhl-drengen.
Det er jeg nu absolut ikke enig i. :(n) Man er da væsentlig mere sikker på cykelstien når man køre på knallert. Det vil jeg afgjort selv foretrække. På vejen er knallerter temmelig meget i vejen, fordi de ikke kan følge den øvrige trafik. Hvis trafikanter på cykelstien, cyklister som knallertkøre, køre efter forholdene som de bør, og tager hensyn til hinanden er det afgjort det mest optimale og sikre. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

jeg vil nu mene en ubegrænset knallert er mere sikker på vejen end en 30'er er på cykelstien... men det er vel meget et menings spørgsmål :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af strynboen »

problemet er at knallerter ikke må "køre"som mc.på vejene..så juledrengen vil lave en helveds risiko..da han ikke har en snus forstand på placering i kryds og general placering i trafikken..det bruger man mange timer på at lære i teoriundervisningen til bil og mc især..knallerter følger cykler i venstre sving..og alle andre placeringer..og holder sig helt til højre..u anset om man skal til venstre..ikke noget med at flette sig ind i trafik mønsteret..de skal blive for sig selv..så der er grundlæggende forskelle som skal holdes..ellers bliver det endnu farligere....for alle :(n)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

juledrengen??? hey hov :)
jeg må indrømme at blande cykler og motorcyklers kørsel ikke er det klogeste :oops:
men jeg holder mig i venstre side af vejen og cykelstierne når de er der :I for ikke at glemme 2 ligeud kørsler i et ventre sving... men er stadig af den holdning at en bedre undervisning skulle blive krævet men at man så også måtte få en mere effektiv kørsel :oops:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af strynboen »

hov jeg glemte en smily... :hihi ..ellers så mit indlæg så surt ud....det var ikke meningen...den kommer her :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af juhl-drengen »

heheh :D men jeg er enig i at man skal da overholde grundlæggende færdsels regler som vigepligt, tegngivning osv. men er 110% enig i at ting som bremser skal virke har engang forbudt en kammerat at køre på hans knallert vi var blevet næsten færdig med at renovere fordi at forbremsen ikke var sat til da vi manglede et kabel, bremser er en ting der SKAL virke uanset om knallerten kører 30 eller 100 :)

apropos bremser er det egentligt lovligt at putte endnu større bremser på sin knallert(scooter) ? :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af Jensmc »

Jeg har forgæves søgt på Google.
Får de lov til at køre som 15-årige eller ikke?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lovforslag vedr. ændring af knallert loven

Indlæg af strynboen »

de får ikke lov..men ved ikke hvad lovforslaget hedder eller nummeret..så kunne man søge på folketingets hjemmeside..alt der bliver besluttet ..er offent tilgængeligt
på en eller anden måde...jeg ikke lige har fundet ud af
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"