Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo. Solgt.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Thoms

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Thoms »

Tillykke med vognen Kim. Da jeg for godt 13 år siden gik i lære som mægler foregik fremvisningerne i en Bordeaux rød Volvo 343 med brune sæder. Den døde ved at kølerslangen sprang og jeg så "lige ville nå næste afkørsel" som kun var få hundrede meter væk - det gjorde jeg så ikke. Hvis ikke det var sket kørte den nok den dag i dag - de er jo enormt stærke i maskinen.

Den du har købt der kræver da vist en god fast aftale med en vinduespudser - der er lang vej rundt...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Thoms skrev:Tillykke med vognen Kim. Da jeg for godt 13 år siden gik i lære som mægler foregik fremvisningerne i en Bordeaux rød Volvo 343 med brune sæder. Den døde ved at kølerslangen sprang og jeg så "lige ville nå næste afkørsel" som kun var få hundrede meter væk - det gjorde jeg så ikke. Hvis ikke det var sket kørte den nok den dag i dag - de er jo enormt stærke i maskinen.

Den du har købt der kræver da vist en god fast aftale med en vinduespudser - der er lang vej rundt...
Hej Thoms.
Mange tak. :D Ja, 300 serien er også en god og stærk bil. :(y) Jeg har selv haft 2 styk af model 360, som havde en 2 liters Volvo motor, hvor 340 modellerne i de fleste havde 1,4 eller 1,7 liters benzin Renault motor. De fantes også med en 1,6 Diesel Renault. :wink: vinduespudseren bliver sikkert undertegnede. :lol: Jeg plejer ikke at kunne få andre til den slags arbejde. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg har været ude, for at se nærmere på køretøjet i dag, og kørte også lige en tur i den med prøveplader på. Og den køre suveræn godt, og er faktisk voldsom kvik i optrækket :(y) :hihi Min mekanikker ville lige lave lidt på den, før jeg får den så alt er i orden.
Den er som sagt i meget god stand, men der var nogen instrumenter, som ikke var tilsluttet og lidt andre småting. Jeg regner med at den kan hentes med nummerplader, sidst i den kommende uge. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Bibendum

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Bibendum »

Det lyder til at du har gjort en super handel der :bravo Særligt når man tager i betragtning at du har fået to fladskærme med i købet, og så ovenikøbet med vinduesviskere på :tuba
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Peterma »

Det er en fed maskine....

Den ældre racerkører Jørgen Poulsen kørte i 90´erne i en voldsom groub A 240 turbo
med næsten 500 hk og gjorde det rigtig godt, især taget i betragtning af at manden
er blind på den ene øje pga. at han i sin tid fik batterisyre i øjet.

Havde desuden en kammerat som for 10-12 siden havde en 240 stationcar med turbomotor
med godt 225 hk - den gik også ganske udmærket og turboen kunne lyse hele motorrummet op
en mørk aften.
Vedhæftede filer
volvo_240_01-[motorsporten-dk].jpg
volvo_240_01-[motorsporten-dk].jpg (24.97 KiB) Vist 10891 gange
volvo_240_02-[motorsporten-dk].jpg
volvo_240_02-[motorsporten-dk].jpg (25.97 KiB) Vist 10891 gange
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Hej Peterma.
Ja det var en rigtig fed Volvo Jørgen Poulsen havde. :(y) Jeg så ham med hans Volvo, i et rally uden for Hjerm, i mellem Struer og Holstebro, en gang i starten af halvfemserne. :(y) Det var en Volvo der rigtig kunne flytte sig. :(y)

Hej alle.
Nu har jeg fået min Volvo 240 Turbo. :D Så her er lige de første billeder. :wink:
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
Billede 565.jpg
Billede 565.jpg (86.23 KiB) Vist 10866 gange
Billede 566.jpg
Billede 566.jpg (86.7 KiB) Vist 10866 gange
Billede 567.jpg
Billede 567.jpg (82.54 KiB) Vist 10866 gange
Billede 568.jpg
Billede 568.jpg (83.17 KiB) Vist 10866 gange
Billede 569.jpg
Billede 569.jpg (81.94 KiB) Vist 10866 gange
Billede 570.jpg
Billede 570.jpg (77.3 KiB) Vist 10866 gange
Billede 572.jpg
Billede 572.jpg (83.75 KiB) Vist 10866 gange
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Dewil »

Rat fra en 700 serie???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Thoms »

Så er det tid til at passe på når B.S. færdes i "Mariager Hills":
http://front.xstream.dk/eb/content/m4v/ ... uality.m4v
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Dewil skrev:Rat fra en 700 serie???
Hej Johannes.
Det kan godt være at et rat fra en 700 model ligner, men det er godt nok det originale rat til en 240 Turbo. :D Lidt mindre i diameter, end til de andre 240 modeller, og så står der også Turbo på rattet. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Dewil »

:(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Thoms skrev:Så er det tid til at passe på når B.S. færdes i "Mariager Hills":
http://front.xstream.dk/eb/content/m4v/ ... uality.m4v
Hej Thoms.
:hihi :hihi Du skal nok ikke regne med, at se mig sådan. :lol: Han har godt nok styr på sin bil, men jeg vil ikke udsætte min Volvo for det. :what2 Det kunne godt blive lidt dyrt i dæk og andet slitage. :roll: Og så er min tegnebog i hvert fald for tynd. :lol:
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S fre 17. jun 2011 22:58, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Thoms

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Thoms »

Drifting er ret sejt at se på, men jeg holder mig selv til at gøre det med R/C biler. De er knap så dyre i dæk...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Thoms skrev:Drifting er ret sejt at se på, men jeg holder mig selv til at gøre det med R/C biler. De er knap så dyre i dæk...
Hej Thoms.
Ja, det er vidst lidt nemmere at få råd til. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af strynboen »

den er lækker..ikke gejlet men bare som en volvo skal være..nu skal du være over rusten,,det kommer i de bunden af de store bagruder.og i bagklappen..i kanten..og ved nummerplade lygterne..virker bagvasker varme ruden..og central låsen..hvis ikke er ledningerne knækket i det ene hængsel..hvor kablerne føres over til bagklappen,,man kan tage himlen af i hjørnet..og komme til kablerne..de knækker ca med 2 års mellemrum...så er der ledningerne til generatoren..de får olie og varme fra udstødningen...og mørner og knækker..de går neden om motoren..jeg forlængede mine...så de kom over motoren,,så er de ikke udsatte..læderelæet,,eller er det motorstyringen sidder helt ude forand forlygten i en lille alu box..det skal have stel forbindelse..rens boltene og forbindelse stikkene...så har du fjernet de ting som kan give problemer..og den køre..altid..nå ja strøm fordeler dæksel og kbler..skal være pinlig rene altid...men det ved du...ellers starter den ikke i tåget vejr,,,det har alle volvo folk prøvet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

strynboen skrev:den er lækker..ikke gejlet men bare som en volvo skal være..nu skal du være over rusten,,det kommer i de bunden af de store bagruder.og i bagklappen..i kanten..og ved nummerplade lygterne..virker bagvasker varme ruden..og central låsen..hvis ikke er ledningerne knækket i det ene hængsel..hvor kablerne føres over til bagklappen,,man kan tage himlen af i hjørnet..og komme til kablerne..de knækker ca med 2 års mellemrum...så er der ledningerne til generatoren..de får olie og varme fra udstødningen...og mørner og knækker..de går neden om motoren..jeg forlængede mine...så de kom over motoren,,så er de ikke udsatte..læderelæet,,eller er det motorstyringen sidder helt ude forand forlygten i en lille alu box..det skal have stel forbindelse..rens boltene og forbindelse stikkene...så har du fjernet de ting som kan give problemer..og den køre..altid..nå ja strøm fordeler dæksel og kbler..skal være pinlig rene altid...men det ved du...ellers starter den ikke i tåget vejr,,,det har alle volvo folk prøvet
Hej Lars.
Ja tak, lækker, det synes jeg jo også. :(y) Rust er der heldigvis ikke noget af, men du har ret i at det kan komme. :roll: Så jeg må passe på, at tage det i opløbet, før det bliver slemt. :wink: Bagrude-visker og vasker virker ikke, så det er måske løse forbindelser i den ledning du nævner. central-låsen virker fint. :(y) Tak for alle dine gode råd. :D Dem kan jeg med fordel bruge, er jeg sikker på. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af nielsfup »

Super fin bil Kim.
Sådan en er der mange Km i.
Og altid lidt at bixe med
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af strynboen »

ja han skal nok snart have kul i generatoren...det skulde jeg hver gang jeg købte en "ny" gammel volvo..de holder i 12 år og sådan en volvo køre jo i 30 år mindst,,hvis rusten ikke spiser dem..min den ældste havde kørt 500.000..men rumlede også i bagtøjet..men ville sgu ikke give op
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af tøffe »

ja jeg har haft og 245er ville give lars rat de er u op slidie i motore men kan ruste slemt men er de passet på så er det bare en drift sikker bil og slæber som en kamp vogen uden at give op var det ikke for konen her i hytten så kørte jeg også i sådan en men må jo nøjes med en stjerne vogn 124 td men et vag den jeg køre i lige nu men bliver beder da jeg har to styk af dem hel og lykke med vogen kim mvh tøffe
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nu køber jeg en svensk Turbo traktor.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Lige i øjeblikket, er Min mekanikker Flemming Lund, ved at renovere en B 230 Turbo motor, til min Volvo 245 Turbo, da den gamle B 21 ET har set bedre dage efter mange kilometer. Den gamle køre endnu, men bruger en del olie og kan godt lave en grå sky hvis man kommer til at motorbremse eller køre langsomt i høj gear. Af hensyn til bagved-kørende er det bedst at køre i andet gear inde i byerne, så den kommer til at arbejde lidt, så er det ikke så slemt med de grå skyer. Så nu glæder jeg mig til at få en frisk nyistandsat motor monteret. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlæg af Kim B S »

Kim B S skrev:Hej alle.
Lige i øjeblikket, er Min mekanikker Flemming Lund, ved at renovere en B 230 Turbo motor, til min Volvo 245 Turbo, da den gamle B 21 ET har set bedre dage efter mange kilometer. Den gamle køre endnu, men bruger en del olie og kan godt lave en grå sky hvis man kommer til at motorbremse eller køre langsomt i høj gear. Af hensyn til bagved-kørende er det bedst at køre i andet gear inde i byerne, så den kommer til at arbejde lidt, så er det ikke så slemt med de grå skyer. Så nu glæder jeg mig til at få en frisk nyistandsat motor monteret. :D
Hilsen Kim.

Så fik jeg hentet Volvo`en efter den ny-renoverede B 230 FT motor er blevet monteret. Og jeg skal love for at det er en forbedring som kan mærkes, på den gode måde. Slut med de grå skyer, og samtidig ser det ud til at den køre ca. 40-50% længere på literen end den gamle motor, til trods for de 15 ekstra HK, 170 i stedet for 155, og noget bedre moment. :(y)
Billeder kommer når jeg har tid. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"