Kreidler rmc dele

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Kreidler rmc dele

Indlæg af Kris6861 »

Hej Forum :)
Da jeg stærkt overvejer at købe en Kreidler rmc 3gear. Så vil jeg gerne vide hvor man kan få dele henne udover Thansen.
Det må meget gerne være hollandske sider med originale dele. :D

Tak for hjælpen.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Michael »

Moped-speed
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Michael »

Kig evt. på Matens Kreidler klub
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3929
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af kreidlerhansen »

http://www.kreidlerparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidler-parts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidler-service.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidlerschrauber.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jtmx-racing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidlercncparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jmpb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kreidlermann.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og prøv at søge efter 'jon bos kreidler' via google. Prøv også 'waldi racig'... Jeg kan kun give søgekriterierne, da jeg ikke lige kan huske de eksakte adresser, og jeg sidder med telefonen, mens jeg dovner på sofaen = ORKER ikke at åbne nye vinduer for at tjekke efter... ;)

Derudover kan groft set alt efterhånden specialfremstilles indenfor Kreidlerverdnen. CNC-maskinerne har i høj grad fundet frem til dét marked.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Kris6861 »

Mange mange tak for det :)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4252
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af FS1originalen »

Mopedspeed er det der i gamle dage hed Skåde reservedele og var dk's bedste leverandør af originale Kreidlerdele, så ingen problemer der... Du kan endda selv afhente forudbestillinger i Hasselager hvis du aftaler på forhånd.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3929
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af kreidlerhansen »

Bare man holder sig fra alt, der har med NC (New Competition) at gøre. Hverken lejer, krumtappe eller simmerringe er mere værd end jernprisen.

Ovale simmerringe med ujævne læber, plejlstænger med støbefejl, krumtappe som ikke er presset tilstrækkeligt sammen og BO17-lejer som er slebet skævt er set for ofte. Jeg hører jævnligt om disse oplevelser.
NC-cylindrene er berygtet for at være honet konisk (smallest i toppen!) og derfor klemmer stemplet ofte. Stempelringene knækker for et godt ord og er set ovale. Stemplerne er ikke koniske (ikke godt!) og ringsporet for bredt og dybt. Ydermere matcher stempeltoppen IKKE så meget som ét af topstykkerne på markedet, hvilket giver ballade.
De sidste to nålelejer, jeg har haft (skulle lige prøve én gang til) i min motor, er blevet slidt skæve efter mindre end en times kørsel - det første endda med en standard 6,25HK opsætning.


Men ellers? Fint-fint, blot man styrer udenom NC... i hvert fald til Kreidler!

Og nej, det er ikke for at slagte butikken, men jeg får jævnligt beskeder om, hvad jeg synes, folk skal gøre, når de har fået den slags skrammel... Retur med skidtet eller smid det ud og køb noget andet. Slut! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1974
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev:Bare man holder sig fra alt, der har med NC (New Competition) at gøre. Hverken lejer, krumtappe eller simmeringe er mere værd end jernprisen.
Second that.. for Yamaha, i al fald den "fine" nye NC krumtap jeg havde i hænderne for et par uger siden hos TRS :(
Det er ikke så let at mokke en akselende der måler 17.02/17.03 (den var slebet oval) En Org krumtap måler 16.99 -
i et kugleleje der måler 16.97 indvendigt (igen, 2/100 for lille)
Desværre opdagede vi det for sent, og det kostede så 2 lejer også :(n)

Den blev byttet til en Topracing krumtap, den er en fornøjelse at se på og montere :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3929
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:
kreidlerhansen skrev:Bare man holder sig fra alt, der har med NC (New Competition) at gøre. Hverken lejer, krumtappe eller simmeringe er mere værd end jernprisen.
Second that.. for Yamaha, i al fald den "fine" nye NC krumtap jeg havde i hænderne for et par uger siden hos TRS :(
Det er ikke så let at mokke en akselende der måler 17.02/17.03 (den var slebet oval) En Org krumtap måler 16.99 -
i et kugleleje der måler 16.97 indvendigt (igen, 2/100 for lille)
Desværre opdagede vi det for sent, og det kostede så 2 lejer også :(n)

Den blev byttet til en Topracing krumtap, den er en fornøjelse at se på og montere :)
Hvordan måler Jasil's Top Racing sig så med den originale krumtap, rent kvalitativt?

Jeg er lidt nysgerrig, fordi deres krumtap til den tyske rasledåse (Kreidler) er fuldt på højde med den originale. Nåja, plejlstangen er en anelse tungere pga. tykkere/overflødigt gods ved krydspinden, men min gamle har fået pænt mange prygl uden at brække sig = overlevet 'hvad man ikke skal gøre, og hvad der ikke må ske'...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1974
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev: Hvordan måler Jasil's Top Racing sig så med den originale krumtap, rent kvalitativt?
Det er nok lettere at svare på..om 50000km..
Men ud fra det jeg lige fik set og målt på den med skydelæren, så er den fuldt på højde med en Org, hvis ikke bedre.
Bredde og mål på akselender/lejepasninger er lige i øjet. Plejlstangen har fået bronze lignende slidskiver forneden, bedre smøring af søleleje og krydspindsenden er lisså kraftig som på den gamle model Yamaha krumtap. Vangerne er lidt anderledes designet/afbalanceret og finishen på dem og plejlstang er rigtig fin.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3929
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af kreidlerhansen »

I så fald er det samme design som Kreidlerens fra Jasil. Bronze-skiverne betegnes ofte som 'køleskiver'; Jeg tror, deres primære formål er at modvirke friktion direkte mellem plejlstang og vange, men det lyder også fornuftigt i mine ører.

De bruges generelt som et salgsargument for en 'bedre' konstruktion med øget styrke/holdbarhed, og de benyttes også i Emot Racings drejeventilskrumtappe til de mere alvorlige motorer.

Jeg har under alle omstændigheder langt mere tillid til dén producent end en 'no-name', som producerer til T.Hansen eller for den sags skyld mopedspeed. :)

Tak for beskrivelsen - jeg lader det gå videre, skulle jeg blive spurgt til råds.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1974
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af Kai »

Jeg ved ikke lige..hvor meget "køleeffekt" der er i dem.
På Engelsk kaldes de "Thrust Washers" det giver mere mening for mig at de er der for at optage aksialt load på plejllejet/plejlstang og holde styr på det nødvendige spillerum/slør. De fåes også forsølvet ligesom nederste/øverste rulleleje, de nedsætter temmelig sikkert friktionen yderligere mellem plejl og krumtapvanger, de virker jo som et ekstra lille leje med oliefilm på begge sider.
I de gamle krumtappe er der ingen, og der er tit og ofte slidt en dyb fure i krumtapvangen i den ene side. Alt andet lige, så må det være lettere
at skifte plejl+skiver og line det op igen med nye skiver i stedet for at måtte kassere hele krumtappen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3929
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Jeg ved ikke lige..hvor meget "køleeffekt" der er i dem.
På Engelsk kaldes de "Thrust Washers" det giver mere mening for mig at de er der for at optage aksialt load på plejllejet/plejlstang og holde styr på det nødvendige spillerum/slør. De fåes også forsølvet ligesom nederste/øverste rulleleje, de nedsætter temmelig sikkert friktionen yderligere mellem plejl og krumtapvanger, de virker jo som et ekstra lille leje med oliefilm på begge sider.
I de gamle krumtappe er der ingen, og der er tit og ofte slidt en dyb fure i krumtapvangen i den ene side. Alt andet lige, så må det være lettere
at skifte plejl+skiver og line det op igen med nye skiver i stedet for at måtte kassere hele krumtappen.
Kort fortalt:

De er gode! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Kreidler rmc dele

Indlæg af trs »

Fik lige startet motoren op igår, og kørt en lille tur på 1,5 km.

Motor går meget fint, med en lidt anderledes lyd fra primærhjulene, men det er nogle jeg har købt bruget og kender ikke noget til dem.

Der er ikke ret mange vibrationer fra den motor. og det tilskriver jeg krumtappen.

Hvis maskinen fortsætter med at gå lige så godt overvejer at montere samme type krumtap i min Blå K1 også.

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"