Overskriften siger det meste.. Jeg har sådan en Yamaha, den er lovlig og kører omkring de 36 på lige vej, ned ad bakke går den nok 42.. Hvorfor springer mine pærer? Laver knallerten for meget strøm, eller hvad kan årsagen være? Speedometerpæren virker mærkeligt nok stadig..
Håber at i kan hjælpe..
Janus
Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørsel?
Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørsel?
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!!
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
hvis du ik har spændings regulator på (hvilket jeg ikke havde på min suzuki..) så sprænger pærene ret nemt hvis det er 6v pærere du har på (ved ik så meget om fs1 strømsystem) men min suzuki laver lige over 9v ved fulde omdrejninger = det er for meget spænding for pærene og plub ser de bare på et tidspunkt ved fulde omdrejninger. og oveni det er min suzuki stadig 99% lovlig
tilgengæld tror jeg pærene kan springe pga. for mange watt oveni: min suzuki har en shark kåbe fra thansen og jeg har en teori om at de der halogen pærer der sidder i ik kan klare særlig meget slag, da jeg afmonterede den for at rykke den lidt mere til højre og sætte blinklys på den anden dag virkede pæren ikke da jeg så startede knallerten igen, men så da jeg kom ud og køre opdagede jeg så pludselig at min bagpære også sprang og begge pærer er 12v
så det med yamaha der springer pærer er ikke nyt jeg vil bare sige du burde skifte til 2 nye 12v pærer eller anskaffe dig en spændningsregulator
tilgengæld tror jeg pærene kan springe pga. for mange watt oveni: min suzuki har en shark kåbe fra thansen og jeg har en teori om at de der halogen pærer der sidder i ik kan klare særlig meget slag, da jeg afmonterede den for at rykke den lidt mere til højre og sætte blinklys på den anden dag virkede pæren ikke da jeg så startede knallerten igen, men så da jeg kom ud og køre opdagede jeg så pludselig at min bagpære også sprang og begge pærer er 12v
så det med yamaha der springer pærer er ikke nyt jeg vil bare sige du burde skifte til 2 nye 12v pærer eller anskaffe dig en spændningsregulator
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
Har du batteri på knallerten? Hvad med din lyskontakt til kort/lang lys er den uoriginal?
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
Jeg har batteri på knallerten, til flg: Blinklys, neutralpære og horn..
Min knallert er en K1, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ser om den er uorginal?
Janus
Min knallert er en K1, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ser om den er uorginal?
Janus
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!!
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
Går ud fra at den er uoriginal, da der intet står på den.. Fandt en anden i reservedelene, den havde en cirkel med en streg i midten, der skilte YL og 1C.. Er den original?
Janus
Janus
16 årig fyr, der elsker at få sorte fingre og bare hygge sig værkstedet!!
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
Der skal stå made in Japan i bunden på den. Problemet ved de uoriginale lyskontakter er at der ikke er glidende overgang, som på den originale. Så når man vil blænde op, dør lyset kortvarigt inden den lange tråd tændes, og omvendt ved nedblænding. Derfor bliver dine pærer sprunget pga. overskudsstrømmen. Enten skal du finde en original lyskontakt, eller få Niels Fup herinde fra forum til at lave en spændingsregulator til dig
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
Sån så min pære ud efter sidste tur sammen med BS og Totte Mf.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema
Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;
Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse
WOW wtf :O ellers kan en fra en suzuki samurai da sikkert bruges
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY