Problem med min MC-lift.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Problem med min MC-lift.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Som i kan se på billedet her under, er min MC-lift blevet lidt utæt, så den lækker olie, så derfor kan den ikke komme højere op end den er på billedet. :roll: Jeg har ikke fundet stedet hvor den er utæt, men kan bare se olie-pletten under liften. Er der nogen som har en andelse? :?: Og så vil jeg også meget gerne vide hvor jeg kan fylde nyt olie på? :?: :wink: På forhånd mange tak. :(y)
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
2012-07-14 22.43.49.jpg
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Problem med min MC-lift.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Kim.
Mon ikke du skal lede efter en akseltætning, en mør slange eller en løs sammenspænding af rør/slange ? Jeg tror lækagen kan lokaliseres med et stykke hvidt papir, der bliver gnedet under hele bunden indtil det giver gule pletter. Mon ikke det er alm. hydraulikolie den er forsynet med og det kunne jeg forestille mig, at der er en lille påfyldningsskrue til ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Problem med min MC-lift.

Indlæg af Kim B S »

Poul-Erik A. skrev:Hej Kim.
Mon ikke du skal lede efter en akseltætning, en mør slange eller en løs sammenspænding af rør/slange ? Jeg tror lækagen kan lokaliseres med et stykke hvidt papir, der bliver gnedet under hele bunden indtil det giver gule pletter. Mon ikke det er alm. hydraulikolie den er forsynet med og det kunne jeg forestille mig, at der er en lille påfyldningsskrue til ?
Hej Poul-Erik.
Jeg tror mest på en akseltætning, da jeg ikke kan få øje på nogen slanger. :wink: Jeg prøver det med det hvide papir. :wink: Jeg har en mistanke om hvor det kan være. :wink:

Jeg skal lige have undersøgt hvor der er en påfyldnings-skrue. :wink: Jeg har haft en skrue afmonteret. men det så ikke ud til at det var der. :roll:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Problem med min MC-lift.

Indlæg af janlund77 »

det er evt en model som en "flaskedunkraft" der ligger næsten ned så en der en gummi prop i siden det er IKKE alm hyd olie der skal på så bliver den meget langsom om at sænke men det skal værer noget der hedder 22-25 olie hvis du er omkring kalundborg eller skal have noget fra benny af kan jeg smide en liter over til ham jeg arb med hydraglik så har nok et par liter for meget :hihi
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Problem med min MC-lift.

Indlæg af Kim B S »

janlund77 skrev:det er evt en model som en "flaskedunkraft" der ligger næsten ned så en der en gummi prop i siden det er IKKE alm hyd olie der skal på så bliver den meget langsom om at sænke men det skal værer noget der hedder 22-25 olie hvis du er omkring kalundborg eller skal have noget fra benny af kan jeg smide en liter over til ham jeg arb med hydraglik så har nok et par liter for meget :hihi
Hej janlund77.
Det er meget pænt af dig. :D Jeg er dog lidt langt fra Kalumborg (Assens ved Mariager fjord), og jeg har faktisk fået dele fra Benny fornylig, så jeg er nød til at vente med at købe noget, da min bil skal have først. :wink: Men ellers mange tak for tilbudet. :(y) Og mange tak for rådet med hensyn til olie til min MC-lift. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"