vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Puchdrengen »

Hej alle sammen,

Faldt over den her Yamaha fs1 på det engelske ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/1973-Yamaha-f ... 504wt_1185" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen der har en ide om hvorfor der er blevet tilbudt en køb nu pris på 3000 pund og den allerede er budt op i over 2300 pund?? Hvad gør den så speciel, vi snakker jo altså om over 20000 kr. for en virkelig træt Yamaha.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af 12V »

Vild, og så siger han nej til et køb nu tilbud på 3.000 £ :shock:

Men så længe der er købere til den pris...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Dewil »

Forklaringen kan muligvis findes i, at han har en vare der skiller sig noget ud fra mængden (nummermatch, nøglematch, originale papirer, originale nummerplader og endda klistermærket med hvorfra maskinen er solgt)..... dvs. at dette er i kategorien liebhaveri... og der er jo ikke rigtig noget loft i den slags forretninger. Men taget i betragning at denne maskine færdigrestaureret vil koste mellem 50 og 70.000, så er der jo stadig penge til at lave den færdig. Men jeg er helt enig i at det er lidt ærgerligt at priserne er så høje på FS1, men sådan ER det bare med udbud og efterspørgsel... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Tottenham »

Måske derfor vores interesse er så stor ?? :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Jensmc »

Engang i 1977 ændrdes reglerne for knallerter i UK. Efterfølgende måtte de kun køre 30mph og fik forhvilere i stedet for cykelkrank. Salget faldt drastisk. Ingen var længere interesserede. De gamle måtte stadig køre uden restriktioner.
Så hvorfor er de mon så dyre?
Gæt selv.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
sailor

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af sailor »

Maskinen på Ebay UK er speciel al den stund, at den hører til nogle af de allerførste
FS1'ere der blev leveret til England. Dette ses ved at den er forsynet med SS-mærker
på sideskjoldene. Dette blev ændret til FS1E på de senere maskiner.

Jeg er også overrasket over at sælger takker nej til et bud på 27.000 kr,- for et
udtalt restaurerings objekt. Mon ikke Dewil har ret når han gætter på at den let
kan ende på over 50.000 kr,- hvis man vælger at restaurere til udstillings standard ...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af strynboen »

nu skal vi huske at det ikke udelukkende er en u lempe at de sjældne modeller er højt sat..de mere kedelige stiger nok ikke så meget..og 2 soterings dele som de hardcore ikke vil bruge..er jo guf for os som kan nøjes...man kan jo stadig finde en knallert til ca 4000 som kan køre..eller måske næsten køre...så alle kan stadig være med....puch"erne og kreidler ..og honda er nu så dyre at det begrænser interessen fra begyndere...DET er rigtig ærgeligt..for så mister vi medlemmer i forum
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Kim B S »

strynboen skrev:nu skal vi huske at det ikke udelukkende er en u lempe at de sjældne modeller er højt sat..de mere kedelige stiger nok ikke så meget..og 2 soterings dele som de hardcore ikke vil bruge..er jo guf for os som kan nøjes...man kan jo stadig finde en knallert til ca 4000 som kan køre..eller måske næsten køre...så alle kan stadig være med....puch"erne og kreidler ..og honda er nu så dyre at det begrænser interessen fra begyndere...DET er rigtig ærgeligt..for så mister vi medlemmer i forum
Hej alle.
Ja, man kan da stadig være heldig. :D Min 78 K1er gav jeg 2500 kr. for, i kørende stand og med nummer-macth, og en del ekstra dele. :wink: Selvfølgelig ikke særlig pæn, men et godt projekt, som jeg er i gang med at pynte på, efterhånden som finanserne kommer. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af juhl-drengen »

det er faktisk ofte derfor at mange af de yngre knægte vælger en samurai som min (jeg har den dog fordi jeg sys det er meget federe end monza fs1 osv.) de koster ofte ikke en skid i projekt stand og de er nemme at finde i ok pæn stand til 2000-3000 hvor man ved en fs1 i samme stand skulle af med 6000-8000 og så er de også forholdvis nemme at finde dele til :shock: sys det en skam at dm50 er en så undervuderet knallert :? altså en perfekt original dm50 koster det samme som en fs1 i lettere thansen stand :roll: det jo næsten kun jer ældre der har pengene til det mange af de unge der har pengene bruger dem på derbi senda suzuki rmx osv som er nemme at få til og rende stærkt og som giver en større respekt blandt gutterne :shock:

har dog fundet ud af min dm50 men alle sine custom ændringer kan gi masser af respekt blandt gutterne især når den på nærlys med sin shark halogen kåbe gir stærkere lys end alle skolens andre scootere ;) og når den kun med manglende fløjte, fjernet filter begrænsning og omhyggelig perfekt indstilling. tar en sonic der kør 120 i optræk :mrgreen: såå min konklussion undervurder ikke samurai fordi gør man noget for det er den sgu en bæst både udseende og kørsel :dust
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
x381x-yamaha
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 21. apr 2012 09:53
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af x381x-yamaha »

Husk at forskellen på drenges og mænds legetøj er prisen :hihi
Og så siger de at gamle kærlighed ikke ruster :-)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af juhl-drengen »

ja self ;) men husk yamaha'en er drenges legetøj så det viser bare hvor meget videre hvisse personer er kommet i deres udvikling :teeth2

ej spøg til side :)

men er faktisk ret stolt af min suzuki at den tar en scooter der er så tunet i optræk (suzukien er jo heller ikke ligefremt kendt for bundtræk)
og at den lyser så kraftigt med en 12v pære lyset blir næsten hvidt når man gir den bundgas :D
også selvom de i princippet kun yder halvt så mange volt som pæren skal bruge det endda stærkere end standard lygten :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af kreidlerhansen »

Tjah... Originalitet og sjældenhed koster:

http://www.ebay.co.uk/itm/130699064431" onclick="window.open(this.href);return false;


Hvis man A) har pengene og B) det er ens drømmemaskine, så er grænsen vist kun ens egen samvittighed. Om man så betaler 40.000kr for en knallert eller 400.000kr for en Harley Davidson kan i mine øjne komme ud på ét.
Ovennævnte Kreidler GS havde ikke været ret meget billigere, om den så havde været i tarvelig stand.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: vanvittig pris på fs1! Hvorfor?

Indlæg af Dewil »

Men ham her... han tager ved hvor det gør ond....
http://www.ebay.co.uk/itm/yamaha-fs1e-f ... 3377ee4c8c" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens har nok fat i nogen med at de er uden begrænsninger og derfor attraktive..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"