har i prøvet det før?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

har i prøvet det før?

Indlæg af roemer »

kom kørende nede igennem byen på min yamaha så skiftede jeg gear fra 3. til 2. så 50 meter længere fremme ville jeg skifte ned i 1. men hov hvor fanden var gearpedalen :o den var knækket af og lagde på vejen 50 meter væk . det er godt nok første gang jeg har oplevet det. mistænker lidt at t svansen er indblandet :twisted: :twisted:
Vedhæftede filer
600333_10150872261551641_372302693_n.jpg
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af juhl-drengen »

altså en enkelt pedal bliver mere belastet og vrikket end en dobbelt arm min teori er at den har været brugt i mange år og muligvis ikke er helt ordentligt hærdet så den knækkede pga metaltræthed om det har noget med tante h at gøre ved jeg ikke :) men har sgu aldrig selv prøvet det eller jo med en kickstarter på en puch maxi men ellers ikke
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af Kim B S »

Hej roemer.
Der var nok et svagt sted. :roll: Det har jeg godt nok ikke set før, men det vil slet ikke undre mig, hvis den er fra T Hansen. Man har jo før set brækkede bremsepedaler fra dem, hvilket er en hel del farligere. :roll: Men det burde ikke ske, uanset om det er det ene eller det andet. :roll: Men selvfølgelig kan den være gammel og træt. :whew
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af strynboen »

det er ved siden af svejsningen den er knækket.nå ja også i svejsningen det er dårligt svejst også...det er et naturligt svagt sted..mon ikke den har fået et skrup..på et tidspunkt knallerten har været væltet..hæl /tå skifteren er lidt stærkere,,men kun pga en anden udformning så svejsningen er større...men mange bruger dem aligevel forkert..jeg syntes der er mest kontrol over skiftet ,når man bruger tå skifteren,,,både op og ned,,,den skal dog placeres lidt mere skråt end dobbelt skifteren som sidder vandret..da man ikke skal have foden under pedalen..men på honda er det svært at finde frigear..og helt umuligt med hæl/tå skift
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af roemer »

som i siger er den knækket i kanten af svejsningen og en af svejsningerne er flækket på langs. pedalen er gammel den sad på yamahaen da jeg købte den. jeg mistænker thansen for at have fremstillet pedalen på grund af den måde den er svejset på det ligner uffattelig meget andre svejsninger jeg har set på ting fra t hansen men så meget synes jeg hellere ikke pedalen er belastet så den har nok været af meget ringe kvalitet

strynboen: jeg kan nu os bedst lide tå skifteren til både at skifte op og ned det føler jeg "mere naturligt" og jeg synes os det ser bedre ud :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af trs »

juhl-drengen skrev:altså en enkelt pedal bliver mere belastet og vrikket end en dobbelt arm min teori er at den har været brugt i mange år og muligvis ikke er helt ordentligt hærdet så den knækkede pga metaltræthed om det har noget med tante h at gøre ved jeg ikke :) men har sgu aldrig selv prøvet det eller jo med en kickstarter på en puch maxi men ellers ikke
kan det ikke være fordi gearkassen har været fejl justeret, muligvis periodisk fejl på mellemgasfordeleren.

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af juhl-drengen »

aner det ikke :thunge det var en knallert jeg havde til markræs da jeg var yngre før jeg begyndte at interessere mig for mekanikken ;) ved bare jeg skiftede den og det aldrig skete igen :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af OleVN »

Det har jeg også prøvet :!:
Men der svejsede jeg den bare på igen, så var jeg kørende. :D
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: har i prøvet det før?

Indlæg af juhl-drengen »

ja men at svejse det på igen er egentlig ikke lige holdbart da svejsningen så bliver et svagt sted som nemt knækker igen.

mindre eksempel hvis du tar et langt rør og bøjer bøjer det sig rimeligt fint uden problemer tar du to korte rør og svejser sammen til et langt og bøjer det på samme måde vil det punkt hvor svejsningen er højst sandsynligt knække :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"