Fra 45 km/t til 30 km/t

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Xellish
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 4. jun 2012 05:26
Kontakt:

Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af Xellish »

Hej jeg er ret ny og ser på forskellige dm 50'ere men jeg syntes at jeg kan se at nogle af dem kan køre 45. Da jeg er 16 må jeg jo ikke sådan nogle hastigheder så kan jeg selv sætte noget på der sætter farten ned? Og hvis jeg kan, hvordan gør jeg?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af juhl-drengen »

hey er faktisk i tvivl om det giver så meget men ved at hvis plumben fjernes fra studsen luftfiltret og fra udstødningen så kører den næsten 60 :) men altså første trin er at tjekke om det er det lovlige luftfilter der sidder på og om at begrænsningen sidder derpå på filtret er begrænsningen en form for gummi-grisetryne bagved filtret gå lidt ned og find filtret der ser nyt ud sådan ser et begrænset filter ud :) der burde også være en begrænsning i udstødningen men må indrømme jeg ved ikke hvordan man kan se om den er der udover at hvis det er en lovlig udstødning sidder der nogen gange en skru under der holder den fast... send lige nogle billeder hvor jeg kan se luftfilter, udstødning, karburator, ;) der burde også sidde en begrænsning i studsen men til at starte med så tjek de 2 andre og vis os dem :)... HEY HOV kom lige i tanke om der er en begrænsning mere der er en 5kohm begrænsning i tændrørs hætten ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af juhl-drengen »

så skaf billeder så kan vi nemmere kigge på det :) du kan self også begrænse den på andre måder men det er sådan set ikke lovligt så start med de lovlige begrænsninger
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af Kai »

juhl-drengen skrev: HEY HOV kom lige i tanke om der er en begrænsning mere der er en 5kohm begrænsning i tændrørs hætten ;)
Det er ikke en begrænsning ;)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af juhl-drengen »

der er ellers nogen der plejer at bruge tændhætter uden begrænsning på race scootere :roll: men ja har engang hørt en politibetjent stå og remse op for en tidl. kammerat alt han var utilfreds med at konstruktive ændringer på den der scooter han kørte på . og kan huske at han også nævnte at tændhætten skal have samme modstand den er godkendt med :shock: men ja kan godt være det ikke er en begrænsning..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af juhl-drengen »

men mit filter og udstødning er ikke begrænset ved jeg så siger lige hvad min render når hun er blevet samlet (og prøver at holde den lovlig men det for besværgeligt at ændre på udstødningen da jeg skal til at svejse og skære først.. og luftfilter begrænsningen er ikke til at finde..)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:der er ellers nogen der plejer at bruge tændhætter uden begrænsning på race scootere :roll: men ja har engang hørt en politibetjent stå og remse op for en tidl. kammerat alt han var utilfreds med at konstruktive ændringer på den der scooter han kørte på . og kan huske at han også nævnte at tændhætten skal have samme modstand den er godkendt med :shock: men ja kan godt være det ikke er en begrænsning..
Begrænsningen ligger i, at den ikke forstyrrer radiosignaler. Effekten på tændingens funktion er ubetydelig.
At afslærmningen så er nær værdiløs uden radiodæmpet tændrør, er en anden snak.

Det er teknisk set ulovligt at køre uden denne dæmpning, derfor betjentens muggeri.

Det er ligesom når folk tror, de henter effekt ved at bruge 'ekstra ledende tændkabler'... Groft set er de kun bedre end defekte kabler, og mange væsentligt dyrere OG mere skrøbelige end originale...!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

Indlæg af juhl-drengen »

hmm godt så
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"