FS1 1975, farve og sådan noget.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af Klinge1969 »

Hey.

Så fik jeg bugseret Yamaha'en til hjemmet i Sverige. Og den er delvis adskilt. Og jeg har lige ved læsning herinde konstateret at tanken der sad på var en 74'er; 75'eren har jeg, men den har et par trælse buler, der må tænkes kreativt eller ledes efter en tank uden buler(medmindre de da på en eller anden måde kan trækkes ud?). Selvfølgelig sidder den ene bule lige der i knækket hvor tanken skiller mellem smal og bred...hvis I har gode tips til at trække lidt ud i sådan nogle buler inden videre bearbejdning, så kom gerne med dem :)

Nu er jeg begyndt at fjerne mange lag lak på stumperne, de er i mange farver. Sideskjoldene har helt inderst en rød metallak(måske en tidligere årgang, kan ikke tro at den er blevet strippet for lak tidligere, jeg kender dens historie tilbage fra 1981). Da jeg overtog den(1987) var alt malet i en blå af en slags, dog ikke metallak. Men den røde metallak - se nærbillede - er vel ikke original 1975, eller hvordan? Jeg mindes noget med blå, grøn og brun-metallic(?) for 1975'erne i DK, eller hvordan? Ja, så vidt jeg kan gætte er det en 1975'er - stelnummeret er: 381-108966 - motornummeret også :D - Lige nu er 1975'er-tanken ved at blive gnavet ren for lak.

Knallerten er grim lige nu(se andetsteds herinde), men heldigvis var jeg et svin med olie i mine unge år, så det hele har været pakket godt ind :hihi Jeg regner med at være færdig cirka engang inden 2019.....i første omgang tager jeg det der skal lakkes om. Så må resten tages efterhånden som jeg får stukket hånden dybt i husholdningskassen... :shutup

VH/Anders
Vedhæftede filer
Nærbillede af rødmetallic lak, kant af sideskjold.
Nærbillede af rødmetallic lak, kant af sideskjold.
Dæksler næsten uden lak, næsten uden rust.
Dæksler næsten uden lak, næsten uden rust.
yamaha_daeksler_low.jpg (52.35 KiB) Vist 5631 gange
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af Tottenham »

Hej klinge
Vedr buler . Nogen bruger luft, men ved at det kan give buler andre steder. Det ved "serenade1" alt om.
Men har set hos WV at de svejser en tråd på, og har et specværktøj som sættes på, og derved banker de bulen baglæns. Det er svært at forklare, men et opretterværksted, ved alt om det
mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af juhl-drengen »

har også engang hørt om en knallert pusher der proppede en speciel pose til trykluft ned i tanken og så pumpede han den fuld og vup bulen rettede sig ud :what2 har også set den lokale gøre det med en alu tank til en scooter :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af Klinge1969 »

Ok, tak. Jeg må vist lige tjekke den lokale bulemand herovre. Har også set sådan en ting man sætter fast til bulen og så kan banke baglæns, måske virker det :dust
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af juhl-drengen »

ja det burde det vel hvis man havde en form for sugekop metode som man kunne suge luften ud af med trykluft pistol hmm..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af Klinge1969 »

Søgte lige of faldt over dette her, men det er nu også en lidt anden flade de skal trække ud der: " onclick="window.open(this.href);return false; - men imponerende er det da.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af FS1originalen »

Tottenham skrev:Hej klinge
Vedr buler . Nogen bruger luft, men ved at det kan give buler andre steder. Det ved "serenade1" alt om.
Men har set hos WV at de svejser en tråd på, og har et specværktøj som sættes på, og derved banker de bulen baglæns. Det er svært at forklare, men et opretterværksted, ved alt om det
mv totte
Lad være med at puste den op selv om det kan være fristende!!!
Der sker det at den forsøger "at sprede benene" dvs. at den bliver bredere forneden fordi det første der vil forsøge at rette sig ud er "oppresningen" i bunden - jeg HAR prøvet :oops: :oops: :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

Re: FS1 1975, farve og sådan noget.

Indlæg af Klinge1969 »

Ok, Erik, det er væd lige at vide. Jeg ser hvad der gemmer sig når lakken er helt væk(det kræver en del omgange lakfjerner at nå ned gennem lagene til den candy-røde). Så må vi se om den kan reddes :whew
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"