Hvad synes i om min Yamaha???

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Nico8856 »

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=92514" onclick="window.open(this.href);return false;

Ny lakeret:-)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af FS1originalen »

En rigtig fin "firserretro" - nydelig restaurering :(y)

Jeg kan nu bedst lide at køre med bagskærm - det kan godt være det ser smart ud uden, men du kommer altså ikke til at se smart ud i tøjet efter en tur i en god regnbyge og evt på en lidt mudret vej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Transfers på tanken synes jeg også lige vil være prikken over i'et.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Michael »

Fin Yamaha :(y)
Lige til at køre sommeren i møde på. :D
Jeg er dog enig med Erik om bagskærm og transfers.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af juhl-drengen »

hehe lige et lille konstruktivt forslag køb en RD-forskærm(fs1-2g forskærm) i thansen kort den af og lav beslag så den sidder over hjulet på en måde den ik fylder det hele men ser sporty ud og tar det værste mudder ville også passe godt til dækkene ;) men tanktransfers sys jeg er unødvendigt på en special F*** hvad de ældre herrer siger en special behøver ik minde om en original ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Nico8856 »

Transfer skal dog lige købes først.
Folk inde på scootergalleri kritisere den og siger det er noget Thansen lort. Har da ikke så meget forstand på det.?
kan nogle remse op hvad der er Thansen så jeg kan få skiftet det ud med originale dele.! :(y)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af juhl-drengen »

så længe du ikke er en detalje freak der går op i originalitet i al ting er det da ikke så stor betydning ? :what2
men ja her er et par jeg lige kan se..
sædet er.. baglygten muligvis også
motorbøjlerne er
håndtagene er
(ting er muligvis kunne være men jeg ikke ved om er):
luftfilter
støttefod
forlygte
støddæmpere

... men jeg sys bare du skal ignorere dem hvis du kan li den sådan der så behold den sådan fuck hvad andre siger det er din knallert din tilfredstillelse og din køre glæde :(y) laver heller ikke ligefrem min orig. laver den mere uorg. end nogen specialer jeg har set gennem tiden men fuck det den bliver som jeg kan li den andres mening behøver ikke tælle :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af juhl-drengen »

men lige noget ros: mega fed farve og synes at det med bagdækket ser virkelig godt ud og synes ogs det er flot uden bagskærmen til den og elsker også al den krom den har inkl. thansen motorbøjlerne osv. :D
de her gamle tudses har det desværre med at hade alt der er uoriginalt og ikke kommer fra benny især thansen ting så for at være ærlig sys jeg de til tider er en smule hårde ved nybegynderne med deres uoriginale knallerter der bare vis fremvise deres stolthed det og at næsten alle knallerter de viser herinde er originaler tror jeg sgu skræmmer en hel del folk væk fra at vise deres knallerter og projekter herinde.. man kan vel ikke regne med at alt skal foregå indeni sådan en lille boks med faste rammer.. sådan en attitude burde droppes og velkom da nytænkning var det ikke for nytænkere og opfindsomhed var verden aldrig kommet videre :shock:

så min kommentar: HYL uoriginalitet og nytænkning!! :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af hybber »

hejsa!

udover det nævnt i tidligere indlæg:

bagsvinger
koblingsskjold
styr
kædeskærm
med stor sandsynlighed din forskærm

dine fælge kan du nemt se om er uoriginale, der skal være præget araya/takasago ind i dem hvis de er originale

Kan kun se den fra den ene side, så der er muligvis mere!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af juhl-drengen »

altså husk det også kan være der står D.I.D på alle fælgene er lavet samme sted ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af hybber »

Og så skal du lige købe den gummiprop der sidder i koblingsdækslet inden du kører videre, ellers kommer der snavs og sager ind i din koblingssnegl, og så går den hurtigt i stykker! Endnu en klassiker på FS1, der har været med til at give koblingen ry som noget skrammel uden grund!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Kim B S »

FS1originalen skrev:En rigtig fin "firserretro" - nydelig restaurering :(y)

Jeg kan nu bedst lide at køre med bagskærm - det kan godt være det ser smart ud uden, men du kommer altså ikke til at se smart ud i tøjet efter en tur i en god regnbyge og evt på en lidt mudret vej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Transfers på tanken synes jeg også lige vil være prikken over i'et.

Erik
Hej Nico8856.
Jeg er meget enig med Erik. Bagskærmen er meget vigtig, da den også beskytter stellet i mod stenslag, som jo giver rust. Grimme mærker i udstødningen kan undgås hvis man vælger støddæmpere i den rigtige højde nemlig 27,5 cm kombineret med den originale bagsvinger.
T Hansen har desværre ikke støddæmpere der er lave nok, og så er deres bagsvinger for bred. :(
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Nico8856 »

Ved godt min bagsvinger er for bred, så min udstødning har nogle enkel ridser ved kickstateren. Når jeg får pengene vil jeg købe en original bagsvinger:-)
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Henrik Buresø »

juhl-drengen skrev:hehe lige et lille konstruktivt forslag køb en RD-forskærm(fs1-2g forskærm) i thansen kort den af og lav beslag så den sidder over hjulet på en måde den ik fylder det hele men ser sporty ud og tar det værste mudder ville også passe godt til dækkene ;) men tanktransfers sys jeg er unødvendigt på en special F*** hvad de ældre herrer siger en special behøver ik minde om en original ;)
Hej jeg syntes faktis den er pæn, ja vi har også været yngre,og der er forskel på style,nogle syntes et org look er pænere og andre syntes det er pænere uden bagskærm på,sådan er der forskel på unge og ældrer, så længe der ikke står yamahafs1.dk,på rolatoren :D så går det nok :D men hov dine bagdæmpre er monteret forkert,man opnår den beste fjedreing ved at montere dæmperen ende indefor bagsvinger
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af FS1originalen »

Ærlig talt så synes jeg at du skal lade være med at bekymre dig for meget om at ikke alt er originalt, rette et par småting og så ellers glæde dig over at have en køreklar klassiker i stedet :(y)

Få den prop i koblingsskjoldet i en fart, flyt dæmperne ind på den anden side af "ørerne" på bagsvingeren og vend evt. din speedometerplade så tændingslåsen kommer over i venstre side... Det koster "næsten gratis" og tænd så det store smil og drøn ud i sommerlandet :hihi

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: Hvad synes i om min Yamaha???

Indlæg af Nico8856 »

Det vil jeg gøre Erik:-)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"