hvilken knallert???? :O

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
sluttycorn
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 18:49
Kontakt:

hvilken knallert???? :O

Indlæg af sluttycorn »

Hej alle! :D
Jeg vil gerne anskaffe mig en knallert/scooter snart, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Den skal ikke tunes, og jeg er ligeglad med udseendet. Den skal bare transportere mig til mit arbejde. Dvs cirka 100 km. om ugen. Og den skal helst kunne holde til jeg bliver 18. Dvs. at den helst skal kunne køre omkring 9600 km. uden for meget rep. Jeg kan absolut ikke lave noget på den selv! den skal være brugt da mit budget ligger på 3500 kroner :) Nogle af mine venner der har forstand på det, har foreslået mig en Puch Maxi :) vil i give dem ret? og hvis det er, er det så ligemeget med 4 eller 2 takter? Og hvilken årgang? Glæder mig til jeres input :)
På forhånd tak
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af Nikolaj Y »

Vil forslå dig at købe en scooter i stedet :whew Jeg startede selv op med en maxi (ejer den stadig), men den skal kigges til en gang i mellem, så er der det ene galt og så det andet.. den er nem at rode med - især for nybegyndere.. men når du overhovedet ikke selv vil rode med den, ville jeg vælge en scooter :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af juhl-drengen »

jeg vil råde til en pgo hot50 også selvom de skider begrænsningen ud eller en yamaha jog eller hvis den skal være sjovere en suzuki dm50 har selv en de er virkerlig pålidelige :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af JacobMC »

Hvis du er heldig at finde en original Suzuki fz50, vil det være et godt køb.
Når de bliver beholdt standard kører de skide godt, en lækker affjedring og god komfort.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af roemer »

ja en fz'er er super! og for 3500 kommer du langt! :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af kreidlerhansen »

Sæt hellere 5-7.000kr af til projektet.

FZ50 for komfort (hvis du ikke er for høj)

Puch Maxi, ellers.


Suzukien er ikke helt så nem at skrue i, og skulle ulykken være ude, så du skal skifte krumtap, er det en halvstor opgave.

Puch'en er langt lettere at have med at gøre + stumperne er lette at finde. Hvis motoren er tæt og tændingen frisk, så kører den dælme længe, og med undtagelse af brændstof + en justering af platinerne en gang eller to + en opstramning af kæden, skal du næppe lave alverden!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
sluttycorn
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 18:49
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af sluttycorn »

Okay guys...
Valget står mellem en puch maxi som min ven siger er nem at lave, og som han gerne vil lave for mig hvis den går i stykker, og så en fz50 der er flottere, mere komfortabel og billigere.
Hvad siger i?
Og er der nogen ting jeg skal huske at holde øje med?
For mig at se kan jeg få en okay puch til 3000 eller en okay fz50 til lidt over 2000 :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af strynboen »

puch"en kan sælges til samme pris om et par år..og er extrem driftsikker...japanerne er bare ikke samme kvalitet og holdbarhed..selv de italiske puch er bedre end japanerne...men de gamle østriske er de bedste.. de tåler vejr og fugtighed..og er generalt mere simpelt i el og motor...men har ikke autolube og automat choker..og alr det fine ekstra udstyr...det er svært at finde en bensin tank som har 2 takt bensin...der har japanerne en stor fordel..de kan tanke alle steder..og skal kun have fyldt olie på få gange om året....puch"erne er nok også svære at finde pæne og orginale..men finder du en..er de bare fantastiske
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af Morten - Webmaster »

Klart FZ50, meget bedre knallert og 1000 gange bedre og køre på.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev:Klart FZ50, meget bedre knallert og 1000 gange bedre og køre på.
Vel at mærke under den forudsætning, man får fingrene i et godt eksemplar! Det er en af de maskiner, som enten kører evigt eller aldrig... og kun fåtallet hører til i sidste kategori.

FZ'en har kun en grænse ift. højde og vægt (max 175cm/85kg), idet affjedringen er temmeligt blød i det, og dæmpning har den ikke alverden af til min størrelse. Jeg skal halvvejs op på bagagebæreren, før jeg oplever kørestillingen som god.

Til gengæld kan det lille svin tvinges så langt ned i kurverne, man overhovedet tør, og bremserne er sublime, når alt er rent og velsmurt. Selv med T.Hansens K-star bremsebakker skal jeg stemmet imod med fødderne på fodhvileren under nedbremsning fra 30-35km/t, medmindre jeg ønsker at få knust løgposen...


Puch'en vinder dog i mine øjne, alligevel, men primært pga. den MEGET basale teknik + tilgængeligheden af reservedele, hvis vi ser bort fra danske, lovlige cylindre.


Begge knallerter vil holde prisen fint - alderen taget i betragtning, skal FZ'en nok nå at kravle godt opad i løbet af de kommende 2-4 år. Bare vent og se. De er næsten værd at købe som investering, haha! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af juhl-drengen »

apropos fz50 min knallert kørelære købte en af ungdomsskolen dengang han var ung til 1500 og han solgte den til omkring de 4000 fordi den var i supergod stand det eneste han nogensinde havde lavet på den var at skifte forlygte parabolen fordi den blev smadret engang han væltede på den mens han kørte i sne og selv der skulle den efter sigende faktisk kunne nemmere balanceres i end f.eks en pgo pmx (som forresten er den vi har i ungdomsskolen) og de er så fantastiske de slider begrænsningerne op så 2 af dem kan køre 60 forestil jer selv hvem der altid kører forest i feltet og får ballade for at køre fra de andre :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
sluttycorn
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 18:49
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af sluttycorn »

Jeg vil gerne lige understrege igen at de tre vigtigste ting er: pris, at den ikke går i stykker, og at den altså ikke skal tunes. :) Tak for svarene allesammen!!! Forresten så dem der har svaret nej i afstemningen til puch'en, er det så et ja til fz50'eren? :)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af Nikolaj Y »

Jeps, jeg synes fz'eren.. men find en original! Du spare penge i længden... i stedet for at skal til at reparere på den hele tiden. Så fin en original i god stand.. det burde kunne lade sig gøre til en ok pris :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
sluttycorn
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 18:49
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af sluttycorn »

Nu er der stadigvæk omkring en måned til at jeg køber.. Men vil noget lignende de her være okay?

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-95-92-km/id-83084336/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-saelges-85-1/id-83062540/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-suzuki-fz50-01 ... -82943360/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz-50-76-3000-km/id-83033104/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af Nikolaj Y »

sluttycorn skrev:Nu er der stadigvæk omkring en måned til at jeg køber.. Men vil noget lignende de her være okay?

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-95-92-km/id-83084336/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-saelges-85-1/id-83062540/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-suzuki-fz50-01 ... -82943360/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz-50-76-3000-km/id-83033104/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg vil helst klart anbefale den første :D !
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af Kim B S »

Nikolaj Y skrev:
sluttycorn skrev:Nu er der stadigvæk omkring en måned til at jeg køber.. Men vil noget lignende de her være okay?

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-95-92-km/id-83084336/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz50-saelges-85-1/id-83062540/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-suzuki-fz50-01 ... -82943360/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dba.dk/suzuki-fz-50-76-3000-km/id-83033104/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg vil helst klart anbefale den første :D !
Hej sluttycorn.
Som Nikolaj skriver, den første ser rigtig flot og velholdt ud. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af kreidlerhansen »

Den første er også den eneste interessante i mine øjne.

Jeg kan desværre ikke huske, hvornår de skiftede til elektronisk tænding, men originale platiner er ikke så dyre igen. Den har været ganske populær i Storbrittanien, så ebay.co.uk er din ven, skulle den brække sig.

Har den aldrig været tunet, kan jeg trøste dig med, at krumtappen er god for over 40.000km, som min egen har kørt. De sidste 10.000km med en godt trimmet 45-cylinder + stor studs. Den bette motor tager PÆNT mange vindinger ved 65km/t, og plejlstangen er med tiden blevet blå!

Skifter dog motor denne weekend og bygger et lovligt eksemplar. Nåja, næsten... Har en cylinder, der skal bores op til 43mm (42,5mm er max overstørrelse).
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af roemer »

kreidlerhansen: mener at FZ50 altid har kørt med elektronisk tænding :whew
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af kreidlerhansen »

roemer skrev:kreidlerhansen: mener at FZ50 altid har kørt med elektronisk tænding :whew
Nope. De første årgange kører med platiner, men der er ganske få af dem herhjemme. Så vidt jeg kan finde ud af, skiftede man til elektronisk tænding i 1986/1987. Modellen 'FZ50' blev lanceret i 1979, og produktionen ophørte vist i 2000/2001, så det er en gammel dame-knallert! ;)

I Storbrittanien kaldes den selvsagt 'Suzy' som herhjemme, men den er også kendt som 'Rascal', hvilket frit oversat betyder 'bandit'... Det svarer vist til at kalde en Chihuahua for 'Terminator'! :lol:

Dog vil jeg påstå, at sådan som man kan kaste den lille skid rundt, er den dog lidt af en ballademager. Især med Heidenau K38 monteret:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =123&m_s=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Fantastisk greb, selv i tændrørshætte-høj vandstand, mudder, sne og sjap.


Så får emnet da lige dét med!

Den er rock'n'roll :rocks men man skal være meget opmærksom på sin kørestilling ved længere ture + holde alle gummibøsninger vedlige/skifte efter behov. Ellers går ujævnhederne direkte i ryggen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: hvilken knallert???? :O

Indlæg af roemer »

så fik vi det på plads ;)

mener os der er en anden model af fz'eren i USA/England med 2 automat gear kan ikke huske modellen.

før jeg renoverede min daværende fz'er 2 vintrer siden der kunne man med lidt tilløb bruge vindskjoldet for benene som sneplov. den stod os meget bedre fast i 10cm sne end mine venners scootere de skøjtede bare rundt :mrgreen:

jeg kan også godt li' affjedringssystemet i forgaffelen og ens venner kigger noget når man bremser og forgaffelen løfter sig ca. 5cm :lol: :lol:
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"