tankcure

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

tankcure

Indlæg af faerch78 »

Så fik jeg fat i et sæt tankcure. Fik det med posten torsdag, og da jeg læste brugsforvirringen stor der at det skulle hærde i 7 dage. :what2 Og efter som træf på strynø er fredag i denne uge, havde jeg jo lidt travlt. Men det gik nu godt med at få renset og klargjort tanken. Så efter spildtid kunne jeg komme tankcure i, og vende og dreje den i godt 20 minutter. Og nu står den oven på akvariet til tørring. :D
Vedhæftede filer
DSC_0368.JPG
DSC_0368.JPG (63.1 KiB) Vist 10028 gange
Senest rettet af faerch78 man 14. maj 2012 11:45, rettet i alt 1 gang.
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af juhl-drengen »

fedt nok men har undret mig lidt hvor er det at folk køber det her tankcure henne ? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af faerch78 »

Har købt det her. :)
http://www.veteranimporten.dk/da_s/tank ... forsegler/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af Dewil »

Det er da god stil at stille sin Baja Brown, så fiskene også får lidt kultur... :hihi
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af F5B »

ikke for ar være lyseslukker men en tank behandlet med tankcure og lignende produkter, kan ikke tåle at stå med benzin i,
etanolen som er i benzin i dag opløser ligeså stille tankcure, det sætter dig i dyser benzinhane osv.
Ved godt at han (veteranimporten) reklamere med at det kan holde til etanol men DET KAN DET ALTSÅ IKKE.
i bedste fald får man en masse bøvl med tilstopninger i værste fald motorhaveri!
Har flere eksembler på tanke behandlet med netop tankcure hvor man har måttet rense tank igen da det efter nogen tid opløses/bliver blødt og fedtet.
Her er lige en mail fra tidiligere på året hvor netop dette problem er blevet vendt i andet forum.


<har fået et problem som kræver hjælp fra anden side,- måske kan jeg få en
ide eller løsning via dig/jer,- eller en i omgangskredsen.
Problemet er,- at efter tilsætningen af 5% etanol til brændstoffet,- er alle de brændstoftanke der er forsejlet med tidligere tankforsejlingsprodukter,- begyndt at opløse forsejlingen.
Der har været en heftig debat om emnet,- men ingen tilfredsstillende løsning.
Jeg selv har brugt 3M Scott Clad 776 - i mere end 20 år med godt resultat.
En henvendelse til 3M resulterede i en høflig skrivelse,- der sagde at man var opmærksom på problemet,- men at også deres produkt viste tegn på at opløses langsomt,- eller blive blødt.
Etanolen medfører at et fedtet lag af opløst forsejling sætter sig fast i slanger -
svømmerhus og ventiler og dermed hindrer en ordentlig forbrænding i motoren eller total motorstop.
Jeg har fået oplyst at der skulle være kommet et nyt produkt frem som kan klare Etanolen uden at opløses,- men har ikke kunnet finde det nogen steder.
Hjælp udbedes venligst>

når der kommer et produkt der kan skal jeg nok nævne det her
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af FS1originalen »

Håber ikke at overskuddet løbet ned til fiskene :teeth2

Og så lidt seriøst... De fleste vel opdaget at bioethanolen har ændret vores benzin i aggresiv retning og det var da også med en smule skepsis at jeg prøvede TankCure sidste år. Jeg har med vilje ladet den knallert stå med benzin på vinteren over for at "følge udviklingen"...
Her knapt et år efter behandlingen bærer den ikke præg af at gå i opløsning eller blive blød - det er jo ingen garanti for at det holder evigt, men jeg er da rimelig positiv endnu!!!

Det værste er faktisk tanken om "hvordan fjerner man det igen" hvis jeg skulle få lyst til at lodde tanken i stedet :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af F5B »

Så har du været heldig
flere har prøvet at der ligsom ligger "klatter" ligesom halv størknet silikonefugemasse,
i slanger, benzinhane og svømmerhus!
Det er heller ikke fordi jeg vil sige at der ikke findes noget der dur, men mere fordi det er ærgeligt
hvis det ikke gør, det er nemlig ikke specielt nemt at få renset det af igen!
mange af de eksempler jeg har hørt og set, har de skåret tanken op for at kunne sandblæse den helt ren.
Og det er sgu en træls omgang :crying , især hvis det kan undgås, ved at bruge et produkt der garanteret kan holde til det
når jeg lige får navnet på det poster jeg det her
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af strynboen »

man skal i alle tilfælde kun bruge det..hvis tanken er totalt tæret..og sjælden nok..en gang møtrikker i tør tank..og ryste i en dags tid. og blæs ruststøvet ud. jævnligt evt lidt sandblæse sand i skruerne .hvis den holder til den omagng uden at blive utæt...skal man ikke give sin tank noget...nogle små tæringer i hjørnerne hvor sædet røre tanken,,og holder fugt...skal tin loddes....men hvor hele bunden er papirs tynd er forseglingen eneste mulighed...så brug det med varsomhed...hvis man tømmer tanken om vinteren tror jeg det holder..men der kommer nok nye prudukter det næste års tid
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af Michael »

Jeg har brugt tankcure i 6 år. Er aldrig løbet ind i problemer. Min Rex var meget utæt og kører nu på 5 år uden problemer. Min kones ZX 6 kører på andet år. De har alle fået de 10 dage som de skal hærde. Nogle plasttyper kan sagtens holde til bioetanol/træsprit. Mange af de her lappemidler er lavet af polyurthan. Polyurethan består i grove træk af Isosyanat og polyol. Groft oversat en alkohol og en syre. Når disse to blandes dannes en krydsbunden plast forbindelse som er sværtopløseligt. Den kan dog efter en årrække hydrolysere-Optage vand og spaltes til en klistret syreholdig masse og en alkohol som damper af. Sprit forstærker dette fenomen. Tankcure er dog ikke en polyurethan forbindelse, men en epoxy som er mere stabil men samtidig også mere følsom overfor blandingsforhold og korrekt hærdning. Skal ikke kunne sige hvor stabil den er,men har aldrig haft broblemer. Jeg har sågar brugt den til at "lappe" tærede svømmerhuse på mc´s og tratorer. Før i tiden kom man da tit lige en skvat træsprit i benzinen uden problemer. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af faerch78 »

Det var også sidste udvej, da den er blevet svejset 2 gange. Og her sidste gang kunne vi ikke få den tæt.
Den er meget tynd i begge sider og når vi svejser den, bliver den utæt et nyt sted. :crying
Men da dejlig at hører nogle for og imod meninger. Så ved jeg da hvad jeg skal holde øje med. :)
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af Michael »

Lad os håbe det holder. :(y)
Men det er rigtig vigtigt med denne slags diskutioner. Der er så mange (fup) mirakkelmidler på markedet. Men indimellem er der også nogle gode. Det er meget vigtig at dele erfa :(y) :(y)

Her er nogle af datidens mirakkelmidler. :hihi
Hvis din køler bliver utæt så kom et par æg i.
Hvis din gearkasse synger, så kom et par bananer i.
Hvis dit bagtøj larmer så fyld noger havregrød i.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af F5B »

faerch78 skrev:Det var også sidste udvej, da den er blevet svejset 2 gange. Og her sidste gang kunne vi ikke få den tæt.
Den er meget tynd i begge sider og når vi svejser den, bliver den utæt et nyt sted. :crying
Men da dejlig at hører nogle for og imod meninger. Så ved jeg da hvad jeg skal holde øje med. :)
Hvis der bare bliver nye utætheder hvergang i svejser på den har i så ikke overvejet at sølvlodde den?
det er knapt så hård ved matr. som svejsning
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af juhl-drengen »

hehe det bedste er at den der med æggene i køleren rent faktisk virker godt som en nødløsning og endnu et mirakkel middel mangler du kølervæske så tis i køleren :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af faerch78 »

F5B skrev:
faerch78 skrev:Det var også sidste udvej, da den er blevet svejset 2 gange. Og her sidste gang kunne vi ikke få den tæt.
Den er meget tynd i begge sider og når vi svejser den, bliver den utæt et nyt sted. :crying
Men da dejlig at hører nogle for og imod meninger. Så ved jeg da hvad jeg skal holde øje med. :)
Hvis der bare bliver nye utætheder hvergang i svejser på den har i så ikke overvejet at sølvlodde den?
det er knapt så hård ved matr. som svejsning
Nej det havde jeg ikke lige tænkt på, og kender heller ikke lige en der kunne ha gjort det.
Hvad er der forskel på alm lodning og sølvlodning?

He he den med at tisse i køleren havde jeg ikke hørt før. juhl-drengen. :lol:
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af F5B »

faerch78 skrev:
F5B skrev:
faerch78 skrev:Det var også sidste udvej, da den er blevet svejset 2 gange. Og her sidste gang kunne vi ikke få den tæt.
Den er meget tynd i begge sider og når vi svejser den, bliver den utæt et nyt sted. :crying
Men da dejlig at hører nogle for og imod meninger. Så ved jeg da hvad jeg skal holde øje med. :)
Hvis der bare bliver nye utætheder hvergang i svejser på den har i så ikke overvejet at sølvlodde den?
det er knapt så hård ved matr. som svejsning
Nej det havde jeg ikke lige tænkt på, og kender heller ikke lige en der kunne ha gjort det.
Hvad er der forskel på alm lodning og sølvlodning?

He he den med at tisse i køleren havde jeg ikke hørt før. juhl-drengen. :lol:

Ja så er det lige hvad du mener med alm. ?
tin loddning er for blødt og binder ikke alt for godt på stål i forhold til messing slaglod og sølvlod,
messing slaglod kræver betydeligt højre varme end sølvlod og er derfor hårde ved din tank
sølvlod er også blødere(mere fleksibel) i kold tilstand
håber det besvare det
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af F5B »

som lovet
det hedder Tapox det forhandles her:

http://classicare.dk/html/tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedhæftede filer
TAPOX description 4 2011.pdf
(253.16 KiB) Downloadet 155 gange
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: tankcure

Indlæg af faerch78 »

F5B skrev:som lovet
det hedder Tapox det forhandles her:

http://classicare.dk/html/tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Okay håber bare det jeg har brugt virker alligevel. 0:)Ellers ved jeg jo hvad jeg skal bruge næste gang, hvis det bliver aktuelt. :-)
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"