cylder med længere slaglængde til knallert med kortere slag.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:det værste med det ville jo så være at såå ville det blive til en motorcykel fordi jeg skifter motoren ud og foretager ændringer i stellet så ville det jo egentlig være ligeså billigt bare at skaffe en hel allerede tunet rmx/smx :what2
Det er altid billigere og bedre at købe en maskine, der som udgangspunk er stærkere fra fabrikken!

Og nej! Uanset hvilken motor, du hænger på stellet, ændrer maskinen ikke identitet!
Forsikringen dækker muligvis ikke, og ændringer i stellet er lige så ulovligt som alle andre konstruktive ændringer, og det er nok til, at hele maskinen skal destrueres.

Den bedste, rigtigste og mest fornuftige fremgangsmåde er:

Tag MC-kort som 18-årig og spring på en motorcykel!!! Enhver ombygning for at køre ret meget stærkere kan meget sjældent betale sig ift. at købe en større maskine!
Og med det senest fremsatte lovforslag om at forbyde AL tuning af motorkøretøjer + straffe de, som lever af at tune disse køretøjer inkl. salg af hedtige stumper, kan det blive en endnu dårligere forretning!

Jeg har droppet jagten på at fordoble Kreidlerens ydelse. Nu går jeg efter de sidste 10-15%, som en generel modernisering af den eksisterende konstruktion teoretisk bør medføre! I første omgang uden at ændre motorens volumen! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

Indlæg af strynboen »

en yamaha dt 175 koster måske 5000..så vent..og husk at tage mc kort ,,når du aligevel tager til bil...så er der mulighed for stor rabat..teorien er faktisk den samme..vi havde bare en halv time ekstra hvergang kun om mc...og self en masse køretimer...
mc er billigere end knallerter..en gammel suzuki gn 250 koster ca 5000/ 8000..for en meget pæn maskine...det får man ingen knallert for..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

Indlæg af juhl-drengen »

havde faktisk nogle planer om at jeg ville tage mc og bil som ekstra da jeg ønsker at blive motorcyklist men stadig have muligheden for at køre bil ;) og havde tænkt på at skaffe mig en ældre firtakter eller en spritny kineser til den tid :whew men tror egentlig bare jeg beholder dm'eren 100% lovlig og så får jeg mig en yamasaki gys senere på året hvor det koster 100 kr at få den til at køre 80 km/t :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

Indlæg af strynboen »

ja det er bare en anden cdi box...tror de er et ret godt køb...de kan også fås som mc..mennn hvem gider kina mc..de er bare for kedelige..gamle japanere,,,alså mc"er er :what2 bare de fedeste
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

Indlæg af juhl-drengen »

hehe som jeg altid siger til de andre er det en jap kan fås der masser af fjab ;) japan mc og knallert er rigtigt gode :hihi men ja har hørt de skulle være rigtigt gode til prisen og oveni går noget i stykker pga for lav kvali i motóren kan man jo bare lovligt "opgradere" motoren med de "uoriginale" honda dele :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"