Hvilken maling bruger i??

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Jonas
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 24. maj 2010 19:02
Kontakt:

Hvilken maling bruger i??

Indlæg af Jonas »

Hej Forum :D

Da jeg skal til at renovere min Yamaha, vil jeg gerne vide hvilken maling i bruger til stel, bagsvinger osv. Jeg har set mange bileder efterhånden og det sorte blanke finish gør lige det sidste ;) Så derfor spørger jeg jer nu hvilken maling der er jeres favorit :D Både grundmaling og det sorte.

Få forhånd, tak for hjælp :D

Mvh Jonas Vium
Yamaha fs1 4 gear dx 1977
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

altså mht til farvemuligheder er autolak det bedste hvilke mærker folk bruger ved jeg ikke MEN jeg bruger maskin emalje fra esbjerg maskin fabrik det er virkelig noget der HOLDER jeg bruger claas grøn til til tank sideskjold osv. og det samme mærke men bare sort til stel og bagsvinger det grunder jeg bruger er også af samme mærke tilgengæld bliver maskin emalje ikke ligeså køn i farven som autolak :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af FS1originalen »

Skal du spraymale, eller har du mulighed for "rigtig sprøjtelakering"???

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

apropos spray maskin emalje fås også på spray :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Jonas
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 24. maj 2010 19:02
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af Jonas »

Jeg har desværre kun mulighed for at spraymale :whew
Yamaha fs1 4 gear dx 1977
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

ok hvilken farve kunne du tænke dig den i ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Jonas
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 24. maj 2010 19:02
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af Jonas »

Det er egentlig bare til stel, osv. jeg skulle bruge :D Tank osv. vil jeg nok have malet ved automaler som jeg regner med at blive den lyseblå farve fra 1977 :D
Yamaha fs1 4 gear dx 1977
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har brugt Flüggers spraylak med rigtigt gode resultater til netop større, sorte flade.

Det vigtigste er, at du benytter et anerkendt mærke, og at du ikke blander forskellige leverandører. F.eks. kan grunder fra BilTema med farve fra Motip og klarlak fra Aldi's tilbudshylde virkelig skabe ballade og opkogning, fordi kemikalierne reagerer forkert.

Ydermere bør temperaturen være omkring de 20 grader og luftfugtigheden lav samt et minimum af vind. Læs instruktionerne på bøtten, og så skal det nok gå godt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af FS1originalen »

Hvis jeg skulle spraymale mit stel så ville udgangspunktet være disse 2 produkter, lidt finspartelmasse (feks. Plastic padding PP100) og så nogle slibe ark feks. korn 240 og 600.

http://www.efarvehandel.dk/produkter/62 ... ler-400ml/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.efarvehandel.dk/produkter/86 ... ray-500ml/" onclick="window.open(this.href);return false;

Udover dette er STORE mængder af tålmodighed påkrævet!!! Dit resultat bliver nemlig ikke bedre end forarbejdet :oops:

Begge produkter er acrylbaserede og giver en meget bedre finish og holdbarhed end "byggemarkeds spraydåser".
Spray Puttyen må ikke forveksles med med den der hedder filler!!! Spray puttyen har rusthæmmende effekt, fylder godt i småridser og er glimrende at slibe - jeg har ikke fundet nogen af de egenskaber i filleren :oops:
Nå, men den sprøjter du på og når den er tør sliber du med 240 til malingen stort set kun er tilbage i ujævnhederne. Grovere ujævnheder spartles og slibes glatte og det hele grundes en gang til.
Hvis resultatet virker jævnt så finsliber du overfladen UDEN at slibe igennem med korn 600. Gentag evt. flere gange...

Når grunderen er lige så glat som du vil have slutresultatet så er de tid til den sorte. (Bemærk at det selvfølgelig er den blanke variant der skal vælges). Forsøg ikke at "fulddække" i første lag så får du bare løbere. Vent 15 min. og spray så igen - denne gang indtil overfladen står jævnt blank...

Jeg gætter på at der skal 2 dåser af hver slags til.

Go fornøjelse :P

Erik

Ps. Kan lige se at Hansen kom mig i forkøbet og anbefaler Fluggers spray... Mig bekendt er det Multona de forhandler - det er produkter af samme type som Motips og dem kan jeg selvfølgelig også sige god for...
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af kreidlerhansen »

Og som sagt: HUSK at fjerne slibestøv! Det kan også skabe al mulig ballade!

Derfor venter jeg gerne lidt ekstra og vådsliber, skyller og tørrer efter med sprit. Ikke alverden, men en sjat og uden at gnubbe.

Efter nogle uger kan en god lakering poleres med voks og andet godt, selv om det er på hobby-basis uden tørrekabine. Slutresultatet ligger i forbehandlingen.

Autolakereren tager sig godt betalt for forarbejdet, som tillader ham at bruge et tyndere lag lak, der alligevel holder bedre. Og den slags kræver noget ret heftigt udstyr plus hvad lovgivningen nu prakker det arbejdende folk på af masker, udsugning og den slags...
:thunge
Lad det være et hint til at bære maske, så du ikke bliver denil-sement i en tidlig alder! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af Chris a »

Kan trygt anbefale Hammel autolak, de sætter sig rigtig godt ind i tingene men er er også MEGET dyre, gav 5.500kr for at få min malet der......
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af strynboen »

du skal ikke købe plastickote..eller hvad den nu heder i jem og fix..den er helt vild med at give silikone prikker....de har skiftet leverandør...desvære..(.den gamle de havde var rigtig god..).dysen er også dårlig..så forstøvningen er rigtig dårlig
mener at motip forhandles af t hansen..det er ret godt.(.som erik også skriver)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

altså hvis det er til stel vil jeg nok 112% anbefale maskin emalje på spray det koster ca. det samme som spraymaling men holder meget bedre rust og slag og fugt og ja osv. af ting der kan skade det ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af strynboen »

grene er begyndt at sælge" esbjerg" på spray dåse..det er en god ide at give klarlak..ellers visner farven efter et halvt år..har malet alle mine traktore med det...det sol blegner uden klarlak...men er super maling
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

her er nogle links http://p-lindberg.dk/Katalog/Hjem_og_fr ... leID=64455" onclick="window.open(this.href);return false; << spray
http://p-lindberg.dk/Katalog/Hjem_og_fr ... leID=64468" onclick="window.open(this.href);return false; << primer dåse/spray
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

ja det er netop det ;) det holder meget godt farven bliver bare nemt død :whew men ellers bare google det der er en del der er begyndt at forhandle det også selvom det er billigt som registreret kunde hos grene :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af strynboen »

hvis det får klar lak..holder pigmenterne..det er jeg sikker på..mon ikke alt maling blegner ude i solen hele året..som landbrugs maskiner tit står
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af juhl-drengen »

altså ved at det også blegner ved scootere da jeg hjalp en ven med at male hans scooter case ih rød men ja giv det klarlak så skal farven nok holde sig nogenlunde også selvom det ikke bliver ved med at være ligeså flot som da da blev malet det kan min kami's scooter vidne på ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af trs »

Hej.

Jeg har lige malet en bagsvinker med produkter fra Biltema.

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Malin ... tel-36689/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Malin ... ak-367301/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Malin ... ak-367415/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg glas blæste bagsvingeren først, og blæste den ren for glas med olie/vand fri trykluft.

Syntes selv resultatat er fint.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hvilken maling bruger i??

Indlæg af Lars J »

Hvis du har farvekoden på din knallert, kan du få den blandet og fyldt på spray her http://www.lackshop24.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Har brugt dem flere gange og farven er som den originale.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"