Det gode ved knallerter

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af kreidlerhansen »

OK, så mit første indlæg var fesent, men det passede ad pommern til at være på arbejde + skrive via telefonen...

Det er SKØNT at opleve sådan en værdsættelse fra initiativtageren til så velkørende et forum som dette. Om det er min indre pessimist eller realist, der har fat, har jeg svært ved at vurdere, men præcis det at sætte pris på hinanden, er noget, man for sjældent oplever nutildags. Jeg kan selvfølgelig også have været uheldig, men altså... Tak for takken!

Og lige så mange tak for forummet, inkl. brugere og de meningsudvekslinger, som overordnet set kan få frit spil uden de store klammerier. Jeg ser rigtig meget frem til Strynø-træffet på baggrund af stemningen herinde.

Nej, jeg kører ikke Yamaha - min første knallert var en Kreidler, og nr. to blev en Kreidler med nummerplade. Dertil kom en Suzuki FZ50 (arvestykke) og jeg er begyndt at grave efter lidt andet sjovt til et fremtidigt projekt.
Mit incitament for at være herinde er min fascination af små totaktere og især knallerter fra før 1980; De har personlighed og charme, og er generelt set hver deres lille teknologiske mesterstykke i al deres komplicerede simplicitet.

Jeg er ikke 'mærke-rytter' og betragter derfor ingen af maskinerne som over-/underlegne - jeg sætter pris på deres forskelle, styrker og svagheder. Yamahaens super-kultiverede motorgang, dybe brummen fra indsugningen og sagte note fra udstødningssystemet står i skarp kontrast til Kreidlerens skramlen fra den overdimensionerede kobling og hylende gearkasse (ikke sandt, Jan? ;)).

Efter skiftet til 'knallertforum' har signalværdien ændret sig. Det medfører øget eksponering og interesse, hvilket betyder vi har brug for et endnu stærkere sammenhold. Her er måske knap så trygt som før, men det overkommer vi nu nok.


Jeg ser frem til fortsat at bruge forummet og blive udfordret på mine til tider omfattende udmeldinger. :bravo

Keep up the good work!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
keldjensen
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 6. okt 2011 15:24
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af keldjensen »

Hej Morten også en stor tak fra mig, det var godt skrevet. Ikraft af min alder og alt det jeg har været med I så giver man sig helt og går ind for sagen ligesom du gør, har ikke kendt dig så længe, men ud fra det jeg hører og læser her inde på forum. Det er nok for mig til at se du brænder for sagen og derfor er det også en skam at du skal udsættes for alt det døje, men rigtigt som Erik skriver så lad dig ikke gå på af enkelte elementer. Som jeg kan læse så har du størst opbakning fra rigtige knallertfolk ( eller det de nu kalder os for vi er da egentlig nogle spøjse og flinke fyre trods alt)
Nordjylland.

Kørende knallerter

Yamaha 1978 DX nummer match
Kreidler 1977 RMC Elektronik
Honda CD 50 1974
Ferrari 1963
Derby Ferrari 1962
Derby Ferrari 1960
Derby Ferrari 1957
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af trs »

Morten - Webmaster skrev:
trs skrev:Jeg har ind imellem lidt digitale holdninger... :roll:

Tak til alle!

TRS
LOL :hihi den var ret god... må jeg låne den til brug i vores IT afdeling ???? :(y)
Ja det må du.

Har selv engang været indsat i en sådan afdeling.

Det er i øvrigt en god ide med lokum lige ved serverrum.

Det giver en helt fantastisk tyndskid, når man lige skal installere en lille opdatering fra Microsoft, og serveren ikke kan boote. -Mens man ved en restore fra båndbackup vil tage mindst 2 timer og ingen kan lave noget.

Bare du husker at det ikke er de normale IT høns der får lov til at bestemme hvordan tingene skal gøres. Det gør dem der har pengene.

Mvh

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af T.B. »

Frandsen skrev:jeg kan kun tilslutte mig hvad der er blevet sagt, har det på nøjagtig samme måde som jer
og er også dybt taknemlig for at der er nogle og i særdeleshed Morten, gør så stort et
arbejde, ikke kun for deres egen skyld, men for os alle, for at dette kan eksistere...............
Lige mine ord :(y) :D
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Thorsen »

Jeg kan kun sige selv tak herfra, der er en utrolig hyggelig stemning herinde! Og ikke mindst dig Morten, der gør alt for at holde forum kørende og holde ''de slemme drenge'' udenfor. Så kun thumbs up herfra! :bravo
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Michael »

Nej nu må I altså holde op med at skrive alt det pis :what2
Jeg kan jo ikke nyde min kaffe med den klump i halsen jeg har fået. :hihi
Nej spøg til side. Fedt indlæg Morten. Og fed kommentar Kridlerhansen. det gælder jo også alle jer andre. I rammer jo lige det det drejer sig om. Glæden ved at have en fælles hobby.
Det er godt at blive mindet om indimellem. :bravo
PS. Vi kører jo hver onsdag klokken 18.30 fra Lemming skole. I onsdag´s var vi: To Yamahaer (78DX og 77 dx) en Puch Monza. Tre Kreidler (2x RS, 1x RMC). Tre stk SCO 3 gear ( Racer,Brennabor, Standard).
Vi havde en kanon tur.
I skal være velkomne.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg kørte lige en lille tur efter aftensmaden, i det gode vejr. :D Her er lidt billeder, som viser en del af, hvad det gode er ved knallerter. :(y) :hihi
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
2012-07-25 08.26.14.jpg
2012-07-25 08.26.52.jpg
2012-07-25 08.27.53.jpg
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af strynboen »

ja kim...en sommeraften på knallert..efter en gloende hed dag...det er bare lækkert...jeg kommer direkte fra stranden..hvor jeg har roet en tur...for første gang i årevis..og så en tur på hondaen...når månen er stået op...det er som at være 15 igen...og myggene er heldigvis stegt væk i sommer varmen...kun langelands festivallen buldre i aftenen...de må være i godt festival humør..i det vejr
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af kreidlerhansen »

Efter en 11 timer lang arbejdsdag er det nu også en fornøjelse at springe op på Kreidleren og blæse den ud i gearene på en sommeraften/-nat som denne!
Det blev lige til 45km i mørket efter jeg rendte på en tidligere taxi-kollega, og jeg fortryder at have forsømt at køre ret meget de sidste par uger! For døwlen da, hvor 50cc fungerer fint!

10.000rpm i 5. gear siddende oprejst og uden skyggen af et vindpust i nogen retning. Under ideelle omstændigheder som disse fristes man jo til at køre med en tungere gearing...
:hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af strynboen »

heidis søster er i danmark...så hendes knallert kom ned fra loftet..og luftet...det er det gode ved danske knallerter ...de virker bare..selv en 1957 årgang
" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af FS1originalen »

Herligt med lidt Strynøaction Lars!!!

Så må den her være til Heidis søster: " onclick="window.open(this.href);return false; :hihi

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af strynboen »

ha ...den er go..2 gears diesella... :hihi

det er sjovt at det er næste generation..som har sjov med den..det er dorrit"s (heidi søster)..dreng som køre...dorrit fik den engang i 80"eller der omkring. af hendes farfar.og jeg løsnede det rustne stempel..og vi havde en masse sjov....med den gamle maskine...så blev den sat væk...og nu 30 år senere køre den igen..
jeg har dog jævnligt startet den ca en gang om året...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"