tænding på en maxi

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
pierrelarsen

tænding på en maxi

Indlæg af pierrelarsen »

er der en som bor i nærheden af viborg der kan hjælpe med og lave en maxi puch tænding og indstille den ordenligt :whew
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: tænding på en maxi

Indlæg af Chris a »

Hej.

Ankerpladen skal bare drejes så meget som muligt mod venstre, så den står 1,8mm før top. Mvh..
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: tænding på en maxi

Indlæg af 12V »

Chris a skrev:Hej.

Ankerpladen skal bare drejes så meget som muligt mod venstre, så den står 1,8mm før top. Mvh..
Kan ikke tilslutte mig til dette, har tre stk. stående i garagen og ingen af dem er drejet helt til venstre for at stå rigtig efter bogen.
pierrelarsen

Re: tænding på en maxi

Indlæg af pierrelarsen »

vil jeg starte med og prøve takker :)
hvordan står dine 12v
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: tænding på en maxi

Indlæg af 12V »

http://www.puchvenner.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=292" onclick="window.open(this.href);return false;

Tænding 1 mm før top, Platinafstand 0,35 - 0,45.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: tænding på en maxi

Indlæg af Kai »

12V skrev:http://www.puchvenner.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=292

Tænding 1 mm før top, Platinafstand 0,35 - 0,45.
Man kan kun se tråden hvis man er oprettet på siden :)

Men der er lidt om snakken, HVIS vi blander maxier godt sammen.

Det er udbredt viden og erfaring at de første Puch Maxier, pedal modellen, og K1 med den runde Bing karburator kunne rende en del mere end de 30 km/t lovlig. Det ændrede sig kraftigt da den blev opdateret med bl.a en 4kantet Bing karb.
Bytten rundt på Cylindre og svanehalse og karbs giver ikke den formåen som de gamle havde.
Og det er der en grund til, på de "nye" motorer er befæstningen til ankerpladen flyttet en lille smule, så uanset om man drejer ankerpladen helt mod venstre, så den ikke nå over på 1.4-1.6 mm før top som de gamle kunne og hvor de kørte allerbedst.
De "nye" er specificeret til 1mm før top.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
pierrelarsen

Re: tænding på en maxi

Indlæg af pierrelarsen »

den jeg har er en pedal :) med rund kaburator jamen jeg vil prøve dit råd når jeg lige får en anker plade hjem min bror ville banke en kodensator i hvilket knækkede pladen på midten :crying
han er en skovl har du et godt råd til hvordan jeg får den i uden og skulle banke osv
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: tænding på en maxi

Indlæg af Chris a »

kan kun sige hvor min står, den står ca 1.8mm før top, helt til den ene side, og den har kun fået skiftede lysspolen, og ikke pillet ved tændningen, den har et super optræk af en std af være. og køre kanon! ca 50km med lidt rygvind og ned af bakke. det er en 76er med pedaler og rund karburator, anden ejers. har været eje af en mure som kun har brugt den i sommerperioden, så den har dog 5500km på sig.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"