Det gode ved knallerter

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Det gode ved knallerter

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej forum,

Sådan oven på det hele og efter mange tanker om forum gennem de sidste uger syntes jeg lige jeg trængte til at komme af med lidt..

Jeg vil godt sige 1000 gange mange forskellige slags tak til alle de dejlige mennesker man har lært og kende gennem knallert interessen.

Da jeg købte mit 76'er projekt i 2006 kendte jeg ingen andre som havde interesse for gamle knallerter.. DET har ændret sig må man sige.

Jeg har gennem de sidste 6 år mødt en masse dejlige mennesker og det har udviklet sig til både bekendtskaber, kammeratskaber og endda venskaber, endog indtil mange rigtig gode venskaber.

Det er sjovt at tænke over hvordan det kan udvikle sig fra at man møder en person med samme interesser mere eller mindre tilfældigt og så kan det over tid og møder udvikle sig helt fra at man er fremmede for hinanden og så til at blive et venskab som er uvurdérlig meget værd for en.

Jeg har ofte lange og gode samtaler med mange af jer og det er meget ofte alle mulige andre ting end knallerter der snakkes om, både det sjove og rare i livet men også de mere alvorlige ting som vi indimellem har brug for at snakke med andre om. I ved jo selv hvem i er og jeg håber at i får det samme ud af at snakke med mig som jeg får ud af at snakke med jer :dust

Jeg ved at mange andre end mig oplever det samme og det er virkelig dejligt at tænke på. Jeg tror det er svært for folk udefra at se hvor værdifuld vores fælles interesse er, ihvertfald gik der lang tid før min familie forstod hvad det med gamle knallerter handlede om og før de ligesom "accepterede" min interesse som værende "sund" :lol:

Jeg skriver denne tråd fordi jeg godt vil have at alle kan læse hvor meget det gode fylder i forhold til de sjældne ærgerlige sager med folk som slet ikke har forstået en brik af hvad fællesskab er !

Derfor tusind tak til alle jer som gør en forskel og er gode bekendtskaber, kammerater og venner, i er guld værd for mig !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af strynboen »

vi var mange som trods koner og kærster..familiens mistro..og angst for at blive stemplet som"knallert tosser"...trodsede modstanden og begyndet at springe ud af "skabet" og springe ud som knallert etuiaster..staves???...nå men det var netop morten og denne side som gav os troen på at dette kunne dyrkes mere prof..uden at blive til grin...for 4-5 år siden var det kun veteran biler og mc..der var annerkendt...nu er traktore og knallerter fuld accepteret...men uden internet og forum til at støtte de "nye"..er der nok ikke mange som har turdet tage skridtet fuld ud...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Kai »

Det er flot skrevet og fuldstændig rigtigt :(y)

Og imponerende hvad Forum er blevet til, på så relativ kort tid !
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Tottenham »

Et liv uden Yamaha ???? :what2 Nej Vel
I øvrigt superflot indlæg. Tror vi er mange med den overbevisning
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af hybber »

:(y)

"Synes godt om"

Kan ikke være mere enig, og folk kan da bare stemple løs, knallerttosse eller ej! De har jo alle en eller anden form for minder om knallerter fra deres ungdom, om de så selv har haft en, eller blot husker "de seje" nede ved ungdomsklubben der havde en knallert!

Så Morten, keeep it up, dette forum er SÅ stærkt!

Hilsen Jesper

PS: Se lige at få fundet en plads til mig og mopeden på vej til Strynø!!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tak, jeg er glad for i er enige.

Hej Jesper, vi må have fundet en løsning, måske skal vi prøve og arrangere noget mere fælleskørsel på en eller anden måde. Problemet er bare at vi hurtigt har fyldt op med knallerter i køretøjerne.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af kreidlerhansen »

Godkendt, tak og selv tak!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af FS1originalen »

Enig... Det er flot skrevet og helt rigtigt :bravo

Nu skal vi så bare have "kickstartet" forum og have både nye og gamle brugere på banen igen i en god kammeratlig og positiv ånd... Nå ja, det er altså bare min mavefornemmelse at aktivitetsniveauet er lidt lavt for tiden - især set ud fra hvor mange brugere der altid er logget på!

Jeg læser Mortens indlæg som en god lejlighed til "at pisse en streg" og sige at nogle få fjolser ikke skal ødelægge noget godt for RIGTIG mange der efterhånden kender hinanden enten personligt eller som brugere her på forum :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Nabo Jan »

Morten vi er rigtig mange som har det ligesom dig og vi nyder det også i fulde drag :(y) Tak for det store arbejde som du ligger i det, håber at DU får ligeså meget igen som det betyder for os :dust

Uden noget pi** så er knallertforum.dk min mest besøgte side ever også selvom jeg ikke deltager så meget i debatterne som rigtig mange andre gode mennesker herinde gør, men vi får allesammen mega meget ud af det på hver sin måde og jeg håber at DU ikke mister modet selvom der er lidt knas engang imellem :tuba
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Henrik N »

jeg kan kun slutte mig til det du skriver morten, jeg har det på nøjagtig samme måde, det har ført til mange gode venskaber hele landet over.
og jeg har ikke noget imod at være stemplet knallert tosset, fed titel :teeth2

du skriver det sku så man får helt tåre i øjnene :crying
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Reedvalve »

Rigtig fint med en "reminder", hvad det hele drejer sig om. Kammeratskab :(y) Og vores fælles lidenskab for gammelt metal på to hjul :lol:
Flot skrevet Morten! :(y)

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
otto
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: tirs 28. okt 2008 21:28
Kontakt:

Det gode ved knallerter

Indlæg af otto »

Super flot skrevet Morten rigtigt det Henrik skriver lige før man får tåre i øjene. Godt gået min ven.
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af olebole »

Hej Morten ! Hvor er det dog godt at høre/læse :D 1000 gange selv tak ! for dette dejlige Forum :D Tak for alle de behaglige timer vi har haft sammen og for alle de timer som kommer :(y) Der er bare ikke noget bedere end at tænde for Forum efter en lang arb.dag eller når det bare står ned i stænger :lol: Hils Moster !! Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Det gode ved knallerter

Indlæg af Dewil »

Jeg er helt enig i dine betragtninger Morten. Jeg har selv lært rigtig mange detaljer om FS1 som jeg aldrig selv havde bemærket. Jeg har fået nogle super venskaber ud af det også. Jeg har selv bidraget med lidt der forhåbentlig har været brugbart. Og endelig har jeg fuld tillid til at forum vil blive afluset for brugere der aldrig har været aktive, ikke påfører helt simple oplysninger og i den stil. Vi skal nok komme op på cyklen igen.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Kim B S »

Hej Morten og alle øvrige.
Jeg kan kun tilslutte mig alt hvad der er skrevet i denne tråd. :bravo Personlig er jeg meget glad for at være med på dette forum, som jeg har fået voldsom meget ud af på flere måder. :bravo
En stor TAK skal lyde til vores kære Morten Webmaster, for det store arbejde der bliver lagt i dette dejlige forum. :BALLOONS
Der ud over vil jeg gerne takke alle jer, som jeg har mødt og kender mere eller mindre, fra træf, køreture, stumpemarkeder og lignende, ja såmænd også privat besøg. :D Det er en sand fornøjelse og samtidig er det blevet en stor del af mit liv. :D Jeg vil også takke for alt den store hjælp jeg har fået med det ren tekniske, som jeg ikke helt har haft tjek på. :D :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Tottenham »

Helt enig Kim
Vi kender vist alle, det der med, lige gang i kaffemask. og tænde pcen, for at gøre sig klar til dagens/nattens nyheder herinde :dust
Kaffe og en smøg, så hygger fatter sig
Det er værre en al narko og noget man snuser op i næsen :what2
Man bliver sgu afhængig :crying
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Frandsen »

jeg kan kun tilslutte mig hvad der er blevet sagt, har det på nøjagtig samme måde som jer
og er også dybt taknemlig for at der er nogle og i særdeleshed Morten, gør så stort et
arbejde, ikke kun for deres egen skyld, men for os alle, for at dette kan eksistere...............
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af trs »

Det du skriver Morten minder godt om det der er blet talt om på div. møder ved bla. Totte.

Jeg har allerede lært flere herinde at kende. -Om de så mener jeg er en idiot ved jeg ikke. Jeg har ind imellem lidt digitale holdninger... :roll:

Det er et super godt forum. med meget info -hvis ikke alt.

Tak til alle!

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af 12V »

Kan ikke andet end at tilslutte mig, tak for alt! :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Det gode ved knallerter

Indlæg af Morten - Webmaster »

trs skrev:Jeg har ind imellem lidt digitale holdninger... :roll:

Tak til alle!

TRS
LOL :hihi den var ret god... må jeg låne den til brug i vores IT afdeling ???? :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"