Bremse lys kontakt

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Bremse lys kontakt

Indlæg af nielsfup »

Hej
Er der nogen der har erfaring med justering af denne kontakt.
skal den justeres eller
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Jensmc »

Almindelig vis skal skruen bare løsnes og den lille arm helt tilbage. Derefter spændes skruen igen og det virker.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af nielsfup »

Øv jeg glemte lige disse
Vedhæftede filer
DSC02381.JPG
DSC02381.JPG (153.42 KiB) Vist 9617 gange
DSC02382.JPG
DSC02382.JPG (144.13 KiB) Vist 9615 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Allan M »

Ved montering af THansen bremsepedal oplevede jeg, at det var nødvendigt at justere på længden af "ståltrådsforbindelsen" mellem pedal og kontakt for at bremselyset tænder uden af pedalen skal jokkes helt i bund.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Allan M skrev:Ved montering af THansen bremsepedal oplevede jeg, at det var nødvendigt at justere på længden af "ståltrådsforbindelsen" mellem pedal og kontakt for at bremselyset tænder uden af pedalen skal jokkes helt i bund.
Hej Allan, jeg har for nyligt læst flere på scootergalleri der klager over at thansen bremsepedaler er knækket for dem. Da du jo skal indregistrere som motorcykel vil jeg ikke undlade at advare dig om dette så du holder den under observation.

Jeg kan jo ikke med sikkerhed sige om du vil opleve problemet, men nu er du advaret så du har en reel chance for at undgå en farlig situation.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af nielsfup »

Uha
Fy for pokker. Det var da lige hvad der manglede.
Jeg kikker lige en ekstra gang på min pedal den gar kørt 1800Km.
Har vi et gæt på hvor de kan knække mon.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af nielsfup »

Hov
Jeg glemte lige at skrive hvordan det er gået med bremse kontakten.
Den virkede overhovdet ikke ( Tak Hansen :wink: ). Skildte den ad og, der er en lille medbringer der skal dreje kontakt stykket hen mod de to kontakt punkter der bliver forbundet til ledningerne. Denne greb ikke ind i kontakt stykker. så den blev bukket med en tang og så var der hul igennem.
Men man kan dreje bundstykket med terminalerne i forhold til huset så den lukker før hvis det er nødvendigt det vil jeg lige se når jeg får monteret bagsvingeren. Jeg tog ikke billeder æv :oops: .
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hurra for t hansen !

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Allan M »

Det med at den knækker, det er det klassiske rust-problem kombineret med en særpræget måde at svejse armen på bøsningen. Jeg TROR grundmaling + rustbeskyttelse får den til at holde. Tiden vil vise.

Jeg er opmærksom, og ønsker mig da også en original - men det er mange nemme penge at spare i første omgang :)
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Frandsen »

Jeg var meget tæt på at køre ind i siden på en bil der ikke overholdt sin vigepligt fordi bremsearmen dreje rundt på bremsenøglen T HANSEN
har også svejset forstærkninger på pedalen på den anden jams men nu bøjer den bare længer oppe
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Alex »

hehe jeg har købt den 3 bremse pedal i år, det er en bøf svejsning de har.

Den første der røg, var nok min egen skyld. jeg har det med at glemme at spænde møtriken til stangen der holder bremsepladen. :) så da jeg bremsede blev bremsestangen bøjet et par gange om afstandsstykket ved bremsepladen.
Hvor man dog kan være træt af sig selv nogle gange :)
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Her er et eksempel på en defekt, fra før T Hansen butikkerne eksisterede.
Jeg tror at det er vigtigt at holde et vågent øje, med alt hvad der har med sikkerhed at gøre på sin Yamaha, også selv om den er lavet udelukkende med originale dele. :lol: Omkring 1980 var jeg udsat for at min bremsestang knækkede, da jeg skulle bremse ved et T`kryds hvor jeg havde vigepligt. Da forbremsen på min daværende DXer ikke virkede, resulterede det i at jeg susede tværs over den tværgående vej, mellem to skilte, fløj over gryft, og landede på en pløjemark med tværgående plovfuger. Det lykkedes med nød og næppe at holde Yamahaen oprejst, på den noget rystene tur på marken. Jeg havde også haft et alvorligt problem, hvis der havde været tværgående trafik, men heldigvis kom der ingen biler på det tidspungt. Min daværende Yamaha kunne køre mellem 60 og 70 km/t, ud af lige vej på det tidspungt, så det kunne godt have gået helt galt. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Gudskelov at der ikke skete noget med dig Kim, men lad denne sandfærdige historie stå til skræk & advarsel for dem som kører på knallerter med defekte bremser, lys og øvrige styre/køre komponenter.

Man hører tit om knægte der har mest travlt med at skidtet er så tunet og hurtigt som muligt, men det allervigtigste er jo trods alt at resten af knallerten først og fremmest er i orden, på den måde mener jeg nu også at man har mest køreglæde.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"