Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af Kai »

Den kan køre helt uden filter, plastikrør og begrænser propper og stel hvis dysen ellers er den rigtige. Dog ikke særlig smart at gøre, men den kan :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af Nikolaj Y »

Kai skrev:Den kan køre helt uden filter, plastikrør og begrænser propper og stel hvis dysen ellers er den rigtige. Dog ikke særlig smart at gøre, men den kan :)
Ok, tak for svaret :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af claus olieklud »

hej... hvis ikke du har de 2 ovale propper i snorklen får du den ikke til at køre med standart dyse... luftskruen virker nøjagtig som på en yamaha dvs den justere blandingsforhold, men kun med lukket gasspjæld eller ganske lidt gas... hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af strynboen »

ja den blande skrue..har ikke meget effekt..jeg har altid sat den 1 - 1-1/2 omgang ud fra bund..men ikke kunne mærke nogen forskel hvor den stod
jeg monterede en standart ms 50 kaburator i stedet..det er den som maxi 2 gear bruger..der skal købes en overgangs studs..fra maxi 2 gear...
men den skal kunne køre den du har...men er ikke helt enig med kai..disse 4 kantede bing..kan ikke køre uden en vis modstand..de kan ikke dysses,,for kompension for manglende modstand.dvs jeg har ikke kunne..måske andre kan
.men det behøver jo ikke at være et orginalt luft filter et pot filter af den meget lukkede type kan nok bruges
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af Krelleh »

claus olieklud skrev:hej... hvis ikke du har de 2 ovale propper i snorklen får du den ikke til at køre med standart dyse... luftskruen virker nøjagtig som på en yamaha dvs den justere blandingsforhold, men kun med lukket gasspjæld eller ganske lidt gas... hilsen olieklud
2 ovale? Den har en for enden af lufterfiltet og en på selve luftfilteret?
strynboen skrev:ja den blande skrue..har ikke meget effekt..jeg har altid sat den 1 - 1-1/2 omgang ud fra bund..men ikke kunne mærke nogen forskel hvor den stod
jeg monterede en standart ms 50 kaburator i stedet..det er den som maxi 2 gear bruger..der skal købes en overgangs studs..fra maxi 2 gear...
men den skal kunne køre den du har...men er ikke helt enig med kai..disse 4 kantede bing..kan ikke køre uden en vis modstand..de kan ikke dysses,,for kompension for manglende modstand.dvs jeg har ikke kunne..måske andre kan
.men det behøver jo ikke at være et orginalt luft filter et pot filter af den meget lukkede type kan nok bruges
Det er et original luftfilter jeg har til den, men jeg prøver lige at rense/blæse det igennem.

- Jeg har skaffet et stykke flexrør i dag, så jeg går ud og kigger på det nu.
Mvh. Christian
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af Krelleh »

Når, jeg fik monteret rør med en begrænsning i med et oval hul på 8X12 mm.

Jeg startede med at have str. 50 dyse. Det var ligesom den fik en smule for meget. Jeg skiftede til 44, men ligesom ved 50'er tager den omdrejninger halvt op og så "hakker" den bare i det.
Mere nåede jeg ikke i går og i dag er det simpelhen for koldt :oops:
Mvh. Christian
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue

Indlæg af Krelleh »

Det er denne cylinder jeg har på http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... %20|%20Top#" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror ikke det er der fejlen, nogle som har erfaringer med denne?
Mvh. Christian
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"