Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Her kommer opslag om ændringer og opdateringer. Du kan også foreslå ændringer og tilføjelser til forummet her.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Et lille smugkig på en kommende gadget... Der arbejdes kraftigt på sagen og der er slet ikke tænkt på det grafiske endnu. Det er ikke langt ude i fremtiden.

Billede 1 viser hvordan i selv kan registrere jeres stel, motorblokke og løse nøgler, tændingslåse, hjælmlåse og styrlåse. (de numre der allerede er oplyst på forum vil jeg nok kunne importere automatisk)

Billede 2 viser hvordan i kan søge efter et specifikt nr som i selv har modparten til. Desuden vil man kunne søge efter et tilfældigt stel / blok af en valgt årgang hvis man blot ønsker en specifik årgang uden nummermatch.

Billede 3 viser det søgeresultat som brugere vil få. Flere brugere har udtrykt at de ikke ønsker at andre skal kunne se hvilke stelnumre de har og derfor vil Webmaster eller en redaktør skulle formidle kontakten hvis der findes et stel/motormatch. Nøgler og låse vil kun være oprettet som rent overskud, og derfor vil man kunne se hvem der har det nr man søger.

Billede

Billede

Billede

Det er muligt at der ændres lidt på tingende, og hvis i har ideér eller ønsker kan i prøve at fremsætte dem hurtigst muligt så vil min makker og jeg se om vi kan imødekomme dem.

Med det her værktøj skulle det være en simpel sag at tjekke efter match af maskiner og nøgler hvis ellers I som brugere vil bruge de ganske få minutter på at registrere dem.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af fiskepeter »

:bravo ja :bravo
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af fdc »

God ide, :bravo
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ideén er ikke kun min egen, det har været på tegnebrædtet længe, men for nogen uger siden gav Ib Kaas mig lidt mere input og et høfligt skub :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Dewil »

Det ser meget brugervenligt ud, glæder mig til at bruge det når det er klar.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Reedvalve »

Fedt mand :bravo

Hver gang man fandt et stel eller motorblok. Tog det næsten en time at kigge alle indlæggene igennem med numre som folk havde.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Bruger du ikke søge funktionen til det ??

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Henrik N »

ser fint ud morten, Dygtig dreng
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Henrik N skrev:ser fint ud morten, Dygtig dreng
Det skal nok mere siges til Brian (Vores servicevogn-chauffør til karrebæksmindetræf i 2008) :dust
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af strynboen »

lige et off topic..men søgemaskinen virker lidt ampulteret...kan den kun søge i indlæg fra efter forum omlæggelsen?? meget af det gamle er svært at finde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:lige et off topic..men søgemaskinen virker lidt ampulteret...kan den kun søge i indlæg fra efter forum omlæggelsen?? meget af det gamle er svært at finde
Nej, som nævnt tidligere søger den også i gamle tråde da hele søgeindexet er opdateret. men du kan evt. give mig et eksempel at søge efter ?

prøv og søge efter "Har en FS1DX i blå"

Brug "" og du vil finde en tråd fra 29 januar 2009 hvor kim svarer på hvor mange yamaha'er han har.

Nogen gange er det dog meget nemmere at søge i google og slutte søgningen med site:knallertforum.dk
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så er vi igang med at lave videre på projektet... :(y)

Det vil være muligt at importere de ca. 500 stel/motor blokke vi allerede har i et excel ark men spørgsmålet er om vi ønsker det eller om vi skal starte på en frisk og alle selv indtaster ?

Jeg kan også godt gøre det delvist hvis jeg får nogen navne på dem som jeg bare skal indsætte men jeg tænker der kan være mange ændringer med solgte projekter m.m. ??
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Nikolaj Y »

jeg ville sige at der skulle startes fra bunden :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er kommet et pænt stykke videre, og der arbejdes stadig på det. Det fungerer i store træk nu, og det er blevet udvidet en del fra første udkast.

Der er slet ikke arbejdet på layout endnu, men teknikken bagved er stort set klar (Al kode er lavet fra scratch)

Jeg glæder mig til at kunne vise det frem når det er helt klar !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af juhl-drengen »

Må jeg komme med et lille spørgsmål ?
ved godt det hovedsageligt et fs1 forum, men kommer det også for andre modeller som f.eks suzuki og muligvis puch ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

juhl-drengen skrev:Må jeg komme med et lille spørgsmål ?
ved godt det hovedsageligt et fs1 forum, men kommer det også for andre modeller som f.eks suzuki og muligvis puch ?
Ikke umiddelbart, vil nok ikke bruge så mange kræfter på den begrænsede interesse.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Som også Nikolaj foreslår, vil det nok være godt at alle starter forfra med "indskrivning", så det bliver i opdateret version. Jeg er forresten også spændt på nøglenumre-serien, for jeg blev virkelig overrasket over at eks. 1780 dækker over flere stelnr. fra 1974. :? Godt initatiativ Morten. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så er vi klar til at fremvise projektet, det kører som test og i er velkommen til at registrere nogle prøver. Databasen bliver ryddet igen om ca en uge inden vi for alvor går i luften.

Der mangler lidt navigationsknapper og der kommer nok lidt grafisk over på med tiden men lige nu skal vi bare have det igang og testet.

Kom endelig med ris / ros og ideer.

Her kan i søge: register/" onclick="window.open(this.href);return false;

Her kan i registrere jeres eget : register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Dewil »

Super.....

Der mangler lidt info i nøgleafdelingen omkring hvad man skriver hvor? Og den siger at nøglenummer skal være på 3 cifre?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: Stel, motor og nøgle søgning / registrering.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nøgle nr 3 eller 4 cifre. Man skriver bare antal ud for nøgle typen. ;-)

Sendt fra min HTC Desire HD A9191 med Tapatalk2
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Vigtig information"