Elektronisk tænding til FS1 ?????

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

der findes en gammel tråd, men projektet har skiftet lidt frem og tilbage.

viewtopic.php?f=8&t=6199" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Macel »

Det lyder spændende! Min midlertidige løsning er "en manglende spændingsregulator", så jeg har sat en 24 volts pære i fra en lastbil. Nu kan man se noget i vintermørket! :(y)
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af janlund77 »

ved kommer sådan et sæt til at koste
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

janlund77 skrev:ved kommer sådan et sæt til at koste
Det er svært at sige endnu da vi ikke kender den præcise sammensætning og forarbejdningspris.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
pierrelarsen

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af pierrelarsen »

følger spændt med hvad der sker sådan et sæt må lige være noget for mig, drømmer om og få xenon kit i min kåbe :)
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af trs »

Nogen der har testet dette sæt:

http://www.fizzydoctor.com/shopping/pgm ... D#MOREINFO" onclick="window.open(this.href);return false; - evt til inspiration?
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af jeppex »

trs skrev:http://www.fizzydoctor.com/shopping/pgm ... D#MOREINFO - evt til inspiration?
Ser ret fedt ud og vist lige til at smide på kværnen, omend 2500 + fragt er lidt mange penge :)
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det ser da rigtig fint ud, det ligner til forveksling det system som Jens mc og nabojan har delt med mig forrige år.

Jeg gad godt vide hvor meget effekt der kan trækkes til lys og opladning af batteri, jeg går ud fra at det er en lysspole svarende til Yamaha Sting's.

Jeg er desværre ikke kommet så meget videre med det projekt jeg har gang i da tiden ikke rigtig har været til det, men jeg har valgt at satse på en kraftigere lysspole for at kunne køre med 12 volt / 35 watt halogenpære og samtidig have massere af power til baglys, instrumentlys og batteriopladning.

Jeg har stadig 2 prototyper kørende på nevøernes yamaha'er + min egen FS1 mc. Vi har haft lidt problemer med at de lavede overspænding på AC til lyset når de gik ca 2000-2200 omdrejninger fordi regulatoren har for dårlig hysterese. Det har kostet en del pærer. Jeg tror dog det skyldes at jeg har prøvet med uoriginale regulatorer og jeg har derfor efter at have drøftet det med en scooter-mekaniker købt en mærkevare regulator til de kommende test på min egen maskine. Han havde for nyligt smidt en hel kasse uoriginale regulatorer direkte i containeren :shock:

Er der nogen der kan genkende den ensretter / laderegulator som bruges i dette sæt ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af strynboen »

den ligner den en fasede/ begge ender af spolen ud,, som bruges på små kawasakier..resten er da bare sting dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af F5B »

Hej
har haft kontakt til Powerdynamo (Tyskland) og har fået tegninger over deres anlæg til en TY 80,
har også haft Johannes ind over (Dewil). Bundplade med stator og svinghjul ser ud til at passe på Fs1.
Anlæget er 12V/100W et komplet anlæg til tænding og lys leveres med tændspole laderelæ samt udførlig monteringsvejledning.
Har selv monteret et på min DKW RT 125 fra 1954 og holdkæft der er lys på
tændings tidspunkt er frit justerbart, så det kan tilpasse efter hvilken opsætning cyklen køre med!.
Har tegninger men ikke tilladelse til offentliggørelse
er gerne behjælpelig hvis det fanger nogle af jer!
Henrik
40751090
Her er link til deres hjemmeside

http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 41main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af janlund77 »

hej hvordan går det i tændings opbygningen
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af janlund77 »

hej hvordan går det med afprøvningen af tændingen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Langsomt !

Sendt fra min telefon
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af fdc »

Er der egentligt ikke elektronisk tænding på de nyeste yamaha yb 50/yb1 der blev lavet og jeg mener ikke 4 takterne.
Tror da at Yamaha pillede platinerne af til sidst,måske ,måske ikke ,nogen der ved noget ?
Flemming
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af janlund77 »

hej hvordan går det med tændingen er det noget der kan ses efter hånden el er der stadig plads til forbedinger :bravo
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af janlund77 »

hej hvad koster sådan et sæt komp
F5B skrev:Hej
har haft kontakt til Powerdynamo (Tyskland) og har fået tegninger over deres anlæg til en TY 80,
har også haft Johannes ind over (Dewil). Bundplade med stator og svinghjul ser ud til at passe på Fs1.
Anlæget er 12V/100W et komplet anlæg til tænding og lys leveres med tændspole laderelæ samt udførlig monteringsvejledning.
Har selv monteret et på min DKW RT 125 fra 1954 og holdkæft der er lys på
tændings tidspunkt er frit justerbart, så det kan tilpasse efter hvilken opsætning cyklen køre med!.
Har tegninger men ikke tilladelse til offentliggørelse
er gerne behjælpelig hvis det fanger nogle af jer!
Henrik
40751090
Her er link til deres hjemmeside

http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 41main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af kreidlerhansen »

På hobby-plan med begrænset potentiel kundekreds, er det måske ikke rentabelt, men firmaet Langfang Kokusan leverer tænding/lysanlæg til de tidlige,moderne Derbi-motorer. For tre-fire år tilbage blev der lavet en ankerplade, som passer på Kreidler, Puch og Zündapp - dvs. de som bruger Bosch-tændinger og drejer venstre om/mod uret.
Svinghjulet er identisk til alle maskiner, men der er forskellige konusser og notgange i svinghjulet, samt ankerpladens position kan variere.
CDI'en har en beskeden tændingsforskydning på 0,3-0,4mm ved 8.000rpm ift. tomgang/1.500rpm.

En begrænset kundekreds gør en bestilling hos firmaet bag til en dyr affære, men ikke så dyr, som hvis ALT skal laves fra bunden.
12V med 5-5,5A til vekselstrøm og 2,5-3A jævnstrøm (80-90W) i den medfølgende spændingsregulator er alt rigeligt. Jeg kører med diodebaglygte og lidt andet gøjl via batteri og H4 55/60W i forpæren på min Kreidler med dette anlæg.


VAPE-anlægget fra powerdynamo leveres uden notgang, så man skal lige mærke svinghjulets position rigtigt op. Noten holder intet og tjener kun som guide. En ren konus holder godt fast!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Elektronisk tænding til FS1 ?????

Indlæg af kreidlerhansen »

Vedr. pris...

Kokusan: 1.100-1.500kr
VAPE: 1.500 og opefter. Første udgave som Bosch-erstatning kostede 2.300kr inkl. forsendelse! Mener de er nede på ca. 1.500kr, p.t. Men jeg foretrækker Kokusans 200g lette svinghjul.

Det er mange penge, men hvis man får bedre lys, og det holder hele maskinens levetid, er det billigt!

Vedr. platiner, så kræver de en smule vedligeholdelse, men et godt sæt holder langt over 10.000km, hvis ellers man orker smøre filtet! De, som 'ikke gider bøvle med platiner, længere' er de samme, som køber for billigt, og/eller ikke tager sig tid til at gøre det rigtigt... Det ved jeg, fordi jeg VAR en af dem, heh...! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"